Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Skogsmänniskan och Kim von Platen nr 26 resp 27

Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
    Första hunden från Jie och verkar vara en välfriserad pudel. Den andra har varit med på PES förut men nog inte på den här tråden.
    Söffe
    Kanon, söffe, att du blåser nytt liv i "Hundra Hundar" efter mer än tre månaders tystnad.

Ursprungligen postat av Skogsmänniskan Visa inlägg
    Vilken kul tråd! Får man vara medlem även om man inte har någon egen hund?

Här är ett par ryska glashundar, alldeles nyligen inköpta på nätet och bortgivna som present till dotter och svärson som tänker skaffa ny hund sedan deras gamle Fred gick bort. Dottern vill ha en Golden Retriever och svärsonen en French Bulldog.
    I egenskap av hundhuvudansvarig för "Hundra-Hundar-tråden" hälsas du varmt välkommen och får ta koja 26 i besittning. Se upp så att inte dotterns och svärsonens nya hund helt plötsligt bor mer hemma hos dig än hos dem. Jag talar av egen erfarenhet.

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Vov Polsson,
    Ansöker om medlemskap och gratulerar till en väldigt lång och underhållande tråd. Familjen har haft åtta taxar, men just nu bara två + dessa.
    1. Snidad tax med läderöron, spikskalleögon och elkabelsvans.
    2. Röd Briotax som söker partner, det var väl där det började?
    3. Eldhundar med ca 200 år på nacken.
    Saknar vissa andra raser, snushunden t.ex.

PS. Vem minns inte experten Bengt Jansons snushund från Antikrundan. Den fick inte följa husse upp i himlen men lär ha funnit ny koja i Uppsala. So long..
    Kim! När du kommer till hundgården, så är ben nummer 27 ditt. Hjärtligt välkommen till flocken.

Shapendoeshanen Gillbert instämmer i "välkomna till hundklubben".
    Bifogade filer
    Last edited by Polsson; 2009-12-14, 21:08.
    p-son

Comment

• Såna här trådar är så roliga och det var via kattråden jag ramlade in här. Nu ramlar jag på med hundar. Hade inte sett denna tråd förut men kollade nu alla bilder (ska läsa sen för ni skriver ofta så bra/kul också) och såg inte någon av mina vovvar här. Har bara lyckats fota ett par stycken någorlunda bra, de två största. Den mörka fick jag när jag var liten, 7-8 år kanske, och det är jättefin men jag har tyvärr fått laga ett ben. Den andra är det första lyx-föremål jag köpte till mig själv. En prydnadshund för 250 kr, tokiga fattiga människa! Men jag kunde inte stå emot charmen!
      Bifogade filer

Comment

• Voff. Släpp in mig.....

det är kallt och jag får snö i pälsen. Jag vet inte vad jag är för ras ,men jag är 27 cm hög och är gjord i gips och väger 3,9 kilo.
        Bifogade filer

Comment

• En "Bearded Collie", vallhund.
          Mvh Simco

Comment

• Räcker vacker tass till Simco.

Comment

• BerNils nr 28 i hundringen

Ursprungligen postat av BerNils Visa inlägg
              Såna här trådar är så roliga och det var via kattråden jag ramlade in här. Nu ramlar jag på med hundar. Hade inte sett denna tråd förut men kollade nu alla bilder (ska läsa sen för ni skriver ofta så bra/kul också) och såg inte någon av mina vovvar här. Har bara lyckats fota ett par stycken någorlunda bra, de två största. Den mörka fick jag när jag var liten, 7-8 år kanske, och det är jättefin men jag har tyvärr fått laga ett ben. Den andra är det första lyx-föremål jag köpte till mig själv. En prydnadshund för 250 kr, tokiga fattiga människa! Men jag kunde inte stå emot charmen!
              Kul att du gillar hundtråden, BerNils! Som bekant, förmodar jag, har man inte roligare än man gör sig. Du och dina hundar kommer i gott och fint sällskap, kan jag berätta. Läs här bara:
              1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe
              9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth
              15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64
              20)engelsson 21) Gideon 22) Atena 23) Ulferic 24) Gitte 25) ingy
              26)skogsmänniskan 27)Kim von Platen 28) BerNils

