Ja, inte uggla men något ditåt i jämförelse med The Ocarinas många fina och färggranna gökar är denna skapelse i stengods men tyvärr utan signatur.
På söndag säljs en massa gökar tom tavlor med gökmotiv på Hebergs auktioner. Får se om det blir en söndagsutflykt.
Ja, inte uggla men något ditåt i jämförelse med The Ocarinas många fina och färggranna gökar är denna skapelse i stengods men tyvärr utan signatur.
På söndag säljs en massa gökar tom tavlor med gökmotiv på Hebergs auktioner. Får se om det blir en söndagsutflykt.
Det var en charmig rugguggla. tycker jag. Var inne och tittade på nätet på Hebergs auktioner. En Tuborgslåda full av lergökar såg intressant ut, men resan tor kostar skjortan så du får ta dit ansvar som medlem i gökklubben, Lars M.
Självklart så var även jag tvungen att titta in på Hedbergs hemsida och se på den berömda Tuborgs kartongen och kunde då konstatera att det fanns en hel del matnyttigt där. Denna danska gök kommer från Praestö och ska fyllas med öl, nej förlåt vatten.
Vid visning för auktionen i Heberg i morgon hade ett 20-tal gökar landat alldeles vid Märta Måås..... Nittsjö, Rutebo, Albion, BP, en fransman, Edvin L etc. En väggplatta av Bonni R från Törngrens var kul att se.
Vid visning för auktionen i Heberg i morgon hade ett 20-tal gökar landat alldeles vid Märta Måås..... Nittsjö, Rutebo, Albion, BP, en fransman, Edvin L etc. En väggplatta av Bonni R från Törngrens var kul att se.
Vilken härlig samling! Tack för titten! Kanske skulle man.......Nej, det är för långt till Heberg.
Med tanke på att tråden har så många sidor, minns jag inte alla gökarna, men nog är det ovanligt med en gök som flyger eller flaxar som din, The Ocarinas.
Här kommer tre minilergökar. Alla tre går att få ljud ifrån. Den vänstra är från Arvika. Tillverkad av Jenny Göransdotter. De två andra är köpta i Ålborg.
Kunde inte låta bli att köpa denna välformade gök på Tradera. Enligt min mening har S.H mycket bra formsinne och är en säker modellerare och har dessutom kunskaper i ornitologi. Dess "resonanslåda" är välfungerande och ett tonhål ger ett varierat ljud. Längden från stjärtspets till näbb är 10 cm, högsta höjd är 7 och största bredd 7 cm.
Comment