Här en liten vas av Viktor Axelsson. 11 cm hög. Det är alltid kul när det finns ett årtal redovisat - här 1935.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Arvikakeramik
Collapse
X
-
-
Tack Simco!Ursprungligen postat av simco Visa inläggDen bar verkligen fin Lars M!
Jag gillar Viktor Axelsson keramik, av de jag har från Arvika gillar jag faktiskt hans saker bäst Martin Andersson är en annan favorit.
Grattis till en fin vas!
Jag passar på att visa några assietter med lite olika signeringar!
Comment
-
Comment
-
Skål lergods signatur
Hej!
Jag har hittat en skål och en till skål
med samma signatur, jag kommer inte ihåg om jag hade sett liknande signaturer här på PES, och om jag har sett liknande signaturer här på PES så kommer jag inte ihåg vem som hade signerat på det sättet.
Tacksam för hjälpen!
bonnie
Comment
-
Ursprungligen postat av simco Visa inläggJag har nu flyttat din fina hämrade skål hit till tråden om Arvikakeramiken.
Mycket spännande läsning finns det här.
Mvh Simco
Jaaa!!! Tusen tack Simco!!!!
Här är bilderna på "en till skål", det är väl samma signatur eller hur?
mvh bonnie
Comment
-
Tack så mycket!Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggGrattis Bonnie till två fina föremål av Arvikakeramikens nestor Samuel Johansson
.
Comment
-
Harald Högdahl Koppom
Jag såg detta fat på en lokal loppis men inget köp. Väl hemma och efter koll på PES fick jag göra en ny resa och köpa. Tack prylsnubben för Ditt inlägg som gav info! Fatet är 28 cm i diam. Harald Högdahl känner jag inte till och vad är det för logga? En fågel i ett blomster-U?Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggKoppom ligger väldigt nära Arvika. Tycker gott Harald Högdahl även han kan platsa på tråden som ett i sammanhanget udda inslag
.
Comment
-
Kul med ännu en Harald Högdahl. På allmogetråden finns lite information att inhämta om honom, inläggen 377-381+392
.http://precisensan.com/antikforum/sh...eramik!/page38 Loggan kan jag tyvärr inte hjälpa Dig med, Nobe kanske vet mera?
Comment
Comment