Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
    Tack Lars

Jo att det blir o göra har jag redan förstått efter 2 dygn med minimal sömn...

Mamman och Pappan har jag tidigare visat här på tråden men lägger in en ny bild.
    Tyra är Fransk bulldog/Vit herdehund och Balder Fransk bulldog/Dvärg pincher.
    [ATTACH]98904[/ATTACH]
    Nu minns jag dina hundar som du visat tidigare. Jättefina!
    Måste bli spännade och se hur de blir som vuxna.
    Du får återkomma med rapporter.
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Rapport i form av bilder kommer självklart

Comment

• Stort Grattis till hela familjen!

Det måste ha varit en upplevelse att få agera barnmorka och förundransvärt hur många små valpar som får plats i en mage!
        Jag gissar på att du får tapetsera golvet med tidningspapper ett tag framöver.
        Valparna ser helt underbara ut med sina skära små bäbismagar.

Comment

Så här kan det gå när man inte är tillräckligt uppmärksam på sina hundar
          Igår föddes 8 små valpar till världen och jag fick agera barnmorska för första gången
          [ATTACH]98891[/ATTACH]
          Luchur! Frågan är om du inte ska bli hundtrådens första hedersmedlem med en sådan prestation som
          8 söta hundvalpar? Emellertid måste medlemmarna i klubben säga sitt om förslaget.
          p-son

Comment

• Ursprungligen postat av polsson Visa inlägg
            luchur! Frågan är om du inte ska bli hundtrådens första hedersmedlem med en sådan prestation som
            8 söta hundvalpar? Emellertid måste medlemmarna i klubben säga sitt om förslaget.

Bifalles!
            Behövs ingen motivering.
            Se på valparna på bilden bara.
            Last edited by Lars F; 2011-08-17, 22:52.
            - - - - - - - - - -

Comment

• Självklart

Fido och Rufs-Ruff säger vov, vov, grodan säger kvack. Detta betyder som alla väl vet, SJÄLVKLART !
              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                Stort Grattis till hela familjen!

Det måste ha varit en upplevelse att få agera barnmorka och förundransvärt hur många små valpar som får plats i en mage!
                Jag gissar på att du får tapetsera golvet med tidningspapper ett tag framöver.
                Valparna ser helt underbara ut med sina skära små bäbismagar.

Tack Simco!
                Det är som att vara småbarnsförälder igen Fick låna en gigantisk valplåda av grannar som föder upp Rottweilers som jag tryckt in bredvid min säng så att jag kan ha full koll över de små liven. Minsta pip så vaknar man och kollar så ingen ligger trängd eller för långt bort, att den minsta har tillgång till de bra juvren och får i sig mjölk. Svala nätter är över, en cupe värmare går dygnet runt för att hålla de 24 grader valparna behöver. Tack o lov så jobbar mannen på ett tryckeri så att jag har obegränsad tillgång till tidningspapper
                Mycket slit men attans så kul att se hur de växer.

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                  Luchur! Frågan är om du inte ska bli hundtrådens första hedersmedlem med en sådan prestation som
                  Inte behövs det, jag är ju redan stolt hundägare Men tack så oerhört mycket för nomineringen

Comment

• Bidrar med en oglaserad Luterkort

Hej, tänkte bidra med min hund och eftersom jag sett att det finns samlare av dessa kan jag meddela att denna nu finns till försäljning på tradera =)
                    Bifogade filer

Comment

Rapport i form av bilder kommer självklart
                      Jag följer denna tråd, oftast i tystnad. Men nu måste jag erkänna att jag är väldigt nyfiken på fortsättningen. Alltså hur dessa valpar kommer att se ut när de växer på sig!

Comment

Rapport i form av bilder kommer självklart
                        Ursprungligen postat av BerNils Visa inlägg
                        Jag följer denna tråd, oftast i tystnad. Men nu måste jag erkänna att jag är väldigt nyfiken på fortsättningen. Alltså hur dessa valpar kommer att se ut när de växer på sig!
                        Ohoj Luchur! hur går det?
                        Vi är nyfikna på de små?
                        - - - - - - - - - -

Comment

• TonyR medlem nummer 47 i Hundra Hundar

Ursprungligen postat av TonyR Visa inlägg
                          Hej, tänkte bidra med min hund och eftersom jag sett att det finns samlare av dessa kan jag meddela att denna nu finns till försäljning på tradera =)
                          En fantastiskt fin Luterkort-hund, tycker jag. Sättet att "bygga upp", skulptera, hunden gör den mycket livfull. Även om du har för avsikt att sälja jycken, TonyR, blir du medlem i klubben eftersom du visar en bild på en hund.

Hundra- Hundar-klubben1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe 9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth 15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64 20)engelsson 21) Lars F 22) Gideon 23) Ulferic 24) Atena 25) Gitte 26) koala 27) ingy 28) skogsmänniskan 29) Kim von Platen 30) BerNils 31) prylsnuben 32) viol 33) på femte våningen 34) Staffordshire 35) The Ocarinas 36) Rolf J 37) Norrland 38) simco 39) Gaby 40) brattensby 41) wasistdas 42)Trojan 43) Jeeper 44)mochen 45) eawb, 46) Mylla och 47) TonyR

Medlem i fetstil ställs det extra stora krav på i form av hundbilder.
                          Last edited by Polsson; 2011-09-01, 21:51.
                          p-son

Comment

• Hör er

Här kommer bilder på valparna så som de såg ut för en vecka sedan (samma som ligger på blocket anonsen) Valparna sitter och har börjat gå lite samt busa med varandra och ögonen är öppna. Vikten ligger runt 700-1300 gram och det händer nya saker i utvecklingen varje dag. De har även lärt sig skälla, vilket inte är det roligaste att vakna till under natten när de ropar på mat, speciellt som mamma Tyra hellre ligger i min säng än delar bädd med "blodsugarna"

Ska försöka hinna ta lite kort i helgen och lägger då ut nya bilder på sötnosarna.Click image for larger version

Name:	KROPPS BILDER.jpg
Views:	1
Size:	82,1 KB
ID:	521208Click image for larger version

Name:	PORTRÄTT BILDER.jpg
Views:	1
Size:	80,8 KB
ID:	521209

Comment

Hör er

Här kommer bilder på valparna så som de såg ut för en vecka sedan (samma som ligger på blocket anonsen) Valparna sitter och har börjat gå lite samt busa med varandra och ögonen är öppna. Vikten ligger runt 700-1300 gram och det händer nya saker i utvecklingen varje dag. De har även lärt sig skälla, vilket inte är det roligaste att vakna till under natten när de ropar på mat, speciellt som mamma Tyra hellre ligger i min säng än delar bädd med "blodsugarna"

Ska försöka hinna ta lite kort i helgen och lägger då ut nya bilder på sötnosarna.[ATTACH]99999[/ATTACH][ATTACH]100000[/ATTACH]
                              Härlig oktett luchur!

Tack för titten!
                              - - - - - - - - - -

Comment

• Ja, jag har studerat dem länge, letat skillnader och försökt hitta karaktärsdrag men det är nog lite tidigt. Otto ser i alla fall ut att ha en extra kraftfull nos. Och Signe tror jag får de gladaste öronen. Jag är nog mest intresserad av just öron, då föräldrarna har så häftiga sådana!

Comment

Working...
                                X