Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Byracka

Här en liten - bara 5 cm lång - hund med sign KN, så jag förmodar att det är Kurt Nilsson på Deco i Hälsingborg som ligger bakom.
    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
      Här en liten - bara 5 cm lång - hund med sign KN, så jag förmodar att det är Kurt Nilsson på Deco i Hälsingborg som ligger bakom.
      En annorlunda hund, må jag säga, men å andra sidan kan man ställa sig frågan vilken hundras som inte är det.
      p-son

Comment

• Sådan herre, sådan hund...

VOV,
        Inspektion i hundgården. "Jag heter Puggy-Wug och förknippas ofta med morfar, mattes pappa alltså men han hade bara pudlar och
        efter en dräglig överresa från England söker jag flyktingtillstånd i södra Sverige. En P-plats i Trelleborg skulle sitta vackert. Trots hög
        ålder är jag pigg inpå bara mässingen."
        So long.....
        Bifogade filer

Comment

• Det borde ju stå PULLDOG på den...

Comment

• Hallå Rosino,
            Kul vits. Tack för den... so long...

Comment

• Är det här vad vi kallar en stretchande laholmare?

Click image for larger version

Name:	Knivlägg 1.jpg
Views:	1
Size:	25,0 KB
ID:	543039

Name:	Knivlägg 2.jpg
Size:	26,0 KB
ID:	543036

Name:	Knivlägg 3.jpg
Size:	35,7 KB
ID:	543037

Name:	Knivlägg 4.jpg
Size:	29,5 KB
ID:	543038
              Last edited by Gideon; 2012-12-24, 17:38.

Comment

• här kommer 2 läckra jyckar från mej
                Bifogade filer

Comment

• Nilla nummer 50

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                  Är det här vad vi kallar en stretchande laholmare?
                  Den rasen har jag inte sett tidigare, Gideon!

Ursprungligen postat av nillan Visa inlägg
                  här kommer 2 läckra jyckar från mej
                  Vilken julklapp, Nilla! Dur blir den femtionde medlemmen i "Hundra hundar". Välkommen till gänget som även skäller när de är glada.

Hundra- Hundar-klubben: 1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe 9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth 15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64 20)engelsson 21) Lars F 22) Gideon 23) Ulferic 24) Atena 25) Gitte 26) koala 27) ingy 28) skogsmänniskan 29) Kim von Platen 30) BerNils 31) prylsnuben 32) viol 33) på femte våningen 34) Staffordshire 35) The Ocarinas 36) Rolf J 37) Norrland 38) simco 39) Gaby 40) brattensby 41) wasistdas 42)Trojan 43) Jeeper 44)mochen 45) eawb och 46) Mylla 47) TonyR 48) TinaSand 49) Sonia och 50) Nilla.
                  Last edited by Polsson; 2012-12-24, 22:12.
                  p-son

Comment

• Hallå P-son:
                    "Svårt sargad i bena men med god aptit på livet söker jag vänskap med herre i skägg. Lite argsint säger husse. Är så där tio hundår och saknar stamtavla, men efternamnet lär vara Elastolin. När får jag komma?"
                    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                      Hallå P-son:
                      "Svårt sargad i bena men med god aptit på livet söker jag vänskap med herre i skägg. Lite argsint säger husse. Är så där tio hundår och saknar stamtavla, men efternamnet lär vara Elastolin. När får jag komma?"
                      Hej, Kim!

Det påstås att hundarna på Öland bara fick ha tre ben, det 4:e skulle amputeras, för att de inte skulle jaga Karl X:s vilt söder om hans mur. Kanske är den förra ägaren till din hund inspirerad av detta eller kansker man kan misstänka ett barn med vilda lekar. Kan isåfall detta barn heta Kim? Funderar ibland, speciellt vid Antikrundan, när gamla leksaker i skick som nya presenteras och ägarna, som haft leksaken sedan barnsben och haft den stående på en hylla under hela barndomen, får reda på dess höga värde vilket emottages med stor förtjusning, om inte förtjusningen borde ha skett via leken som barn med leksaken. Lekens betydelse för vuxenlivet har ju bla framförts av Piaget. Detta som försvar till din hund!
                      p-son

Comment

• Ett hundliv...

Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                        Hej, Kim!

Det påstås att hundarna på Öland bara fick ha tre ben, det 4:e skulle amputeras, för att de inte skulle jaga Karl X:s vilt söder om hans mur. Kanske är den förra ägaren till din hund inspirerad av detta eller kansker man kan misstänka ett barn med vilda lekar. Kan isåfall detta barn heta Kim? Funderar ibland, speciellt vid Antikrundan, när gamla leksaker i skick som nya presenteras och ägarna, som haft leksaken sedan barnsben och haft den stående på en hylla under hela barndomen, får reda på dess höga värde vilket emottages med stor förtjusning, om inte förtjusningen borde ha skett via leken som barn med leksaken. Lekens betydelse för vuxenlivet har ju bla framförts av Piaget. Detta som försvar till din hund!
                        Hallå Trelleborg,
                        Jo, vi döper gärna sötnosen till Kim, Novak. Så länge man leker är man barn och då spelar värdet mindre roll. Saknar Peter P, en livskonstnär. Piaget känner jag inte, men måste berömma din idérikedom och uthållighet. Dina djurtrådar öppnar
                        ju möjligheten för alla och envar. So long...

PS. Tittade på ett fantastiskt program om jyckar, Ett hundliv, SVT kunskapskanalen, kommer nog i repris. Vildhundar i Afrika. Bättre träben än treben.

Comment

• Ja, man undrar varför?

bild Hans Lindström
                          Bifogade filer
                          - - - - - - - - - -
                          "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Puppet no 5949

Så heter jag, dessutom är jag från Germany och mäter nästan HELA 4cm i strumplästen, grrrr.
                            Bifogade filer

Comment

• Bonzo the dog som bläckbehållare
                              Bifogade filer

Comment

• Och en flock tyskar nr 1 pennhållare nr 2 liten vas nr 3 saltströare
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X