Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå Söffe,
    Carolas jycke ser ut att vara kissnödig. Men vad gör det? So long...
    Finns det inte jakthundar, fågeldito, som lyfter på det ena bakbenet istället för den ena frambenet när ett byte är förnimbart?
    p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
      Finns det inte jakthundar, fågeldito, som lyfter på det ena bakbenet istället för den ena frambenet när ett byte är förnimbart?
      Det är egentligen inte hunden som lyfter benet utan räcket som sluttar, men bilden blev ju lite intressantare, eller...?!
      söffe

Comment

• Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
        Det är egentligen inte hunden som lyfter benet utan räcket som sluttar, men bilden blev ju lite intressantare, eller...?!söffe
        Instämmer till fullo i det fetstilade.
        p-son

Comment

• En Trojansk trio anhåller om medlemskap i kenneln !
          Bifogade filer

Comment

• Trojan medlem nummer 42

Ursprungligen postat av Trojan Visa inlägg
            En Trojansk trio anhåller om medlemskap i kenneln !
            Ni är hjärtligt välkomna i kenneln som är öppen för alla hundar, såväl sådana som rör på sig normalt sätt (levande) som stillastående. Här nedan ser du hundgårdens eminenta skara vilka har bidragit med en eller flera hundar till tråden.

1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe
            9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth
            15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64
            20)engelsson 21) Lars F 22) Gideon 23) Ulferic 24) Atena 25) Gitte 26) koala 27) ingy 28) skogsmänniskan 29) Kim von Platen 30) BerNils 31) prylsnuben 32) viol 33) på femte våningen 34) Staffordshire 35) The Ocarinas 36)Rolf J 37)Norrland 38) simco 39) Gaby 40) brattensby 41) wasistdas
            p-son

Comment

• FEJ-hund misshandlad av Höganäskrus

Var i Malmö i dag och tog naturligtvis tillfället i akt och besökte Claeshallen bl. a för att hämta en Höganäskruka I K, signerad A. När jag dammsög åtskilliga hyllmeter keramik med ögonen, satt denna lilla, käcka hund med huvudet på sned och tiggde om att få ett nytt hem. Jag kunde inte motstå honom och när jag sen såg att han var signerad FEJ, Folke Jernberg, visste jag att det inte var en byracka om det nu skulle spela någon rolll. Sagt och gjort jag betalade 40 kronor och lade honom i baksätet på bilen tillsammans med krukan på behörigt avstånd från varandra, trodde jag. I en något snäv kurva passade krukan på att rulla bort till hunden och slå av en bit av örat. Jag har förresten för mig att Luchur har en kennel med samma ras. Höjden är 15,5 cm upp till det högsta örat.
              Bifogade filer
              p-son

Comment

• Attans otur att han hamna i revirslagsmål med kruset... Men du gjorde ett fynd som fick honom för bara 2 selmor. Hade han varit hel så hade jag definitivt försökt adoptera in honom till min Fej kennel

Comment

• Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                  Attans otur att han hamna i revirslagsmål med kruset... Men du gjorde ett fynd som fick honom för bara 2 selmor. Hade han varit hel så hade jag definitivt försökt adoptera in honom till min Fej kennel
                  Hittar jag någon annan som håller sig hel hela vägen hem, skriver jag på adoptionsdokumenten.
                  p-son

Comment

• Hm..
                    Nu är det så att gänget ovan TV:n fick höra nyheten, och upprörd stämning råder.
                    Under mötet blev en av vovvarna så grön av ilska att han uppmanade till uppror mot Höganäs och dess fabrik.
                    Men om det lovas dyrt och heligt att tingestar likt krukor håller sig på ännu behörigare avstånd, helst i sittbrunnen, så återkallas budkavlen, vilken vid middagstid beräknas nå Markaryd.
                    Vovven från Fejan bör få flisan limmad, eller få hörapparat för att till fullo återfå ljudupptagningsförmågan.
                    Morr!
                    Bifogade filer

Comment

• Ett tvillingpar av blandras och okänd härkomst.
                      Inte vackra men "sällsynta" som man brukar säga.
                      Bifogade filer
                      - - - - - - - - - -
                      "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                        Ett tvillingpar av blandras och okänd härkomst.
                        Inte vackra men supercharmiga!

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                          Hm..
                          Nu är det så att gänget ovan TV:n fick höra nyheten, och upprörd stämning råder.
                          Under mötet blev en av vovvarna så grön av ilska att han uppmanade till uppror mot Höganäs och dess fabrik.
                          Men om det lovas dyrt och heligt att tingestar likt krukor håller sig på ännu behörigare avstånd, helst i sittbrunnen, så återkallas budkavlen, vilken vid middagstid beräknas nå Markaryd.
                          Vovven från Fejan bör få flisan limmad, eller få hörapparat för att till fullo återfå ljudupptagningsförmågan.
                          Morr!
                          Krukan ber så mycket om ursökt. Det var inte meningen att nagga hundörat.
                          Flisan försvann i tomma intet varför jag få donera mina gamla hörapparater till hundstackarn.

Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                          Ett tvillingpar av blandras och okänd härkomst.
                          Med tanke på att stora öron och stora läppar och långa halsar med hjälp av diverse
                          snäckskal och ringar anses vackert i vissa kulturer, är jag övertygad om att dina hundar anses som vackra någon stans på moder jord.
                          p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                            Hittar jag någon annan som håller sig hel hela vägen hem, skriver jag på adoptionsdokumenten.
                            Tack Håller tummarna för att du hittar något intressant i rasväg till kenneln. (Obs. att det går även bra med andra arter)

Comment

• Några nya kompisar, en glad terrier i glas och två i trä, en som ylar och en det bara ryker om.
                              Den sista, pipterriern, haltar en aning, amputerat höger fram och protes vänster bak.
                              Bifogade filer

Comment

• Hallå Rolf,
                                Nu slipper du inte hundan.Vad förvarade man i ena hundens hals?
                                En av de äldsta på tråden, gissar jag, men det har blivit många
                                jyckar i Pålles kennel, så det är svårt att veta. Kul. So long..

Comment

Working...
                                X