Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lergökar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jossahonanon Visa inlägg
    lergöken med många hål är väl en occarina?
    Gamle knäppuppmedlemmen Oscar Rundqvist lär ha varit en mästare på detta instrument.
    Har ni tur kanske oxå "occarina-polka" finns att lyssna till på Spotify el likn.
    Det har jag inte tänkt på! Den har fyra "ljudhål" och kanske kan den då kallas ocarina, jag vet inte.
    Tack för ditt tips?
    p-son

Comment

• Fin samling

Fin samling du har Polsson,men att de finns folk som samlar på lergökar,,,,,,märkligt

Comment

• Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inlägg
        Fin samling du har Polsson,men att de finns folk som samlar på lergökar,,,,,,märkligt
        Har du en aning om var min senaste gök kommer ifrån?

************************************************** *******************************************

Upptäckte att jag hade en hyllsektion till med lergökar och ställde dit min favorit "gökbössan" samt mitt senaste tillskott.
        Bifogade filer
        Last edited by Polsson; 2013-03-31, 20:03.
        p-son

Comment

• Smakar som kyckling....

Nej vet inte var den kommer ifrån men kanske den kommer från sydamerika. Men de säger jag ju nästan alltid när jag inte vet. Eller som när man ska förklara vad grodlår,sniglar och krokodil smakar,ungefär som kyckling.

Comment

• Vad säger hustrun om alla dessa djur P-son? Jag hade nog åkt ut....

Comment

• Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
              Vad säger hustrun om alla dessa djur P-son? Jag hade nog åkt ut....
              Hon fick ett nytt kök för en tid sedan!
              p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                Hon fick ett nytt kök för en tid sedan!
                Min fick ett nytt hus för en tid sedan, inte f-n hjälpte det inte..........

Comment

• Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
                  Min fick ett nytt hus för en tid sedan, inte f-n hjälpte det inte..........
                  Då har jag haft tur i mitt val av hustru åtminstone i det sammanhang som vår kommunikation handlar om.
                  p-son

Comment

• Verkligen trevligt att få se alla dina gökar samlade, Polsson. Tänk att det finns så många olika utseenden på dem. Jag antar, att de även låter olika.

Comment

• Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                      Verkligen trevligt att få se alla dina gökar samlade, Polsson. Tänk att det finns så många olika utseenden på dem. Jag antar, att de även låter olika.
                      A propå på det:

Comment

• Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                        Verkligen trevligt att få se alla dina gökar samlade, Polsson. Tänk att det finns så många olika utseenden på dem. Jag antar, att de även låter olika.
                        Visst låter de olika och att få ljud i dem är inte alltid det lättaste. Som jag skrev är den senaste göken outstanding.

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                        Ett utmärkt inlägg i tråden, Gideon!
                        p-son

Comment

• Visst finns det fågelskådare på PES och gökar är det de flesta tittar på. Grattis till 100000, Polsson! (Inte SEK utan visningar!)

Comment

• Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                            Visst finns det fågelskådare på PES och gökar är det de flesta tittar på. Grattis till 100000, Polsson! (Inte SEK utan visningar!)
                            Det är ju helt ofattbart att göken är så populär, snyltare som den är i djurvärlden. Tackar för grattiset vilket jag tycker alla trådinläggare ska dela!
                            p-son

Comment

• I programmet Landet Runt på SVT visades igår hur Dag Hultcrantz tillverkade en "liten gås" dvs en ocarina. Vi fick också höra honom spela cirka 8. 30 minuter in i programmet. http://www.svt.se/landet-runt/se-pro...autostart=true

Comment

• Gök märkt G:A UPPSALA, borde väl stå för Gamla Uppsala.
                                vet ej vad det är för verkstad?
                                Göken är rund och god (mer duvlik) och låter bra.
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X