Bidrar med ett av gårdagens loppisfynd, en liten omärkt sötnos som dock inte skall få bo kvar hos mig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hundra hundar
Collapse
X
-
Lyncha luchur! Lämnar sötnos i sticket
Har du inget hjärta i kroppen, luchur?Ursprungligen postat av luchur Visa inläggBidrar med ett av gårdagens loppisfynd, en liten omärkt sötnos som dock inte skall få bo kvar hos mig.
En hundkopp från Skottland får avsluta dagens PES-inlägg.p-son
Comment
-
Jodå, ett stort ett som klappar för andra samlare runt om i landetUrsprungligen postat av Polsson Visa inläggHar du inget hjärta i kroppen, luchur?
Comment
-
Comment
-
Marias magnethundrar drog blicken till sig
Ja, tänk vilket universaldjur hunden är! Magneter, smyckegömmor, kapsylöppnare, fårvallare, viltspårare, ledarhundar, kantarellletare, knarkhundar,ja, lisatn skulle kunna göras hur lång som helst. Ej att förglömma är sällskap åt människan.Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg2 små magneter och en liten smyckegömma eller vad det nu kan vara.
Sparbössor, änglahund och en glashund från Åfors (är ej 100) pockar på uppmärksamhet så här några minuter efter 16.00.
Får man ta hunden med sig upp i himlen?p-son
Comment
-
Hund, barn och potta.
Den liknar ett Cockerspaniel, tycker jag.Ursprungligen postat av Lea Visa inlägghittade jag ju...
Dagens hund har sällskap av ett barn och en potta. Jag tycker att det händer mycket i figurinen. Kolla hundens och barnens blickar ner i pottan. Charmigt var ordet, sade Bull.p-son
Comment
-
Gamla hundar"
Nästan ett dygn sedan en hund visades på tråden Hundra Hundar. Det får vi ändra på!
Hunden som luktar på något förefaller vara av porslin medan de två övriga "känns" som biskvi. Vet ingenting om åldern på figurinerna, men det känns som om de har en hel del år på nacken. Kanske finns det någon "porslinsnörd" på PES som vet bättre!Last edited by Polsson; 2009-06-11, 16:45.p-son
Comment
-
Näpna voffsingar, tycker jag. Är det någon som vet hur många olika raser LL gjorde?Ursprungligen postat av engelsson Visa inläggHär tre av våra hundar
En salig blandning av hundar från egen kennel och en utomstående.p-son
Comment
-
Hund & kopp
Instämmer till fullo, JAGO! Min familj har två hundar och någon gång i maj fick modern till den ena en nu kull varvid min hustru pratade om att åka upp (10 mil) för att bara titta på valparna. Hade hon lyckats komma dit, hade vi haft tre hundar nu.Ursprungligen postat av JAGO Visa inläggKan inte låta bli o peta in ytterligare en livs levande liten rackare. En av min hund Rupias valpar ca 4 veckor gammal. Visst är hon bedårande. Fast å andra sidan är ju alla valpar det.
MVH JAGO
"Rutmönstrade favoritdjur" är säkerligen en storsäljare för företaget som tillverkar kopparna. Medan man väntar på att kaffet ska svalna till drickbart, kan man sysselsätta sig med att studera rutornas innehåll. Skulle det vara morgon och man dessutom tillhör de morgonsura, kan en humörsvängning till det bättre inträffa.Last edited by Polsson; 2009-06-14, 12:00.p-son
Comment
-
Hundar och kopp
Biskvihundarna ser knappast ut att vara glada över sitt arbeta, att vara askkopp, men det var populärt att använda just hunden på askkoppar. Tror att i stort sett alla keramikfabriker gjorde hundar stående eller sittande på askkoppar på 60-70-talet, eller var det tidigare?p-son
Comment
-
- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
Comment