Bilden: Eddie, Sigge (dotterns hund) och Gillbert den 15.12.2009
              Bifogade filer
              Last edited by Polsson; 2009-12-15, 18:07.
              p-son

Comment

• Nu kände jag ett väldigt starkt utanförskap. Lägger in min lergöksvovve av "målle på san", Emmanuel Nilsson Arvika. Han får sällskap av en lergökskompis Gustav Persman också Arvika.
                Bifogade filer

Comment

• Prylsnubbens lergöksvovve gav medlemsnummer 29

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                  Nu kände jag ett väldigt starkt utanförskap. Lägger in min lergöksvovve av "målle på san", Emmanuel Nilsson Arvika. Han får sällskap av en lergökskompis Gustav Persman också Arvika.
                  Det gjorde du rätt i, prylsnubben! Känn dig innerligt välkommen till flocken som nummer 29.
                  p-son

Comment

• Nu har jag ägnat hela morgonen åt att leta efter KATTRÅDEN, som BerNils pratade om! Har inte hittat den, så är tacksam om någon vill tala om var den finns!

Däremot fann jag en rad andra roliga djurtrådar; hönor/tuppar, elefanter, grisar och ugglor. Någon ap-tråd verkar det inte finnas så med tanke på mitt avatar får väl jag starta en sådan.

Jag hittade en liten glashund till i en låda. Den kommer här!
                    Bifogade filer
                    skogis

Comment

• Ursprungligen postat av Skogsmänniskan Visa inlägg
                      Nu har jag ägnat hela morgonen åt att leta efter KATTRÅDEN, som BerNils pratade om! Har inte hittat den, så är tacksam om någon vill tala om var den finns!

Däremot fann jag en rad andra roliga djurtrådar; hönor/tuppar, elefanter, grisar och ugglor. Någon ap-tråd verkar det inte finnas så med tanke på mitt avatar får väl jag starta en sådan.

Jag hittade en liten glashund till i en låda. Den kommer här!
                      Den finns på övriga Norden.
                      p-son

Comment

• Ja, jag fann den! Började med "Stolt, charmig katt" men sen blev det diverse katter.

http://www.precisensan.com/antikforu...highlight=katt

Comment

• Rastvist

Upptäckte helt plötsligt ett hundfat i hemmet som jag inte sett tidigare.
                          Hustrun, vars stora passion är hundar, sade att hon köpt fatet i någon
                          kuriosa/antik-affär. Gällande vilken hundras det ska föreställa har vi olika uppfattningar. Hustrun menar att det är en schnauzer medan jag menar att det är en annan ras. Orkar inte leta upp "min" ras i hundboken. Kanske kan någon hundrasexpert i PES lösa "familjetvisten" så att julen blir lugn

Måtten på hundfatet är 11x11x2 cm.
                          Bifogade filer
                          p-son

Comment

• Vad tror du om en Skotsk Terrier, Polsson - skokrämsvovven, du vet?
                            skogis

Comment

• Även om svaret kan finnas tillstädes om tillverkaren av askfatet, tror jag inte att det är lämpligt med ett tobaksrelaterat dito till en Polsson som kämpat veckovis med att hålla sig ifrån njutningen av en tänd pipa.
                              Så därför blir det inget svar från den inbitne John Silver-rökaren, som ännu blossar med välbehag.

Comment

• Fråga veterinären

Kära fråga veterinären.
                                Jag har en Baskervilles hund som jag misstänker har fått ohyra!
                                Jag har letat igenom pälsen och funnit att lusen trivs mest på ryggen.
                                Hur ska jag behandla lusen? Jag tror att lusen är av arten lins-lus....
                                Tacksam för svar
                                /Orolig matte på heden
                                Bifogade filer
                                Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Working...
                                X