Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
    Kan inte annat än att hålla med.
    Eller som vår Trelleborgske vän skulle säga (tror jag).
    "Go mad, möjed mad och mad i rättan tid".PS Jag ber trådskaparen ha överseende med denna utvikning från trådämnet, hundar.
    Jag kunde bara inte låta bli.
    DS
    .

Lars F! Att du förgyller tillvaron för läsare och aktörer på hundtråden, ska du endast vara stolt över. Visserligen tillhör jag inte gourmeterna på något sätt, vilket bland annat
    din namne Lars på annan tråd har konstaterat, men att utttrycket om mad (mat) mycket väl kan låta som du skriver det äger sin riktighet. Måste också tillägga att bilden "Sova på maten" var en superhöjdare.
    p-son

Comment

• Livet är orättvist!

En del hundar har det så bra att de får sova i maten medan en annan har all möda i världen för att komma åt den!
      Bifogade filer
      p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg

En del hundar har det så bra att de får sova i maten medan en annan har all möda i världen för att komma åt den!
        Ja sannerligen orättvist.
        Stackars liten!
        Inte allt för allvarligt hoppas jag?
        Matas han med sked eller?
        - - - - - - - - - -
        "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

Ja sannerligen orättvist.
          Stackars liten!
          Inte allt för allvarligt hoppas jag?
          Matas han med sked eller?
          Tackar för omtanken, Lars F! Eddie har en matskål vars diameter klart understiger trattens. Trots en stor operation, pinnar han på och förhoppningsvis ska läkningsprocessen bli lyckad.
          p-son

Comment

Tackar för omtanken, Lars F! Eddie har en matskål vars diameter klart understiger trattens. Trots en stor operation, pinnar han på och förhoppningsvis ska läkningsprocessen bli lyckad.
            En katt bland herm... hundarna!

Jag känner igen problemet Polsson.

(Mr Go´man efter kastreringen för några år sedan.
            Då var det inte roligt att vara katt vad minen visar.

Åter en parentes i hundarnas tråd.)

"Man kan hålla sig för skratt".
            Bifogade filer
            - - - - - - - - - -

Comment

En katt bland herm... hundarna!

Jag känner igen problemet Polsson.

(Mr Go´man efter kastreringen för några år sedan.
              Då var det inte roligt att vara katt vad minen visar.
              Åter en parentes i hundarnas tråd.)

"Man kan hålla sig för skratt".
              Den minen, kattens, går det inte att ta miste på!

Får associationer till en travesti "ärvd" av min salige svärfar. Det var i samband med "Spelman på taket" erövrade världen varvid eunuckerna i haremen sjöng:

-Om vi hade pungar, hadiriddi riddi riddi riddi rej.....
              p-son

Comment

• Anmälan.

Hello dogs,
                Efter hot om anmälan till Djurens Vänner har husse kommit fram till att vi måste flytta till Pesaniens kejsare, får vi stiga på?
                So long....
                Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                  Hittade även dessa 3 små keramikvovvar. Har dock ingen aning om vem som är "pappa" till dessa, så ev kunskaper emottages tacksamt Den lilla hunden till vänster är omärkt men ser ut att vara av samma tillverkare som dess tvilling till höger.
                  Det er danske hunde!
                  fra antikbrevkassen: "Carl Emil Ruge (1892-1977), der har værksted i Dybbøl i Sønderjylland, Danmark. Ruges navn er næsten uløseligt forbundet med egnen, og gennem tiden skabes adskillige arbejder med direkte reference til Sønderjylland. F.eks. skabes vaser med malte sønderjyske motiver eller fuldglaserede figurer som f.eks. den viste pige i egnsdragt. Endvidere kendes eksempelvis også adskillige dyrefigurer. "

