Ursprungligen postat av Lars F
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hundra hundar
Collapse
X
-
Mer hundar
En Geflehund av Mannerheimer först, som motvikt till alla gulliga hundar tar vi locket till ett bläckställ. Två hundar som har fått tag på ett vildsvin.
Sist men inte minst de två av husdjuren här hemma och här pratar de om att den där matte kunde bestäma sig för om hon ska vara uppe eller nere
Den bilden är tagen med telefonen så skärpan är inte den bästa.
Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Siste man på skansen
Katterna är slut och i och med denna jycke även hundarna.
Hundra-hundar-klubbens medlemmar:
Lars H, luchur, Lea, Kecke, nisse8, Maria, umeubbe, Jago, surmasen, Tingeling, bege, kolmårfstrollet, Äjth, Kaptenen, söffe, KickiKarlsson, LiB, Manga64, engelsson och Lars F önskas en sommar utan hundväder.Last edited by Polsson; 2009-06-16, 15:35.p-son
Comment
-
Foreign 7525 - familjelycka
Kunde inte motstå denna hundfamilj när delar av familjen turade på Österlen idag. Priset, 60 kronor, gjorde ju knappast inköpet svårare. Har letat på nätet efter "foreign" men inte lyckats särskilt bra. Kanske någon av PES:arna har kunskap att sprida i ärendet. Tycker att figurinen sprudlar av valpysterhet vilket kontrasterar mot moderligt lugn och återhållsamhet.p-son
Comment
-
Rolig tråd det här!Ursprungligen postat av Polsson Visa inläggDagens dogs dök upp i går när jag öppnade ett skåp. Dem hade jag inte sett tidigare och därför får de utgöra dagens visning. Signeringen, vilken är okänd för mig, tillhör den sittande gapande hunden.
Det finns några hundar hemma, även om jag är mera av en kattmänniska, men alla djur är välkomna ändå. Nästan alla...
Den gapande hunden kommer från Katzhütte:
Porcelain Marks & More - your one-stop resource for German and related porcelain marks and manufacturer history.
En flammig hund skådas här, och den inköptes enkom för att den är så lik Chaplins hund i en av hans filmer (tror det är "Ett hundliv" från 1918), frånsett att den var vit och hade en blåtira.
Ristad med ett S på magen, men är inte från Steninge, enligt författarna till boken om sagda fabrik.
Comment
-
Gideon 21:a medlemmen i Hundra-Hundar-klubben
Tackar för uppgifterna om den gapande hunden och hälsar dig välkommen till kenneln.Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggRolig tråd det här!
Det finns några hundar hemma, även om jag är mera av en kattmänniska, men alla djur är välkomna ändå. Nästan alla...
Den gapande hunden kommer från Katzhütte:
Porcelain Marks & More - your one-stop resource for German and related porcelain marks and manufacturer history.
En flammig hund skådas här, och den inköptes enkom för att den är så lik Chaplins hund i en av hans filmer (tror det är "Ett hundliv" från 1918), frånsett att den var vit och hade en blåtira.
Ristad med ett S på magen, men är inte från Steninge, enligt författarna till boken om sagda fabrik.p-son
Comment
-
Comment
-
Det vilar något viktorianskt över Din lilla förrådsfigurin. Vilket epitet!
Så nog kan den vara lite mer än hundra år gammal, eller omstöpt betydligt senare. En inspektion vill ge klarhet.
De här två vill också komma med i kennelklubben och anmäler sig härmed:
En förmodad Boda F.-sparhund, tillsammans med den engelske utbytesstudenten.
Comment
-
tvåhundra hundar
Grattis, Gideon! Din första hund är den 200:e hunden på tråden. Kul att den fick sällskap av en utlänning. Du gjorde mig en aning nyfiken på förrådshundarna. Studerade dem därför extra noga och fann till min förvåningUrsprungligen postat av Gideon Visa inläggDet vilar något viktorianskt över Din lilla förrådsfigurin. Vilket epitet!
Så nog kan den vara lite mer än hundra år gammal, eller omstöpt betydligt senare. En inspektion vill ge klarhet.
De här två vill också komma med i kennelklubben och anmäler sig härmed:
En förmodad Boda F.-sparhund, tillsammans med den engelske utbytesstudenten.
en signering med nummer. Hela figurinen har måtten 5,5x5,5 cm. Om du kan härleda den med hjälp av bilderna, är det inte mig emot.
Är det inte det som kallas rationalisering, att använda samma kropp men olika huvud?Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggHund eller katt? Det lutar åt hund, men själva kroppen fungerar nog även som modell till en kattsparbössa.Last edited by Polsson; 2009-06-23, 21:11.p-son
Comment
Comment