Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Atena Visa inlägg
    Vi kastrerade för Frasse gick inte att ta hem till andra för han pinkade revir överallt. Om det nu är av bekvämlighetsskäl får stå för någon annanJag är av den åsikten att hanar som inte ska användas till avel mår bättre av att vara kastrerade....tror att vi lägger in våra känslor i detta, kanske män mer än kvinnor
    Frasse hälsar till alla!
    Jag tror att du träffade huvudet på spiken, åtminstone i mitt fall, när du skriver "kanske män mer än kvinnor". Om hanarna mår bättre av att vara kastrerade, har jag ingen aning om. Kommer att tänka på den tiden då "Spelman på taket" spelades världen över. Ledsången "Om jag hade pengar..." ändrades något av eunuckerna i haremet till: "Om vi hade pungar".
    Last edited by Polsson; 2009-07-15, 21:06.
    p-son

Comment

glömde skriva att Sigge var det sötaste vi har sett på länge!!
      Sigge tackar för det positiva omdömet och hälsar tillsammans med Eddie och Gilbert till Frasse. Eftersom familjens "döda" hundar är uppvisade får Eddie träda in som stand in.
      Bifogade filer
      p-son

Comment

• Stilig kille må jag säga!!

Comment

Stilig kille må jag säga!!

Tack för det, men han är inte utställningsbenägen eftersom den ena testikeln
          inte har kommit på plats. Å andra sidan är jag inte ledsen över det och troligtvis inte Eddie heller.
          p-son

Comment

• Eftersom hundarna är presenterade, får en sann annons i Trelleborgs Allehanda vara dagens bidrag.

Hund bortskänkes. Äter allt. Förtjust i barn.
            p-son

Comment

• ...o så kommer det ett par hundar till...det ser väl ut som dom skulle kunna vara modell för borskänkesannonsen =0)
              Bifogade filer

Comment

• Gitte...dina tavlor gav mig ett gott skratt!

Comment

• Två dussin i hundkojan

Ursprungligen postat av Gitte Visa inlägg
                  ...o så kommer det ett par hundar till...det ser väl ut som dom skulle kunna vara modell för borskänkesannonsen =0)
                  De är i samma kaliber, tycker jag. Som synes av rubriken, Gitte, är du nummer 24 i "Hundra-hundar-klubben".

Eddie, familjens dvärgschnauzer, får än en gång vara stand in för frånvaron av ovisade prydnadshundar.
                  Bifogade filer
                  p-son

Comment

• Det gör Eddie med den äran =0)

Comment

• Handikappad hund

Ursprungligen postat av Gitte Visa inlägg
                      Det gör Eddie med den äran =0)
                      Tack för det Gitte!

Tycker att den varit tyst för många dagar på hundra hundar och började därför leta i skåp och lådor. Hittade denna trebenta dalmatiner (?). För att kunna fotografera den i normal position, fick han sätta stumpen på en sten.

Kommer att tänka på Karl X Gustav som byggde en mur rakt över södra delen av Öland för att hålla viltet inom skotthåll. Eftersom han var rädd att lokalbefolkningens hundar skulle jaga djuren, och de gjorde de kanske också, bestämde han att alla hundar skulle få ett ben amputerat varvid snabbheten sannolikt reducerades. Om det är sant eller ej, vet jag inte, men en sak vet jag: Jag har läst det någonstans.
                      Bifogade filer
                      Last edited by Polsson; 2009-07-21, 20:28.
                      p-son

Comment

• Det är tur att inte allt man läser alltid är sant =0)

Comment

• Den här lilla miniatyrvovven, knappt 3 cm hög. har levt med mig i många år. Tror det är biskviporslin.
                          Bifogade filer

Comment

• Her er min menig om tæppetissere
                            citat Bubba
                            Bifogade filer

Comment

• "Katt bland hermelinerna"

Ursprungligen postat av Koala Visa inlägg
                              Den här lilla miniatyrvovven, knappt 3 cm hög. har levt med mig i många år. Tror det är biskviporslin.
                              Biskviporslin kan nog stämma. Välkommen i klubben, Koala! Du får medlemsnummer 25.

Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
                              Her er min menig om tæppetissere
                              citat Bubba
                              Försök inte, hose! Försöker du lura in dig i "Hundra-hundar-klubben" genom att visa en katt? Därmed inte sagt att jag har något emot din katt.
                              Last edited by Polsson; 2009-07-26, 12:57.
                              p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                                Försök inte, hose! Försöker du lura in dig i "Hundra-hundar-klubben" genom att visa en katt? Därmed inte sagt att jag har något emot din katt.
                                Nej hun vil ikke forveksles med en hund, men jeg har aldrig før set en kat ligge på den måde - men ofte en hund.

Comment

Working...
                                X