Ursprungligen postat av luchur
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hundra hundar
Collapse
X
-
-
Mmm gissa om det är svårt att få något vettigt gjort hemma nuUrsprungligen postat av Maria Visa inläggVilka gosebär
Mycket roligare att titta på dessa småttingar
Comment
-
Oj vad de växer Luchur!Ursprungligen postat av luchur Visa inläggMmm gissa om det är svårt att få något vettigt gjort hemma nu
Mycket roligare att titta på dessa småttingar 
Förstår att du och mamman har fullt upp med dem.
…………………………………………….
Var förresten och hälsade på bekanta som hade ”blivit med” valp.
En trevlig liten ”tjej”.
En ras som jag faktiskt aldrig tidigare hört talas om: en Eurasier.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Eurasier_(hundras)
Fick några bilder på henne som husse tagit, (jag hade glömt kameran förstås).
"Kelkie"
Sista bilden som hon kommer att se ut när hon blir stor.foto "Winterwind Sled Dog Kick Gas"- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
Trots att? Just därför, tycker jag i alla fall. Jättefin!Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå i hundgården,
Jag är en väldigt stolt tax som travar på och undrar om man får ansluta trots att jag är pytteliten och har bronsfärgad päls.
So long....
Comment
-
Såå sötUrsprungligen postat av Lars F Visa inläggOj vad de växer Luchur!
Förstår att du och mamman har fullt upp med dem.
…………………………………………….
Var förresten och hälsade på bekanta som hade ”blivit med” valp.
En trevlig liten ”tjej”.
En ras som jag faktiskt aldrig tidigare hört talas om: en Eurasier.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Eurasier_(hundras)
Fick några bilder på henne som husse tagit, (jag hade glömt kameran förstås).
"Kelkie"
Sista bilden som hon kommer att se ut när hon blir stor.foto "Winterwind Sled Dog Kick Gas"
Vår granne har 3 st av denna ras och de är ena riktiga nallebjörnar.
Comment
-
Hallå igen,Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå i hundgården,
Jag är en väldigt stolt tax som travar på och undrar om man får ansluta trots att jag är pytteliten och har bronsfärgad päls.
So long....
Den där BerNils verkar ha god smak och så har ni ju en Kapten, alltid på hugget. Han har luskat fram min stamtavla och jag heter Bosse efter pappa, Walter Bosse, formgivare i Österrike. Jag är minst 60 år gammal och det är inget fel på skruven enligt Inge och Sten.
Husse är korkad, såg inte ens att mina öronlappar glänser som mässing.
Auf widersehen...
Comment
-
Vilken avslappnad hund och vilken fantastisk rottingstol, om än inte särskilt vacker.
Fotografen Theodore von Dieck var 56 år vid folkräkningen 1900 och bodde på 184 92nd Street, Hyde Park township, Chicago. Han emigrerade från Tyskland 1880.
Området där hans ateljé låg ska ha varit Chigagos Sweden town.
VON DIECK STUDIO
Von Dieck Studio, photographers, 92nd and Ontario Ave. (S.C.), Chicago, IL (1892)
THEODORE VON DIECK
Von Dieck, Theodore, 184 92nd St. & Ontario Ave., Chicago, IL (1899-1900) *cab card. He was born about Jan 1844 in Germany, emigrated to US 1880-1882. His son Theodore Von Dieck, Jr., photographer, born about Aug 1869 in England, owned studio by 1910. See 1900, 1910 Censuses.
THEODORE VON DIECK JR.
Von Dieck, Theodore Jr., photographer, 184. 92nd, Chicago, IL (1900)
Last edited by Kaptenen; 2011-09-28, 22:47.
Comment
-
Tråden bör ändras till "Mat ska vara bra", samt skön att sova påUrsprungligen postat av Lars F Visa inlägg"Det är skönt att sova på maten..."
http://precisensan.com/antikforum/sh...t-ska-vara-bra
"Mat för välbefinnande säger Lars H", precis säger jag. Vad säger Du Lars F ?Last edited by prylsnubben; 2011-11-16, 20:49.
Comment
-
Kan inte annat än att hålla med.Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggTråden bör ändras till "Mat ska vara bra", samt skön att sova på
http://precisensan.com/antikforum/sh...t-ska-vara-bra
"Mat för välbefinnande säger Lars H", precis säger jag. Vad säger Du Lars F ?
Eller som vår Trelleborgske vän skulle säga (tror jag).
"Go mad, möjed mad och mad i rättan tid".
PS Jag ber trådskaparen ha överseende med denna utvikning från trådämnet, hundar.
Jag kunde bara inte låta bli.
DS.Last edited by Lars F; 2011-11-17, 15:40.- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
Comment