Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lergökar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Här en gök med ängelholmskt utseende. Ingen signering men ett stort hål i botten. För att få ljud får man sätta tummen i hålet.
    Bifogade filer

Comment

• Mexico

En äkta mexicanare inköpt på plats i Mexico februari 2014. Dock inte av mig.
      Bifogade filer

Comment

• Nog är hon vacker

Inte tu tal om annat, vilken snok-vilken hållning-vilken....
        Men vem är skaparen av denna skönhet, vad tror Ni .....?
        Bifogade filer

Comment

• Jag tror det är Svensson som är skapare av skönheten.

Comment

• Helt rätt Lars M. SGS står det stämplat under för Sune Georg Svensson.
            Bifogade filer
            Last edited by prylsnubben; 2014-04-01, 10:34.

Comment

• Tack prylsnubben!
              Sune Georg är en av de få som brukar göra 2 x 3 hål på gökarna. Men jag garderade för Torsten och Albert Svensson som jag någon gång sett sex-hålare. Sällsynt på Törngrensgökar.

Comment

• Primärvården,,,

Primärvåden Tibro är det signerat med under denna lergök. Så nu får det va färdig snackat om att de inte gör något där. Här har vi beviset.
                Bifogade filer
                Last edited by The Ocarinas; 2014-04-08, 14:47.

Comment

• Visst borde det vara Mâlle på San som gjort göken. Fint att katten får sällskap
                  av en som är gjord av samma husse isåfall. Färgen, bara ett hål på var sida, samt
                  kroppsbyggnaden stämmer bra ihop tycker jag, skymtar dessutom ett E på göken.
                  PS Tur att inte alla blev nergrävda.
                  Bifogade filer
                  Last edited by prylsnubben; 2014-04-08, 17:58.

Comment

• Sicket par - grattis! Och tack för texten!

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                      Visst borde det vara Mâlle på San som gjort göken. Fint att katten får sällskap
                      av en som är gjord av samma husse isåfall. Färgen, bara ett hål på var sida, samt
                      kroppsbyggnaden stämmer bra ihop tycker jag, skymtar dessutom ett E på göken.
                      PS Tur att inte alla blev nergrävda.
                      En härlig samling, Prylsnubben! "Ska vi, ska vi byta grejer med varann?"
                      p-son

Comment

• Nog bör väl en lergök som souvenir från Mårbacka vara gjord i Värmland. Färgen är ju värmländsk.
                        Och så en liten tenngök där Engelholm är angivet. Undertill EIK TENN och 4 cm hög. Jag passar också på att visa ett gycklarkrus från Törngrens som Bonni dekorerat med lergökar. Det såldes i helgen på auktion.
                        Bifogade filer

Comment

• Den blåda är nog Arvika, det verkar troligt. Annars undrar jag om Du försökt spela på
                          EIK-göken Lars, det blir väl tenn and out om man försöker för länge antar jag.

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                            Den blåda är nog Arvika, det verkar troligt. Annars undrar jag om Du försökt spela på
                            EIK-göken Lars, det blir väl tenn and out om man försöker för länge antar jag.
                            Det kan också bli tenn and teeth out............

Comment

• Det beror på hur man ser på saken.............
                              Här en typisk gök från Ängelholm eller i trakterna. Men signaturen kan väl läsas MN eller NW?
                              Någon som vet mer?
                              Bifogade filer

Comment

• Från Eslöv kommer inte bara Sten Stensson Stèen och Erik Penser utan även denna lergök. Men tillverkningen tycker jag är ängelholmsk.
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X