Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gaby och brattensby medlem nr 33 resp 34

Ursprungligen postat av Gaby Visa inlägg
    Kolla in min snygga Taxkennel från Italienska Arisa ! Sooo Italy !
    Huset är fullt av riktiga hundar...men ännu ingen tax.
    Välkommen i hundklubben, Gaby! Du är medlem nummer 33. Kul men inslag från Sydeuropa.

Ursprungligen postat av brattensby Visa inlägg
    ...när jag var 2-3 år (1972-73) besökte en man vårt hem i Tidaholm. Jag har fått berättat för mig att han brukade komma för att slipa våra knivar och saxar ungefär var fjärde månad och att han alltid stannade länge, länge efter det att hans arbete var klart och att han fått betalt, för att prata med min mor och far i vårt kök.
    Om tillverkningen kan jag bara att "mannen" själv lär ha gjort den under en av hans vistelser på behandlingshem och jag misstänker att något stackars djur fått släppa livet till för att upplåta skinnet. Men... visst är den fin!?!
    Brattensby! Eftersom du har visat en hund på bild, har du uppfyllt kravet för att bli medlem i "Hundra Hundar". Jag håller fullständigt med BerNils gällande berättelsen och hunden. Du är förrresten medlem nummer 34.

Översättning av "Modehunde": Det är modernt med små hundar. Så det är inte din dag i dag, Bufler.
    Bifogade filer
    p-son

Comment

• "Vi är kompisar vi...."
      Bifogade filer
      - - - - - - - - - -
      "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Hundra hundars hundutställare 34 ställer ut tre sura och vaksamma vaktundar - klåfingrig och de hugger på stubben!
        Bifogade filer

Comment

• Vilka bedårande vakthundar du har !

Comment

• Ursprungligen postat av Gaby Visa inlägg
            Vilka bedårande vakthundar du har !

Åh, tack Gaby. Ja, de håller resten av familjen (och alla andra) borta från mina stickor men mest för att ingen kommer på att lyfta på locket de sitter på
            Jag håller som bäst på att identifiera ursprung - land, ålder och vad den lilla dosan kan vara tänkt att användas till (om den nu inte ska vara för tändstickor). Just nu ser det ut som import frånTyskland, 40-50-tal och tändsticksförvarare. Har ännu inte hittat den lilla inpressade stämpeln i litteratur eller dokumenterad på hemsida men jag får väl lägga upp en fråga här om jag så småningom tröttnar eller går bet.
            Last edited by brattensby; 2010-05-07, 14:28.

Comment

• Ger mitt bidrag. Min Anabola hund, så antingen är den från Ryssland eller från Holland och är då en Belgien Blue hund

Om någon tror att den är stämplad, eller om det bara är ngt "kladdat"
              så hojta jättegärna till.
              Bifogade filer
              Pes är mitt google.

Comment

• Men det är ju en Bulldog av Bing & Gröndals "uppfödning" ! Fin !

Comment

• Härkomstuppgift

Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
                  Tycker denna är väldigt charmig trots sin skada
                  Patinan är väl helt underbar ?
                  Hej,
                  har du någon härkomstuppgift på hunden?

Comment

• Hallå Pålle,
                    Har du plats för en skällade krabat i förnicklat kolstål från 1930-talet? Han har fallit ur ramen, så att säga, men det blir en tavla till.
                    Sp long...
                    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
                      Ger mitt bidrag. Min Anabola hund, så antingen är den från Ryssland eller från Holland och är då en Belgien Blue hund

Om någon tror att den är stämplad, eller om det bara är ngt "kladdat"
                      så hojta jättegärna till.
                      Den var en kraftig bit, din anabola hund. Får hoppas att någon steroid
                      inte varit med i sammanhanhanget. Om min senaste kontroll av medlemsmatrikeln i "Hundra Hundar" stämmer, är du nummer 41 i flocken vilken
                      inte sysselsätter sig med hackordning. Välkommen!

1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe
                      9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth
                      15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64
                      20)engelsson 21) Lars F 22) Gideon 23) Ulferic 24) Atena 25) Gitte 26) koala 27) ingy 28) skogsmänniskan 29) Kim von Platen 30) BerNils 31) prylsnuben 32) viol 33) på femte våningen 34) Staffordshire 35) The Ocarinas 36)Rolf J 37)Norrland 38) simco 39) Gaby 40) brattensby 41) wasistdas

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                      Hallå Pålle,
                      Har du plats för en skällade krabat i förnicklat kolstål från 1930-talet? Han har fallit ur ramen, så att säga, men det blir en tavla till.
                      Sp long...
                      KvP! Det finns alltid plats för dina skruvade hundar på tråden.
                      Last edited by Polsson; 2010-05-23, 11:40.
                      p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Gaby Visa inlägg
                        Men det är ju en Bulldog av Bing & Gröndals "uppfödning" ! Fin !
                        Aha kul. Stort tack för hjälpen.
                        Pes är mitt google.

Comment

• Hallå Pålle,
                          Visst kommer ni ihåg den där terriern som gömt skruven. Jodå, det blev tillökning i familjen och där lilla jycken vill gärna vara med på heta tråden. So long...
                          Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                            Hallå Pålle,
                            Visst kommer ni ihåg den där terriern som gömt skruven. Jodå, det blev tillökning i familjen och där lilla jycken vill gärna vara med på heta tråden. So long...
                            Eddie, min avatar, tycker att den lilla terriern är hur söt som helst och husse instämmer.
                            p-son

Comment

• En liten jakthund med svanshöjd 11 cm. Tidigare ägaren som fick den nov 84 hette Carola.
                              söffe
                              Bifogade filer

Comment

• Hallå Söffe,
                                Carolas jycke ser ut att vara kissnödig. Men vad gör det? So long...

Comment

Working...
                                X