Får väl ock dra till med lite kommentarer, vid sidan om simcos. 
Den här vasen är omöjlig...
1034 är en bonbonjär av Allan Ebeling.
Istället kan det vara en slarvig första siffra, eller helt enkelt en slängig bokstav.
2034 saknas, det är en stor lucka mellan 1852 och 3201.
4034 är en tallrik av EJB.
5034 är en bägare från Gabriel Burmesters tidiga 1920-tal.
6034 saknas, det är återigen en stor lucka mellan 5283.
7031-8000 finns inte.
Bokstav före 034 då? Inte det heller.
Enbart 034? Då har vi kommit till Berit Ternell, som arbetade hos BoF 1951-57, och siffrorna betecknar en vas med 25,5 cm i höjd.
Din vas ser för gammal ut. Glasyrkoden T får jag inte heller riktigt att stämma. För den står det:
"Svag blåtonad vit glasyr med blå tuppdekor," Inga tillverkningsår angivna tyvärr,
Egentligen borde Birgitta Lundblad få den här frågan.
Såsom specialtillverkad kan den förstås inte hittas i BoFajansboken, men av av någon anledning tänker jag på fabrikens sista år och Tom Wilson, även om burken borde bära hans stämplade signering. Beställaren ville nog ha det så, och den luffiga solen hör kanske till något arrangemang?
Nej, jag vet inte.
Inte heller den här kan hittas i boken, men beställaren blev nog inspirerad av Dahlskogs väggplattor med "Bågskytt" samt "Jägare", som var i produktion 1943-48, resp. 1934-48.
De har måtten 18 x 18 cm och 24 x 35 cm.
Är Din väggtallrik mer att räkna som en plakett eller rejäl doning?
För mig ligger den mer åt funkishållet, med sneglande blickar på egyptiska seriefigurer.
Stilig, likafullt.
Hittat på nätet:
SM i konståkning - Herrar
1945 Gävle
Guld
Bo Mothander, Äppelvikens SK
Silver
Sven Brandelius, IF Castor, Östersund
Brons
Ulf Berendt, Äppelvikens SK
Varför inte fråga om någon på förbundet vet något mer, efter att ha tittat i arkiven?

Ursprungligen postat av Lars M
Visa inlägg
1034 är en bonbonjär av Allan Ebeling.
Istället kan det vara en slarvig första siffra, eller helt enkelt en slängig bokstav.
2034 saknas, det är en stor lucka mellan 1852 och 3201.
4034 är en tallrik av EJB.
5034 är en bägare från Gabriel Burmesters tidiga 1920-tal.
6034 saknas, det är återigen en stor lucka mellan 5283.
7031-8000 finns inte.
Bokstav före 034 då? Inte det heller.
Enbart 034? Då har vi kommit till Berit Ternell, som arbetade hos BoF 1951-57, och siffrorna betecknar en vas med 25,5 cm i höjd.
Din vas ser för gammal ut. Glasyrkoden T får jag inte heller riktigt att stämma. För den står det:
"Svag blåtonad vit glasyr med blå tuppdekor," Inga tillverkningsår angivna tyvärr,
Egentligen borde Birgitta Lundblad få den här frågan.

Ursprungligen postat av Lars M
Visa inlägg
Nej, jag vet inte.
Ursprungligen postat av prylsnubben
Visa inlägg
De har måtten 18 x 18 cm och 24 x 35 cm.
Är Din väggtallrik mer att räkna som en plakett eller rejäl doning?
För mig ligger den mer åt funkishållet, med sneglande blickar på egyptiska seriefigurer.

Stilig, likafullt.
Hittat på nätet:
SM i konståkning - Herrar
1945 Gävle
Guld
Bo Mothander, Äppelvikens SK
Silver
Sven Brandelius, IF Castor, Östersund
Brons
Ulf Berendt, Äppelvikens SK
Varför inte fråga om någon på förbundet vet något mer, efter att ha tittat i arkiven?
.

Comment