Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
    Hund eller katt? Det lutar åt hund, men själva kroppen fungerar nog även som modell till en kattsparbössa.
    I jämförelse med den här hunden http://www.tradera.com/Gammal-sparbo...ktion_89582002 kan Din figur vara en katt, och båda är troligast från Bornholm och möjligen samme pottemager.
    Se också var svansen går, och notera den släta ytan. Å andra sidan borde den ha spetsat öronen...
    På något sätt har charmen ökat, genom de många slagsmålen och dess sista strid, då den fick på nosen.

Comment

• Tack för att Du visade bilden på hundsparbössan. Det är som du säger sannolikt samme pottemager.

Stackars katt bland alla dessa hundar. Tilltufsad är hon ju redan...

Comment

• Hund blev katt

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
        Tack för att Du visade bilden på hundsparbössan. Det är som du säger sannolikt samme pottemager.

Stackars katt bland alla dessa hundar. Tilltufsad är hon ju redan...
        Om det nu är en katt, är den hjärtligt välkommen till katt-tråden.

De sista förrådshundarna, tror jag, exponeras härmed.
        Bifogade filer
        p-son

Comment

• Importtax med ett öra kuperat

Än en gång, för vilken gång i ordningen vet jag inte, dök det upp hundar vid inventering-sortering av diverse lådor. Taxen är importerad någonstansifrån
          och har fått höger öra kuperat. Tycker att skaparen av taxen har lyckats bra, den liknar verkligen en tax och färgerna är väldigt taxlika.
          Bifogade filer
          p-son

Comment

• Kronhund

Denna kronhund dök upp ur en låda när oredarummet inventerades under gårdagen, eller möjligen under förrgårdagen. När jag upptäckte kronan på magen fick jag aningar åt Danmark och kollade på KD, B&G och DJ, men blev inte klokare. Mitt, och hundens hopp, står nu till tex Gideon eller någon annan kunnig PES:are.
            Bifogade filer
            p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
              Denna kronhund dök upp ur en låda när oredarummet inventerades under gårdagen, eller möjligen under förrgårdagen. När jag upptäckte kronan på magen fick jag aningar åt Danmark och kollade på KD, B&G och DJ, men blev inte klokare. Mitt, och hundens hopp, står nu till tex Gideon eller någon annan kunnig PES:are.
              Lustig uppsyn på den taxen! Stirrar han i kors på en osynlig fluga på nosen?
              Den är fin och välgjord för att vara från gamla Öst-Tyskland (GDR), men så är det anrika Wagner & Apel, som tillverkat hunden någon gång mellan åren 1951 och 1990.
              Se motsvarande stämpel, längre ner på listan i denna länk:
              Porcelain Marks & More - your one-stop resource for German and related porcelain marks and manufacturer history.

Comment

• Okänd tillverkning (märkta M ) av känd ras.
                Bifogade filer
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                  Lustig uppsyn på den taxen! Stirrar han i kors på en osynlig fluga på nosen?
                  Den är fin och välgjord för att vara från gamla Öst-Tyskland (GDR), men så är det anrika Wagner & Apel, som tillverkat hunden någon gång mellan åren 1951 och 1990.
                  Se motsvarande stämpel, längre ner på listan i denna länk:
                  http://www.porcelainmarksandmore.com...sdorf_1/00.php
                  Gideon! Du måste ändra ditt epitet "keramiknörd" till "Oraklet från Kungliga Huvudstaden". Tackar och bugar och slänger mig över www-adressen.

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                  Okänd tillverkning (märkta M ) av känd ras.
                  Vilka härliga fladdrande öron och vilken vinkel på benen. Här kommer fler olika vinklar från Eddie.
                  Bifogade filer
                  p-son

Comment

• Har börjat plocka fram lite hundar. Börjar med en ostämplad sak som fylls med något drickbart. Kanske engelsk eller tysk eller annat land.
                    Bifogade filer

Comment

• Trio i trä

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                      Har börjat plocka fram lite hundar. Börjar med en ostämplad sak som fylls med något drickbart. Kanske engelsk eller tysk eller annat land.
                      Välkommen i gänget, Ulferic! Du är den 22:a PES:aren som visar upp en hund.
                      Ja, jag vet vad jag skulle fylla hunden med. Då blir det väl en "fyllehund" eller har jag missuppfattat uttrycket

Trion "inventeringshundar" är visserligen dussinvara, men trots detta tycker jag att de är charmigt utförda alltid sittande på en kant.
                      Bifogade filer
                      Last edited by Polsson; 2009-06-28, 10:19.
                      p-son

Comment

• Okänd trähund

Från svansspets till nos är denna lilla trähund 6,5 cm och han dök upp ur en låda vid rantafejande i hemmet. EFtersom han inte har någon lucka någonstans är det ingen snushund.
                        Bifogade filer
                        p-son

Comment

• En liten samling av mopsar med Frasse som övervakar att de sköter sig.
                          Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                            Har börjat plocka fram lite hundar. Börjar med en ostämplad sak som fylls med något drickbart. Kanske engelsk eller tysk eller annat land.
                            Nåt säger mig att den kan vara från Sarreguemines, men då borde det åtminstone finnas instämplingar i godset.
                            En ytlig stämpel kan ha tvättats bort med tiden? Den har hursomhelst åldern inne och är mycket samlarbegärlig världen över.

Polsson, kalla mig kort och gott för nörd...
                            Här är en voffsing, inte helt olik Din levande, men benen är nog lite kortare.
                            Vet fortfarande inte vem som döljer sig bakom signaturen JM -41 (1941), men det visar sig nog med tiden.
                            Bifogade filer

Comment

• HUndar uppåt väggen

Ursprungligen postat av Atena Visa inlägg
                              En liten samling av mopsar med Frasse som övervakar att de sköter sig.
                              Välkommen till Hundra Hundar, Atena. Frasse tycks vara världens bästa vakthund. Du får medlemsnummer 22 i PES största djurklubb.

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                              Polsson, kalla mig kort och gott för nörd...
                              Här är en voffsing, inte helt olik Din levande, men benen är nog lite kortare.
                              Vet fortfarande inte vem som döljer sig bakom signaturen JM -41 (1941), men det visar sig nog med tiden.
                              Ok, Gideon, jag tar tillbaka det jag skrev och blir samtidigt lite rörd över att du vill bli kallad nörd. Med tanke på att din "voffsing" förefaller vara född 1941, tycker jag att han är väldigt bibehållen.

Hundtavlan fick min hustru som barn och är målad av en amatörmålare vid namn Manne Johansson i Fellingsbro. Måtten är 28x34.
                              Bifogade filer
                              Last edited by Polsson; 2009-07-04, 09:07.
                              p-son

Comment

• Ja, dom valparna tycks också bli rörda.

De här lite äldre hundarna synes ha varit utan vatten ett tag, och det är synd om dem, såsom de försmäktar i värmen...
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X