Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stolt, charmig katt
Collapse
X
-
Fnusfröken nummer 45
Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inläggHär kommer ett bidrag på temat katt/antikviteter
De snygge posören heter Stisse.
Hej, Fnusfröken!
Du och den snygge posören Stisse kan skatta er lyckliga för i Kattakademin är alla välkomna. Måste också säga att den där Stisse har ovanligt fin smak vad det gäller
liggunderlag. Välkommen som medlem nummder 45.Last edited by Polsson; 2012-08-12, 20:14.p-son
Comment
-
Tackar o bugar för klösbräde nr 44Ursprungligen postat av Polsson Visa inläggVälkommen till katteriet, Aardwolf, en illuster samling som sällan missar missar. Du får klösbräda nummer 44 enär du löst medlemsavgiften, dvs visat en bild på en katt.
Märk väl, att enligt Kattakademins statuter är alla katter levande oavsett vad de är tillverkade av!
Måste också säga att du samlat ihop en intressant samling katter, speciellt nummer två på översta raden vilken jag misstänker är en korsning mellan en tamkatt och ett lodjur kallad "Årjängare" i kattlitteraturen.
Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen 40) Banjo 41) eawb 42) Äjth 43) Kim von Platen 44) Aardwolf
Du är inte helt fel ute när du misstänker att katt nr 2 är en sk Årjängare.
Katterna på bilderna 1-8 är nämligen av rasen Maine Coon och skall ha lodjursliknande drag, bla lodjurstofsar
Comment
-
Hej, Aardwolf!Ursprungligen postat av Aardwolf Visa inläggTackar o bugar för klösbräde nr 44
Du är inte helt fel ute när du misstänker att katt nr 2 är en sk Årjängare.
Katterna på bilderna 1-8 är nämligen av rasen Maine Coon och skall ha lodjursliknande drag, bla lodjurstofsar 
Jag tackar så mycket för klargörandet ang. "Årjängaren". Också lärde man sig något nytt igen - härligt!p-son
Comment
-
En sommarkatt av Lars Bergsten har legat kvar på datorn och inga katter får man överge, så här kommer den. Det är nu mer än ett år sedan vår egen Bamse fick lämna oss och saknaden är stor. En ny bok av Nils Uddenberg -Gubbe och katt - är liksom passande......
Comment
-
En katt av Åke Thornblad visade jag på nr 246 ovan http://precisensan.com/antikforum/sh...ig-katt/page25
Här är en som förmodligen är (halv)syskon och också kommer från Höganäs.
Comment
-
Rosino nr 46 i kattakademin
Hej, Rosino!Ursprungligen postat av Rosino Visa inläggMånga fina katter!
Jag som räknar mej som kattmänniska får väl skämmas lite att jag inte postat i den här tråden tidigare
Jag kan inte sätta in bilder av alla mina katter, så idag får det bli två levande och en lite mindre levande.
]
Alla gör vi ju våra misstag, men känn dig allt annat än missanpassad nu när du har hittat hem. Du får klösbräda nummer 46 och är hjärtligt välkommen! Måste också säga att levandekattbild nummer ett är en pärla!
Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen 40) Banjo 41) eawb 42) Äjth 43) Kim von Platen 44) Aardwolf 45)Fnusfröken och 46) Rosino
************************************************** ************************************************** *********
Ett stort tack till Lars M ( medlem nummer 8) som aldrig missar att publicera en eller flera katter!Last edited by Polsson; 2013-01-27, 20:05.p-son
Comment
-
Alla katter, skuvade eller korkade eller vad som helst, får automatiskt asyl i Kattakademin! Hoppas på ett kattår trots medföljande katthår.Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå farbror P-son,
Vantrivs. Husse påstår att jag käkar upp småfåglarna, korkat, när det egentligen är så att jag korkar upp vinet för småfåglarna. Får jag vara med i stolta katters församling blir husse glad och stolt. So long...
PS. Lite katthår får man stå med,p-son
Comment
-
Ett välmodellerat kattpar, vars upphovsman RÉ ännu är okänd.
Visst ser de ut att gilla varandra, även om jag har sett en annan variant där de brottas liggande. Det paret ville ägarinnan inte släppa ifrån sig, eftersom det var ett barndomsminne - vilket vill säga 1960-talet.
Jag har sett några andra RÉ-föremål genom åren, men de verkar vara rätt sparsamt förekommande på marknaden.
Någon som vet vem RÉ var?
Comment
-
Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggEtt välmodellerat kattpar, vars upphovsman RÉ ännu är okänd.
Visst ser de ut att gilla varandra, även om jag har sett en annan variant där de brottas liggande. Det paret ville ägarinnan inte släppa ifrån sig, eftersom det var ett barndomsminne - vilket vill säga 1960-talet.
Jag har sett några andra RÉ-föremål genom åren, men de verkar vara rätt sparsamt förekommande på marknaden.
Någon som vet vem RÉ var?
Hej, Gideon!
Charmiga katter tycker jag. Trots att jag har rekapitulerat mina kattkunskaper, kan jag tyvärr inte hjälpa dig med signaturen.
Hur många Pelle-Svanslös-böcker jag har läst om och om igen för barn och barnbarn, går inte att räkna, men visst är det en trevlig katt som Gösta Knutsson hittade på.Ursprungligen postat av Curious Visa inläggDen här boken köpte jag på loppis innan jul och hade som insomnandelektyr under helgen.
Last edited by Polsson; 2013-02-22, 19:50.p-son
Comment

Comment