Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• I stuket är den här MA&S-hunden (tidigare visad) från samma tid, mycket lik Din, Kaptenen.
    Ingen formgivare är känd, så det kan tänkas att inspirationen kommer från denne skulptör.
    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Pålle,
      Den där japanska leksaksjycken ser inte ut att må bra. Skickar omgående en tysk s.k. sanitätshund av vid namn Elastolin med första hjälpen. Ålder ca 70 år. So long...
      Hej Kim och tack för hjälpen,

….mår redan bättre!
      Trevlig hund du visar, piggare och mer spring i benen där.

Comment

• Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
        Till avdelningen av människohand skadade hundar hör den här parian-mopsen med sitt avslagna öra.
        söffe
        Vi kanske ska ha en sektion i Hundra Hundar med öronskadade jyckar. Är det inte Höganäs-krukor som kuperar öronen så är det tydligen människohänder.
        p-son

Comment

Till avdelningen av människohand skadade hundar hör den här parian-mopsen med sitt avslagna öra.
          söffe
          Vi kanske ska ha en sektion i Hundra Hundar med öronskadade jyckar. Är det inte Höganäs-krukor som kuperar öronen så är det tydligen människohänder.

Ursprungligen postat av Rolf J Visa inlägg
          Tackar sladden, den trivs med sina polare, en trebent kuse och en kammlös tupp

Kunde inte släppa den här, bulldog på hjul med härlig attityd – Plast och made in Japan .
          Vi har alltid plats för plast, speciellt när det är en hund med charmig uppsyn.
          p-son

Comment

söffe

Ursprungligen postat av Rolf J Visa inlägg
            Tackar sladden, den trivs med sina polare, en trebent kuse och en kammlös tupp

Kunde inte släppa den här, bulldog på hjul med härlig attityd – Plast och made in Japan .
            Vi har alltid plats för plast, speciellt när det är en hund med charmig uppsyn.

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Hallå Pålle,
            Den där japanska leksaksjycken ser inte ut att må bra. Skickar omgående en tysk s.k. sanitätshund av vid namn Elastolin med första hjälpen. Ålder ca 70 år. So long...
            Kanske kan din hund även göra en första-hjälpen-insats på min FEJ-hund också, KVP?

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
            En till tysk hund, närmare bestämt en terrier, vädjar om uppmärksamhet.
            Formgiven av skulptören Max Fritz (1873-1948), som arbetade för Rosenthal mellan 1926 och 1946. Hunden är formgiven 1932. (Modellnr 690, stämplad Rosenthal Selb-Plößberg, höjd 4 cm)
            TYcker att din hund har en Fej-hundsuppsyn eller tvärtom, Kaptenen.

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
            I stuket är den här MA&S-hunden (tidigare visad) från samma tid, mycket lik Din, Kaptenen.
            Ingen formgivare är känd, så det kan tänkas att inspirationen kommer från denne skulptör.
            Kom just nu på att det måste vara Fej som är inspirerad av din och Kaptenens hund, Gideon, om nu någon är inspirerad, med tanke på tidsangivelserna.

Sigge "Slick" får vara stand in för frånvaron av människohand tillverkade hundar.
            Bifogade filer
            Last edited by Polsson; 2010-09-07, 00:18.
            p-son

Comment

• Här är en liten 15 cm hög terrier som vill höra hemma i denna tråd. Den är 900 gram tung, handmodellerad och utan märkning. Upphovshusse eller matte är ej känd... om det nu inte är Einar Luterkort... kanske någon som vet?
              Bifogade filer

Comment

• Hallå Pålle,
                Hur många hundar är det? Denna illa formade jycke, en av ett par, söker intärde i paradiset. Staffordshire, ca 1900. So long..
                Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av brattensby Visa inlägg
                  Här är en liten 15 cm hög terrier som vill höra hemma i denna tråd. Den är 900 gram tung, handmodellerad och utan märkning. Upphovshusse eller matte är ej känd... om det nu inte är Einar Luterkort... kanske någon som vet?
                  Visst påminner den om tidigare visade Luterkort-hundar, men jag är ingen expert på honom.

Hallå Pålle,
                  Hur många hundar är det? Denna illa formade jycke, en av ett par, söker intärde i paradiset. Staffordshire, ca 1900. So long..
                  Hallå, KvP!
                  Staffordshire är välkommen i paradiset. "Jag kan inte räkna dem alla!"
                  p-son

Comment

• Den här lilla hunden av okänd ras pryder mitt nattygsbord, men vem har tillverkat den?
                    Bifogade filer

Comment

• Mochen nummer 44

Ursprungligen postat av mochen Visa inlägg
                      Den här lilla hunden av okänd ras pryder mitt nattygsbord, men vem har tillverkat den?
                      Måste kännas tryggt med en sådan hund som nattvakt. Även om han ser snäll ut, tror jag att han har beskyddarinstinkt.Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med signaturen. Hur jag än tänker ramlar inte myntet ner. Du blir hundklubbens 44:e medlem, mochen. Välkommen!

1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe
                      9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth
                      15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64
                      20)engelsson 21) Lars F 22) Gideon 23) Ulferic 24) Atena 25) Gitte 26) koala 27) ingy 28) skogsmänniskan 29) Kim von Platen 30) BerNils 31) prylsnuben 32) viol 33) på femte våningen 34) Staffordshire 35) The Ocarinas 36) Rolf J 37) Norrland 38) simco 39) Gaby 40) brattensby 41) wasistdas 42)Trojan 43) Jeeper och 44)
                      mochen

P.s
                      Kollade i boken "Svensk Keramik under 1900-talet" och där finns endast Timo Sarvimäki som tydligen signerade T.S., men om det är han som gjort hunden vet jag inte.
                      D.s
                      Last edited by Polsson; 2010-10-05, 23:41.
                      p-son

Comment

• Ursprungligen postat av brattensby Visa inlägg
                        Här är en liten 15 cm hög terrier som vill höra hemma i denna tråd. Den är 900 gram tung, handmodellerad och utan märkning. Upphovshusse eller matte är ej känd... om det nu inte är Einar Luterkort... kanske någon som vet?
                        Hej Brattensby!

Det är helt klart Einar Luterkort som är upphovshusse till din hund.

Hallå Pålle,
                        Hej Kim!

Illa formad kanske den är men mycket trevlig ändå! Vill du bli av med den så får den gärna ett nytt hem hos mig! Det är ju sällan man ser de stående staffordshirehundarna.

Comment

• Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inlägg
                          Hej Brattensby!

Det är helt klart Einar Luterkort som är upphovshusse till din hund.
                          Ja, det känns verkligen som en Luterkort. Skönt att få ytterligare en bekräftelse Staffordshire. Tackar för det!

Comment

• Har ju helt glömt bort att visa nytillskottet i familjen Tyra har dock hunit fylla 8 månader och är en blandning av Fransk Bulldog och Vit Herdehund. Här flankerad av Balder 3 år, Fralla / Dvärgpincher.
                            Bifogade filer

Comment

• Bedårande Luchur!

Terrier av Ida Meisinger (som gift Erdös-Meisinger) 1928/29 för Goldscheider, Wien (13 cm).
                              Bifogade filer

Comment

• "Hej Kim!

Illa formad kanske den är men mycket trevlig ändå! Vill du bli av med den så får den gärna ett nytt hem hos mig! Det är ju sällan man ser de stående staffordshirehundarna"

Hallå Staffordshire,
                                Du frågar i elfte timmen. Jag ärvde jyckarna efter min mor nyligen men avstod. Kan kolla om dom är sålda eller inte. Skickar ett privat meddelande. So long

Comment

Working...
                                X