Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
    Hallå, Stockholm!
    Är det en kanin-, dvärg- eller normaltax?
    Jag kör trådlöst!

Tänk vad proveniensen gör mycket! Om du istället hade skrivit att du köpt dem på loppis, hade de inte varit lika intressanta, men dina skriverier ovan gör dem intressantare och sätter igång fantasin. Jag tycker att de är mycket trevliga!
    Hallå P-son,
    Mustax, skulle jag tro, Våra taxar är appro på väldigt duktiga på att ta råttor, sorkar och möss.

Tack för att du tog upp det där med proveniensen. Tänk om alla föräldrar berättat för sina barn och barn om prylar som gått släkten och tänk om man hade delat klokare vid alla arvsskiften. So long...

Comment

• Angående proveniens!

Tänk om man som barn hade varit mer intresserad av vad föräldrar och far- och morföräldrar berättade både vad gäller släkten och gamla prylar!

Comment

• Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inlägg
        Tänk om man som barn hade varit mer intresserad av vad föräldrar och far- och morföräldrar berättade både vad gäller släkten och gamla prylar!
        Instämmer! Nu har jag bara en morbror kvar av mina föräldrars generation och han är långt borta i skogen. Och gammal.

Comment

• Hallå bröder och systrar,
          Om inte kottarna lysssnar eller bryr sig kan man ju göra en liten anteckningsbok eller som min far gjorde, han fördelade alla släktprylarna i sitt testamente med proveniens. Då försäkrade han sig om att knenoderna lever vidare en liten stund. So long...

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Hallå bröder och systrar,
            Om inte kottarna lysssnar eller bryr sig kan man ju göra en liten anteckningsbok eller som min far gjorde, han fördelade alla släktprylarna i sitt testamente med proveniens. Då försäkrade han sig om att knenoderna lever vidare en liten stund. So long...
            Heder åt sådana fäder!
            p-son

Comment

Hallå bröder och systrar,
              Hej Kim!

Finns dina föräldrars samling av staffordshirefigurer kvar i släkten?

Hälsningar S

Comment

• Staffordshire back to England..

Hallå S,
                Tyvärr, större delen av samlingen, några hundra figurer, såldes på Christi´s i min regi och det blev inte riktigt vad jag hoppats på. Mycket var lagat och sprucket, sådant inte ens ett tränat öga kan se. Delar av samlingen lever vidare i familjen; alla zebrorna och ett stort antal byster. Och några sjömän.
                Far ansåg nog inte att det han själv samlat på sig var av släkthistoriskt värde.
                Varför undrar du?. So long...
                Last edited by Kim von Platen; 2010-01-06, 17:53.

Comment

Hallå S,
                  Tyvärr, större delen av samlingen, några hundra figurer, såldes på Christi´s i min regi och det blev inte riktigt vad jag hoppats på. Mycket var lagat och sprucket, sådant inte ens ett tränat öga kan se. Delar av samlingen lever vidare i familjen; alla zebrorna och ett stort antal byster. Och några sjömän.
                  Far ansåg nog inte att det han själv samalt på sig var av släkthistoriskt värde.
                  Varför undrar du?. So long...
                  Undrade bara eftersom du någonstans i någon tråd nämnt att din far troligen hade Sveriges största samling. Det är ju synd att en sådan samling splittras upp!

Hälsningar S

Comment

• Kuddhund

Håller på att köra julen ut, vill hinna före Knut! Upptäckte då denna kuddhund
                    vilken sannolikt funnits i hemmet länge utan att jag har lagt märke till den.
                    Bifogade filer
                    Last edited by Polsson; 2010-01-07, 13:54.
                    p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inlägg
                      Undrade bara eftersom du någonstans i någon tråd nämnt att din far troligen hade Sveriges största samling. Det är ju synd att en sådan samling splittras upp!

Hälsningar S
                      Hallå Staffordshire,
                      Vi hamnar kanske lite vid sidan av tråden men vad gör det. Visst trist, men om ingen vill ha eller har plats, vad gör man? Jag har ett antal sjömän, naturligtvis, som jag skulle kunna lägga ut på ny tråd, men du samlar väl bara på hundar och katter? So long...

Comment

Hallå Staffordshire,
                        Vi hamnar kanske lite vid sidan av tråden men vad gör det. Visst trist, men om ingen vill ha eller har plats, vad gör man? Jag har ett antal sjömän, naturligtvis, som jag skulle kunna lägga ut på ny tråd, men du samlar väl bara på hundar och katter? So long...

Hallå Kim!

Jag samlar mest hundar. Det har blivit några katter och lejon också. Har även några ryttare till häst men inga figurer som består av enbart människor. Men det skulle ändå vara spännande att se dina sjömän i utbildningssyfte!

Hälsningar S

Comment

• z z Z
                          z Z z...

(”_(”_.-””-.,
                          ` _ _ `; -._, `)_
                          ( o_, )` __) `-._)
                          Last edited by Gideon; 2010-01-16, 02:05.

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                            z z Z
                            z Z z...

(”_(”_.-””-.,
                            ` _ _ `; -._, `)_
                            ( o_, )` __) `-._)
                            Det förstår jag att den hunden sover! Klockan var ju 2.03!
                            p-son

Comment

• Hallå Gideon, Kreativitet är mångfald och din vovve är suverän på tråden av mångfaldens mästare. Två komplimanger, so long...

Comment

• Hundar är farliga saker

Har alltid varit hundrädd,även om den värsta rädslan börjat gå över. Denna hund är riktigt snäll. Har vid tillfällen bjudit mig på goda drycker.
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X