Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hundra hundar
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggHär två varianter av taxar som bör komma från samma kennel som denna http://precisensan.com/antikforum/sh...1-Tax-stengods dvs Maria Ericson Jie.
Ursprungligen postat av Bosse B Visa inläggUppsalakeramikern Tore Borg, mest känd för sina keramikgubbar av kända svenskar på 50-60-talet, gjorde även en hel del djur bl.a hundar. Några har visat i detta forum tidigare, men här kommer några som inte finns med.Ursprungligen postat av karin p-v Visa inläggMin lilla skottehund med tillhörande almanacka.]Kan konstatera att det hänt en hel del på hundfronten vilket jag inte har uppmärksammat.Ursprungligen postat av söffe Visa inläggInsåg att Lexe har vuxit en hel del sedan han presenterades här senast. Han är nu 3.5 år gammal.
Söffe
Nu är det emellertid dags för ordning på torpet! Trodde att Lars M tillhörde flocken, men antingen har jag missat honom i ett tidigare skede eller också är det citerade inlägget ovan hans första. Hur som helst blir han nummer 52. Bosse B har uppvisat en stor kennel och eftersom han också är "ny", får han nummer 53 i Hundra Hundar . Sist men inte minst har Karin P-V löst sin medlemsavgift genom att visa sin skottehundsalmanacka. Ovanför hennes koja står nummer 54 skrivet.
Att tiden går, Söffe, märks på såväl hundar som hussar och mattar!
P.s
Eddie hälsar till Lexe!
D.s
Hundra- Hundar-klubben: 1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe 9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth 15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64 20)engelsson 21) Lars F 22) Gideon 23) Ulferic 24) Atena 25) Gitte 26) koala 27) ingy 28) skogsmänniskan 29) Kim von Platen 30) BerNils 31) prylsnuben 32) viol 33) på femte våningen 34) Staffordshire 35) The Ocarinas 36) Rolf J 37) Norrland 38) simco 39) Gaby 40) brattensby 41) wasistdas 42)Trojan 43) Jeeper 44)mochen 45) eawb 46) Mylla 47) TonyR 48) TinaSand 49) Sonia 50) Nilla 51) Nobe 52) Lars M 53) Bosse B 54) Karin P-VLast edited by Polsson; 2014-06-25, 12:36.p-son
Comment
-
Grattis till tillökningen, Kim!Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå P-son & Söner,
Jag heter Morry och är kanintax, blott 2 månader gammal och har just landat i Norra Roslagens Famn.
Ont om kaniner, men för 100 gubbar. Invandrare? Här räknar man inte färg, Här bor nu en viltfärgad, en röd
och nu en svarting...
So long boys...
För jag förstår att "tax ska du ha"..... https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=...a+karl+gerhard
Här är en Kunglig Dansk med nr 3665 och signerad gu (10,5 x 10, 5 cm)
Comment
.
.

Comment