Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
    Stort tack för bilderna på din enligt min mening sensationellt kattviga kisse.
    Visst är katten vig!

Ursprungligen postat av BerNils Visa inlägg
    Hur kunde jag glömma... Katten som sitter i ett hörn i köket varenda dag, vaktad av två kaxiga fåglar. Katten fick jag för 4 år sedan, inget märkvärdigt men den är söt och olycklig. Ö&B kanske? Fåglarna köpte jag själv från en katalog för något år sedan (aja baja, köpförbud!) och hade så kul när jag såg vilket kul arrangemang jag kunde göra med katten (sadist!)
    BerNils! Jag har för mig att ditt arrangemang kallas installation på konstnärsspråk. Skulle jag nu ha fel, kan väl alltid någon rätta mig.
    Oavsett vilket namn som ska användas, tycker jag att det är en kreativ och rolig skapelse. Oj, där kom ett namn till!
    Last edited by Polsson; 2010-01-11, 20:59.
    p-son

Comment

• Snäll katt

Denna katt har bjudit husse och matte på drycker som fått dem att spinna.
      Bifogade filer

Comment

• Också en kanna

Här är en tekanna från Japan som man inte kan servera något från. Däremot kan man snurra på "fingerskivan" och på så sätt dra upp en fjäder och få hela kannan att snurra runt och samtidigt spelas en melodi - ja, just det: Memory ur Cats!
        Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inlägg
          Denna katt har bjudit husse och matte på drycker som fått dem att spinna.
          .
          Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
          Här är en tekanna från Japan som man inte kan servera något från. Däremot kan man snurra på "fingerskivan" och på så sätt dra upp en fjäder och få hela kannan att snurra runt och samtidigt spelas en melodi - ja, just det: Memory ur Cats!
          Att katten har nio liv är ju allmänt känt, men frågan är om dess olika användningsområden inte klart överträffar antalet liv.
          Last edited by Polsson; 2010-01-18, 16:05.
          p-son

Comment

• Reserverad Kunglig Ledare

En katt från Royal Dux.
            Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
              Hej Lars M!

En liten fin "tekanna" må jag säga.

Den får mig osökt att tänka på boken "Det sitter en tiger i tekannan",
              (The tiger in the teacup) av engelska Betty Yurdin.
              En liten förtjusande saga om en stor familj med en stor tekanna.
              Mina barn älskade den när de var små för 40 år sedan.

Ha det gott!

Lars F
              Bifogade filer
              - - - - - - - - - -
              "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                En katt från Royal Dux.
                Royal Dux känner jag inte till, men att katten måste ha en upphovsman/kvinna med konstnärliga anlag (förmåga att stilisera),
                kan jag skriva under på.
                p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                  Att katten har nio liv är ju allmänt känt, men frågan är om dess olika användningsområden inte klart överträffar antalet liv.
                  Ditt påstående kom mig att tänka på en lite speciell katt i min lilla samling...
                  Bifogade filer

Comment

Ditt påstående kom mig att tänka på en lite speciell katt i min lilla samling...
                    Även om jag hatar ordet "inspiration" (modeord för tillfället), känns det bra att ha inspirerat dig att visa din korkskruvskatt.
                    p-son

Comment

• Den här "katten" av trä står överst på ett skåp och vaktar. Den har jag köpt på flyplatsen i Saigon 1996. Prislappen sitter kvar, 19 dollar. Längd 32cm och höjd 22 cm. När jag tog ut min Leo i snön röt han till ordentligt. Färgen på andra bilden stämmer.
                      Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                        Den här "katten" av trä står överst på ett skåp och vaktar. Den har jag köpt på flyplatsen i Saigon 1996. Prislappen sitter kvar, 19 dollar. Längd 32cm och höjd 22 cm. När jag tog ut min Leo i snön röt han till ordentligt. Färgen på andra bilden stämmer.
                        Trots att jag uppskattar din katt, är det inte utan att jag ryser när jag ser tänderna. Fy fan för att hamna i det gapet!
                        p-son

Comment

• Kattkalender!

En sådan här fin kattkalender fick jag i julklapp och har nu på väggen tätt intill mig här vid datorn. Klicka gärna på bilden för information och ev beställning.

Comment

En sådan här fin kattkalender fick jag i julklapp och har nu på väggen tätt intill mig här vid datorn. Klicka gärna på bilden för information och ev beställning.
                            Intressant sida "Föreningen Djurhjälpen" och fantastiska människor som mer eller mindre viger sitt liv åt att hjälpa djur. Tack för den sidan, Curious!
                            Last edited by Polsson; 2010-01-30, 23:16.
                            p-son

Comment

• Igårkväll när jag tittade till min lilla kattsamling upptäckte jag en liten charmig kisse blott 50 mm lång, som hamnat i skymundan av en del betydligt större katter. Fånigt nog kan jag inte alls erinra hur och när den hamnade där.

Något lite påminner den om katten Gustav som Söffe visar på sidan 6, och Gideon på sidan 19 i den här tråden, men jag tror ändå knappt att den var ämnad säljas som en Gustav - vad tror ni? Och känner någon till när kissen kan vara ifrån och namnet under den?

För övrigt vill jag påminna om att vi närmar oss mitten på vad många kallar Kattmånaden - det måste vara precis rätt tid att fylla på med fler katter i den här tråden!
                              Bifogade filer

Comment

Igårkväll när jag tittade till min lilla kattsamling upptäckte jag en liten charmig kisse blott 50 mm lång, som hamnat i skymundan av en del betydligt större katter. Fånigt nog kan jag inte alls erinra hur och när den hamnade där.

Något lite påminner den om katten Gustav som Söffe visar på sidan 6, och Gideon på sidan 19 i den här tråden, men jag tror ändå knappt att den var ämnad säljas som en Gustav - vad tror ni? Och känner någon till när kissen kan vara ifrån och namnet under den?

För övrigt vill jag påminna om att vi närmar oss mitten på vad många kallar Kattmånaden - det måste vara precis rätt tid att fylla på med fler katter i den här tråden!
                                Hej, Curious!
                                Instämmer i likheten med Söffes och Gideons katter. Jag tror att tillverkaren har varit inspirerad, medvetet eller omedvetet, av Gustaf, men jag har ingen aning om vem som kan ha tillverkat den.

Hoppas att PES:arna är medvetna om "Kattmånaden".
                                p-son

Comment

Working...
                                X