Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Arvikakeramik
Collapse
X
-
Vilken toppen-loppis, Ersta!Ursprungligen postat av Ersta Visa inläggHar hittat lite arvikasaker på loppis.....
De två första; den blå kannan och den gröna urnan är särskilt vackra!
Comment
-
Tack Alla
Tack till alla som håller igång Arvika-tråden på ett alldeles förträffligt sätt. Själv är jag mycket bättre på att starta trådar än på att följa upp dom. Nu har jag i alla fall gått igenom hela tråden och jag hittar inget enda alster av Ragnar Andersson son till Martin som finns tämligen väl representerad på tråden. Det är en lite oansenlig sak av Ragnar men ändå alldeles underbar i sin enkelhet. Jag var tvungen att leta upp vad som står i Arvikakeramik boken om Ragnar och detta vill jag inte undanhålla Er. Heidrunns förlag må gå i taket men uppsåtet är gott
. Nu får Ni vara så vänliga att pussla ihop inlägget själva för jag vet inte vad jag gör, jag bara är.
Comment
-
Värmlänningar Du vet, gött um penningarUrsprungligen postat av Gideon Visa inläggSnygga, klara färger på de båda!
Skulle inte heller ha något emot dem.
Hur mycket gick de för?
. Burken 2.000 och Donnan 1.000. Allt i Riksdaler Banco.
Comment
-
Den lilla oansenliga är den till vänster och till höger ser Ni en lite större oansenlig, vem tror Ni har gjort denUrsprungligen postat av prylsnubben Visa inläggNu har jag i alla fall gått igenom hela tråden och jag hittar inget enda alster av Ragnar Andersson son till Martin som finns tämligen väl representerad på tråden. Det är en lite oansenlig sak av Ragnar men ändå alldeles underbar i sin enkelhet.
.
Comment
-
Förlåt Äjth, underförstått menade jag att eftersom den lilla och den större är så lika så blev det uppenbart att Ragnar Andersson var pappa till båda.Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggPersman?
Comment

.
Comment