Hilsen Helle

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                    Hello dogs,
                    Efter hot om anmälan till Djurens Vänner har husse kommit fram till att vi måste flytta till Pesaniens kejsare, får vi stiga på?
                    So long....
                    Eftersom hundgården är godkänd av nämnda organisation, samt att alla hundar, fler än hundra, lever i största välmåga, utökar vi området och låter orden skalla: "Utrymme åt alla!" Med andra ord välkomna!
                    Last edited by Polsson; 2011-11-27, 14:12.
                    p-son

Comment

• Bister Rörstrandshund

En bistrare uppsyn än denna får man verkligen leta efter. Hans främsta uppgift, tror jag, var en gång att vara askfat, men förhoppningsvis får han andra uppgifter nu när rökarna har blivit fredlösa.
                      Bifogade filer
                      p-son

Comment

En bistrare uppsyn än denna får man verkligen leta efter. Hans främsta uppgift, tror jag, var en gång att vara askfat, men förhoppningsvis får han andra uppgifter nu när rökarna har blivit fredlösa.
                        Fyll den med godis, så kanske den håller borta små "gottesugna" barnafingrar från godiset.

VOFF!
                        Last edited by Lars F; 2011-12-06, 18:12.
                        - - - - - - - - - -

Comment

• HERREGUD!!!!! utbrast jag högt för en stund sedan. Så högt att de båda slumrande katterna öppnade var sitt öga för att se vad som stod på. Då jag stört dem i deras "catnap" var jag tvungen att förklara mitt utrop: Jag kan inte komma ihåg om jag har skickat in bilder på hundarna till PES.
                          "Hundarna????" svarade de båda perserna undrande och med ett stänk av förakt (nåväl, svarade är kanske att ta i. Men något åt det hållet. Vi som har katter VET ju, att man VISST kan tala med dem - och få svar).

Men nu gällde det hundarna. Jag visste helt enkelt inte. Kom inte ihåg. Och suckande konstaterade jag att minnet nog, trots allt, blir sämre med åren. Eller är det bara bekvämt att säga så?
                          Eftersom jag inte kunde minnas har jag nu haft en mycket trevlig stund med att titta igenom hela hundtråden. Underbart, så det gör inget att jag inte mindes .
                          Konstaterandet nu är, att jag har inte skickat in bilder på de få hundar jag har. Så nu råder jag bot på det och tar alla tre på samma bild.
                          Bifogade filer

Comment

Fyll den med godis, så kanske den håller borta små "gottesugna" barnafingrar från godiset.

VOFF!
                            Tack för tipset, Lars! Frågan är bara om jag inte skrämmer livet av åtminstone det ena barnbarnet.

Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                            Men nu gällde det hundarna. Jag visste helt enkelt inte. Kom inte ihåg. Och suckande konstaterade jag att minnet nog, trots allt, blir sämre med åren. Eller är det bara bekvämt att säga så?
                            Eftersom jag inte kunde minnas har jag nu haft en mycket trevlig stund med att titta igenom hela hundtråden. Underbart, så det gör inget att jag inte mindes .
                            Konstaterandet nu är, att jag har inte skickat in bilder på de få hundar jag har. Så nu råder jag bot på det och tar alla tre på samma bild.
                            Om det nu skulle vara så att hundarna visats tidigare, hade ju ingen skada varit skedd.
                            De tål att tittas på mer än en gång. Råkan och hunden är ju en riktig pärla!
                            Last edited by Polsson; 2011-12-06, 20:30.
                            p-son

Comment

Tack för tipset, Lars! Frågan är bara om jag inte skrämmer livet av åtminstone det ena barnbarnet.
                              Inta skall dina små barnbarn bli skrämda när de vill ha godis av hunden Polsson.
                              Fattas bara annat.

Ett litet tips!
                              Bifogade filer
                              - - - - - - - - - -

Comment

Inta skall dina små barnbarn bli skrämda när de vill ha godis av hunden Polsson.
                                Fattas bara annat.

Ett litet tips!
                                Stort tack för tipset, Lars! Om inte ditt förslag hjälper, får jag väl även tejpa längre ner -
                                munnen.
                                p-son

Comment

Working...
                                X