Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Min lilla skottehund med tillhörande almanacka.

Click image for larger version

Name:	P1040767.jpg
Views:	1
Size:	84,9 KB
ID:	554568

Comment

• Här kommer en till som är gjord av Tore Borg. En underbar Schäferhund gjord 1966.
      Bifogade filer

Comment

• Insåg att Lexe har vuxit en hel del sedan han presenterades här senast. Han är nu 3.5 år gammal.
        Söffe
        Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
          Här två varianter av taxar som bör komma från samma kennel som denna http://precisensan.com/antikforum/sh...1-Tax-stengods dvs Maria Ericson Jie.

Ursprungligen postat av Bosse B Visa inlägg
          Uppsalakeramikern Tore Borg, mest känd för sina keramikgubbar av kända svenskar på 50-60-talet, gjorde även en hel del djur bl.a hundar. Några har visat i detta forum tidigare, men här kommer några som inte finns med.
          Ursprungligen postat av karin p-v Visa inlägg
          Min lilla skottehund med tillhörande almanacka.]
          Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
          Insåg att Lexe har vuxit en hel del sedan han presenterades här senast. Han är nu 3.5 år gammal.
          Söffe
          Kan konstatera att det hänt en hel del på hundfronten vilket jag inte har uppmärksammat. Nu är det emellertid dags för ordning på torpet! Trodde att Lars M tillhörde flocken, men antingen har jag missat honom i ett tidigare skede eller också är det citerade inlägget ovan hans första. Hur som helst blir han nummer 52. Bosse B har uppvisat en stor kennel och eftersom han också är "ny", får han nummer 53 i Hundra Hundar . Sist men inte minst har Karin P-V löst sin medlemsavgift genom att visa sin skottehundsalmanacka. Ovanför hennes koja står nummer 54 skrivet.

Att tiden går, Söffe, märks på såväl hundar som hussar och mattar!

P.s
          Eddie hälsar till Lexe!
          D.s

Hundra- Hundar-klubben: 1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe 9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth 15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64 20)engelsson 21) Lars F 22) Gideon 23) Ulferic 24) Atena 25) Gitte 26) koala 27) ingy 28) skogsmänniskan 29) Kim von Platen 30) BerNils 31) prylsnuben 32) viol 33) på femte våningen 34) Staffordshire 35) The Ocarinas 36) Rolf J 37) Norrland 38) simco 39) Gaby 40) brattensby 41) wasistdas 42)Trojan 43) Jeeper 44)mochen 45) eawb 46) Mylla 47) TonyR 48) TinaSand 49) Sonia 50) Nilla 51) Nobe 52) Lars M 53) Bosse B 54) Karin P-V
          Bifogade filer
          Last edited by Polsson; 2014-06-25, 12:36.
          p-son

Comment

• Väl talat ur skägget Polsson och Eddie.

Comment

• Lexe hälsar tillbaka till Eddie!
              Söffe

Comment

• Hallå,
                Ger mig katten på att jag är minst och vackrast... so long...
                Mini
                Bifogade filer

Comment

• Dä va en jädra stor tändsticksask Kimmen.

Comment

• 7 cm lång är denna tax i sintrat stengods från Rutebo Leksand. Lägg märke till att den lyfter på höger framtass - vacker tass?
                    Bifogade filer

Comment

• Min absuluta favorit bland våra artificiella hundar är denna vackra, 75cm höga pinschern i keramik Click image for larger version

Name:	dbbermnn.jpg
Size:	47,9 KB
ID:	557366

Comment

• En Boxer i design av Bertil Vallien för Kosta Boda

Name:	IMG_1256[1].jpg
Size:	35,1 KB
ID:	562368

Comment

• Här är min hund. FM Ronneby.

Name:	FM Ronneby hund.jpg
Views:	2
Size:	144,6 KB
ID:	562389

Comment

• Morry...

Hallå P-son & Söner,
                            Jag heter Morry och är kanintax, blott 2 månader gammal och har just landat i Norra Roslagens Famn.
                            Ont om kaniner, men för 100 gubbar. Invandrare? Här räknar man inte färg, Här bor nu en viltfärgad, en röd
                            och nu en svarting...
                            So long boys...
                            Bifogade filer

Comment

• Fröken Fluff/Lajka

Fin bild på en oerhört charmig kille.Här hemma har gamla Fnusfröken/Elsa rest till Nangijala 14 1/2 år gammal.För två veckor sedan så flyttade 3 1/2 åriga Fröken Fluff/Lajka in.

Name:	IMG_9962pes.JPG
Size:	132,8 KB
ID:	563444

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                                Hallå P-son & Söner,
                                Jag heter Morry och är kanintax, blott 2 månader gammal och har just landat i Norra Roslagens Famn.
                                Ont om kaniner, men för 100 gubbar. Invandrare? Här räknar man inte färg, Här bor nu en viltfärgad, en röd
                                och nu en svarting...
                                So long boys...
                                Grattis till tillökningen, Kim!
                                För jag förstår att "tax ska du ha"..... https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=...a+karl+gerhard
                                Här är en Kunglig Dansk med nr 3665 och signerad gu (10,5 x 10, 5 cm)
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X