Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
    Min husse heter Musse, husse heter musse-det rimmar ju. Själv heter jag Figaro och är oemotståndlig.......
    Vilken uppsyn! Oemotståndlig är en sanning utan modifikation. Hälsa Figaro!
    p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
      Välkomna till årets kattshow vilken är öppen för alla katter oavsett ras och material.
      Oj, är det öppet för alla katter oavsett ras och material! Då vill min FM Ronneby katt gärna vara med på ett hörn...

Här sitter han och tittar ut genom fönstret, och njuter i solskenet!
      Bifogade filer

Comment

Vilken uppsyn! Oemotståndlig är en sanning utan modifikation. Hälsa Figaro!
        Mjau, jam, kurr-kurr till Polsson

Comment

• [QUOTE=Curious;139887]Månne har den rara kissen inspirerats av den gamla Esso-reklamen:
          HALLÅ C
          Klassisk kampanj från USA, PUT A TIGER IN YOUR TANK. Rolihare på svenska.
          Det var långt före Tiger Woods. So long.

Comment

• Alegni medlem nummer 39

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
            Oj, är det öppet för alla katter oavsett ras och material! Då vill min FM Ronneby katt gärna vara med på ett hörn...

Här sitter han och tittar ut genom fönstret, och njuter i solskenet!
            Ingen vill väl missa en så fin glaskatt som dina, alegni. Det där solskenet lyser med sin frånvaro just nu,ja, under hela dagen, men efter regn kommer......
            p-son

Comment

• Två katter från Skåne

Till kattlådan har infunnit sig två skånska katter:
              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                Till kattlådan har infunnit sig två skånska katter:
                Läste någonstans att den skånska dialekten passade väldigt bra, med tanke på diftongerna, till kattljud. M.a.o, mjaaauuuu!
                p-son

Comment

• Skjuter rygg gör nästa skånska katt på ett flaskunderlägg från Astrid Aagesen i Helsingborg. Gösta Adrian-Nilsson GAN gjorde en del förlagor till Aagesen, dock tror jag kanske inte att denna art deco-kisse har modernisten som upphovsman. Jag blev dock förvånad när jag nu gick in på Wikipedia och till min förvåning så återfinns stjärnan över kattens huvud på gravstenen. Hoppet är det sista...

Ansöker härmed således om medlemskap i kattakademien.
                  Bifogade filer
                  Last edited by Kaptenen; 2010-05-24, 20:00.

Comment

• Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
                    Skjuter rygg gör nästa skånska katt på ett flaskunderlägg från Astrid Aagesen i Helsingborg. Gösta Adrian-Nilsson GAN gjorde en del förlagor till Aagesen, dock tror jag kanske inte att denna art deco-kisse har modernisten som upphovsman. Jag blev dock förvånad när jag nu gick in på Wikipedia och till min förvåning så återfinns stjärnan över kattens huvud på gravstenen. Hoppet är det sista...

Ansöker härmed således om medlemskap i kattakademien.
                    Bättre sent än aldrig, Kaptenen! Hur konstigt det kanske än låter, får jag olika medlemsantal varje gång jag kollar på tråden. Just nu är du medlem nummer 39 och vi 38 andra i akademin uppskattar din medlemsansökan och hälsar dig
                    varmt välkommen.

"GAN-katten" är en intressant historia och jag köper gärna stjärnlikheten.

Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen
                    Last edited by Polsson; 2010-05-24, 21:15.
                    p-son

Comment

• Får bidra med min lilla katt. Tyvärr ingen stämpel under. Någon får gärna hojta till om de känner igen stilen och vart den hör hemma.
                      Bifogade filer
                      Pes är mitt google.

Comment

• Wasistdas nummer 40

Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
                        Får bidra med min lilla katt. Tyvärr ingen stämpel under. Någon får gärna hojta till om de känner igen stilen och vart den hör hemma.
                        Här är alla katter välkomna! Kattakademins motto har vi lånat från Fröding
                        "Vi skiter i peppar, vi skiter i salt, vi skiter ta mej fan i allt" bara det är en katt. Och det är det ju! Välkommen wasistdas i akademin. Du får nummer 40.
                        p-son

Comment

Här är alla katter välkomna! Kattakademins motto har vi lånat från Fröding
                          "Vi skiter i peppar, vi skiter i salt, vi skiter ta mej fan i allt" bara det är en katt. Och det är det ju! Välkommen wasistdas i akademin. Du får nummer 40.
                          hehe, tack tack. Om 10 år är jag 40, så det passar bra =)
                          Pes är mitt google.

Comment

"Vi skiter i peppar, vi skiter i salt, vi skiter ta mej fan i allt" bara det är en katt. Och det är det ju!
                            Det nog är ett dassigt förslag, men att ta bort i:na före verben och avsikten, skulle kanske göra det hela något mer effektfullt?

Om wasisdas katt är under fem cm i längd, kanske den kan vara från England och fabriken Wade.

Comment

• Gideon, katten är nästan exakt 5,5cm mellan tassarna. Ska dock googla vidare på Wade.
                              Tack.
                              Pes är mitt google.

Comment

• Det finns en bra länk för Wade´s här.
                                Polsson hittade sin miniatyrkatt där.
                                Sök på PES - som snart vet allt!

Comment

Working...
                                X