Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vi (jag och Frasse) tackar för nummer 22!

Comment

• Pojke och taxar

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
      Ja, dom valparna tycks också bli rörda.

De här lite äldre hundarna synes ha varit utan vatten ett tag, och det är synd om dem, såsom de försmäktar i värmen...
      "En svala gör ingen sommar, men denna sommar blir inga svala". Travesti av Cello. Intressant med hundar och värme. Våra hundar, Gillbert och Eddie, lägger sig gärna "mitt" i solen och flåsar trots att det finns skugga tillgänglig.

Ursprungligen postat av Atena Visa inlägg
      Vi (jag och Frasse) tackar för nummer 22!
      Är Frasse utställningsbenägen, undrar husse till Eddie och Gillbert?

Efter pojken och taxarna är hundkojan tom. Hundra-hundars hopp står nu till
      klubbens övriga 21 medlemmar.
      Bifogade filer
      Last edited by Polsson; 2009-07-05, 09:12.
      p-son

Comment

• Du kan ju gå över till grannen och fråga om han har några hundar till låns?

Den här lilla vita vovven, från kanske 50-talet, är från fabriken Johgus i Rønne på Bornholm, som var verksam 1944-1999. Johannes Pedersen, den ena av de två ägarna, hade gått i lära hos Hjorths Fabrik. 1944 startade han den egna verksamheten med vännen Gustav Ottesen, därav namnet JOHGUS Keramik.
        Bifogade filer

Comment

• Plats för plasthund

Du kan ju gå över till grannen och fråga om han har några hundar till låns?
          I och för sig kunde jag ta en bild på grannes schnauzertik, men jag väntar med de levande hundarna till kommande söndag då hustrun, hunden och jag har varit på utställning i Tvååker. Då ska PES översvämmas av dogs!
          Exponerar istället en suddig, 2,8 cm hög plasthund som dök upp som gubben ur lådan.
          Bifogade filer
          p-son

Comment

• Då kontrar jag med den här gröna hunden från Mars (?) som tyligen mellanlandade i Varberg för ett halvsekel sedan.
            Bifogade filer

Comment

• Bussåkande FischerPricehundar

Då kontrar jag med den här gröna hunden från Mars (?) som tyligen mellanlandade i Varberg för ett halvsekel sedan.
              Ytterligare en hund som är i livet/rörelse, dvs en som inte poserar som en bildstod! Han ser ut att ropa på hjälp. Ska till Varberg i helgen i hundärende.
              Törhända träffar jag en av samma ras som din, Gideon.

Hittade två stycken FischePricehundar vilka, åtminstone den ena, har fått utstå barnens "hårdhänta" behandling för ett 25-tal år sedan. Å andra sidan har väl barnen leksaker för att leka med. Blir lika förvånad varje gång när någon äldre man, i min ålder eller äldre, visar upp en oanvänd gammal leksak på Antikrundan och stolt berättar att han aldrig har lekt med den utan bara varit rädd om den.
              Bifogade filer
              Last edited by Polsson; 2009-07-06, 21:28.
              p-son

Comment

• Jag vill vara med men jag kan inte! Jag har någon liten vovve i gömmorna men tyvärr nerpackad
                och jag vet inte exakt var...i vilken kartong? Får återkomma i tråden!

Hoppsan! Upptäckte förresten att ni har två medlemsnummer 22! Har ni sett det?

Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                Välkommen i gänget, Ulferic! Du är den 22:a PES:aren som visar upp en hund.
                Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                Välkommen till Hundra Hundar, Atena. Frasse tycks vara världens bästa vakthund. Du får medlemsnummer 22 i PES största djurklubb.

Comment

• Administrativt missöde i Hundra-hundar-klubben

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                  Jag vill vara med men jag kan inte! Jag har någon liten vovve i gömmorna men tyvärr nerpackad
                  och jag vet inte exakt var...i vilken kartong? Får återkomma i tråden!

Hoppsan! Upptäckte förresten att ni har två medlemsnummer 22! Har ni sett det?
                  Du har helt rätt, alegni!
                  P.g.a värmen, eller hög ålder eller en kombination eller av något annat har det blivit fel i medlemsmatrikeln. Så här ska det vara:
                  nr. 22 Ulferic
                  nr. 23 Atena

Faaan! Man börjar tappa stinget.
                  p-son

Comment

• Damen och hunden

Om jag inte är helt desorienterad skrev Anton Tjechov en novell som hette Damen och hunden. Därmed är det inte sagt att det är denna färggranna
                    dam med sin eleganta hund. Tillverkare okänd och det är kanske medvetet.
                    Bifogade filer
                    p-son

Comment

• Vi (Jag och Frasse) tackar för nummer 23 också! Det är inget fel på den siffran heller.
                      Frasse är inte utställningsbenägen..... han skulle inte platsa i ringen eftersom vi har låtit honom bli av med vissa kroppsdelar

Comment

• Ädlare kroppsdelar är Ok men inte svans och öron

Ursprungligen postat av Atena Visa inlägg
                        Vi (Jag och Frasse) tackar för nummer 23 också! Det är inget fel på den siffran heller.
                        Frasse är inte utställningsbenägen..... han skulle inte platsa i ringen eftersom vi har låtit honom bli av med vissa kroppsdelar
                        Funderar så här som man: Det är förbjudet att kupera öron och svans på hundar, men andra ädlare kroppsdelar är ok! Tag det nu inte som kritik, men visst är det märkligt?

När jag nu har "hundfolk" på tråden, tar jag tillfället i akt och presenterar Sigge. Den äldsta dottern i familjen tillsammans med sambon är lyckliga ägare sedan ett vecka tillbaka till dvärgschnauzern som är som valpar är mest, yster och livlig.

Hälsa Frasse från Sigge, Eddie och Gillbert!
                        Bifogade filer
                        p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                          Funderar så här som man: Det är förbjudet att kupera öron och svans på hundar, men andra ädlare kroppsdelar är ok! Tag det nu inte som kritik, men visst är det märkligt?
                          Kastrerar man bara för att ägarna tycker att det är bekvämt, eller kastrerar man för att hunden lider av förstorad prostata, det är 2 helt olika orsaker.
                          I’m a real mean bitch!

Comment

• Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                            Kastrerar man bara för att ägarna tycker att det är bekvämt, eller kastrerar man för att hunden lider av förstorad prostata, det är 2 helt olika orsaker.
                            Jag håller med dig helt och hållet, Maria!
                            p-son

Comment

• Vi kastrerade för Frasse gick inte att ta hem till andra för han pinkade revir överallt. Om det nu är av bekvämlighetsskäl får stå för någon annanJag är av den åsikten att hanar som inte ska användas till avel mår bättre av att vara kastrerade....tror att vi lägger in våra känslor i detta, kanske män mer än kvinnor
                              Frasse hälsar till alla!

Comment

• glömde skriva att Sigge var det sötaste vi har sett på länge!!

Comment

Working...
                                X