Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stolt, charmig katt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Här en liten mjölkkanna med en katt som handtag!
    Click image for larger version

Name:	P1000666 (611x800).jpg
Views:	1
Size:	20,8 KB
ID:	546008Click image for larger version

Name:	P1000667 (800x600).jpg
Size:	27,7 KB
ID:	546009Click image for larger version

Name:	P1000668 (800x600).jpg
Size:	28,2 KB
ID:	546010

Comment

• Hade tänkt lägga upp den här katten på en egen tråd och fråga om någon kände till designer (djupstämplad JIE SWEDEN) men så ramlade jag in på den här tråden. Jag har inte orkat titta igenom alla sidor än så jag vet inte om min keramikkatt redan finns med. Någon som däremot inte finns med i denna tråd är knäkatten Selma (efter Lagerlöfs hårknut), här i en något ovärdig position - hoppas hon förlåter mig!

Name:	Jiekatt.JPG
Views:	2
Size:	20,1 KB
ID:	546065

Name:	Selma.JPG
Size:	101,4 KB
ID:	546066
      Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

Comment

• Katzl och Bizan nya medlemmar i katteriet

Ursprungligen postat av Katzl Visa inlägg
        Här en liten mjölkkanna med en katt som handtag! ]
        Det tror jag att katten kryper upp längs bringaren. Det kanske är mjölk i den. Välkommen i gänget! Du blir medlen nummer 47.

Ursprungligen postat av Bizan Visa inlägg
        Hade tänkt lägga upp den här katten på en egen tråd och fråga om någon kände till designer (djupstämplad JIE SWEDEN) men så ramlade jag in på den här tråden. Jag har inte orkat titta igenom alla sidor än så jag vet inte om min keramikkatt redan finns med. Någon som däremot inte finns med i denna tråd är knäkatten Selma (efter Lagerlöfs hårknut), här i en något ovärdig position - hoppas hon förlåter mig!
        Hej, Bizan!
        På denna tråd får eventuella dubbletter plats ävensom levande katter i vilka positioner som helst. Välkommen till katteriet! Du får klösbräda nummer 48.

Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen 40) Banjo 41) eawb 42) Äjth 43) Kim von Platen 44) Aardwolf 45) Fnusfröken 46) Rosino 47) Katzl 48) Bizan
        Last edited by Polsson; 2013-02-25, 19:35.
        p-son

Comment

• tog bort mitt inlägg
          Last edited by Rosino; 2013-02-25, 19:31.

Comment

• Ursprungligen postat av Rosino Visa inlägg
            Många fina katter!
            Jag som räknar mej som kattmänniska får väl skämmas lite att jag inte postat i den här tråden tidigare
            Jag kan inte sätta in bilder av alla mina katter, så idag får det bli två levande och en lite mindre levande.
            Hej Rosino!

Är det Ragdolls du har?

Comment

• Ursprungligen postat av Koala Visa inlägg
              På idrottsloppis i Vollsjö igår hittade jag de gulliga kattljusstakarna. Och en liten kattskål, som blev perfekt till lördagschipsen.
              Hej Koala!

Skålen med den blå katten. Är det möjligen Gabriel? Jag har två muggar med svarta katter och har även sett kaffekoppar med grå och randiga katter.

Comment

• Ursprungligen postat av Bizan Visa inlägg
                Hej Rosino!

Är det Ragdolls du har?
                Hej! Jag har 7 ragdolls och en norsk skogkatt

Comment

• Ursprungligen postat av Rosino Visa inlägg
                  Hej! Jag har 7 ragdolls och en norsk skogkatt
                  Du kan väl peta in en bild på resterande sex missar, gärna med namn, någon gång lite då och då? Älskar alla katter oavsett ras men föredrar att ha huskatter inneboende, och gärna en i taget...

Comment

• Ursprungligen postat av Bizan Visa inlägg
                    Du kan väl peta in en bild på resterande sex missar, gärna med namn, någon gång lite då och då? Älskar alla katter oavsett ras men föredrar att ha huskatter inneboende, och gärna en i taget...
                    Det gör jag säkert, men det är säkrast att inte ta i för mycket på en gång

Däremot visar jag det här något udda paret från loppis idag. Den lilla katten är Stilia, den stora har en etikett med Stenwreth. Är det en importfirma/grossist eller vad står det för? Jag har försökt googla men med klent resultat.
                    Det spelar ingen roll för mej egentligen, jag köpte katterna för att jag tycker om katter, men man mår inte sämre av att öka sin kunskap

Name:	20130301-039.jpg
Size:	98,0 KB
ID:	546187

Comment

• Min reaktion på den lille var: "Nej men gulle världen!" Man blir ganska fånig när det gäller katter ibland...

Och bara för det måste jag visa en bild på Selma när hon bevakar det som ska fotas och dokumenteras...

Name:	Selma övervakar.jpg
Size:	77,8 KB
ID:	546195

Comment

• Några fler katter efter mamma. De två i porslin är totalt omärkta. Den svarte tillhör ju i alla fall samma släkte...

Name:	Porslinskissar.JPG
Size:	47,1 KB
ID:	546246

Name:	Glaspanter.JPG
Size:	46,0 KB
ID:	546245

Comment

• Jag börjar känna mig lite tjatig, men jag bara måste få visa en bild till på Selma.

Totalt förtroende och en air av trygghet...
                          Bifogade filer

Comment

• Från Höganäs kommer den här käcke katten - stolt och charmig och har just varit med på en annan tråd.
                            Bifogade filer

Comment

• stol charmig katt

Hej på er! Jag älskar katter, får jag vara med i klubben? Jag har en Helig Birma Albin och några figuriner. Letar speciellt efter en figurin från goebel. Det är en flaska och har ett huvud som man kan ta bort. Kattfigurinen är av porslin och är svart.Click image for larger version

Name:	Foto-0343.jpg
Size:	60,5 KB
ID:	549964Click image for larger version

Name:	Foto-0344.jpg
Size:	72,3 KB
ID:	549965Click image for larger version

Name:	Foto-0345.jpg
Size:	85,4 KB
ID:	549966Click image for larger version

Name:	Foto-0346.jpg
Size:	73,3 KB
ID:	549967Click image for larger version

Name:	Foto-0347.jpg
Size:	46,5 KB
ID:	549968Click image for larger version

Name:	Foto-0348.jpg
Size:	96,9 KB
ID:	549969Click image for larger version

Name:	Foto-0349.jpg
Size:	65,1 KB
ID:	549970Click image for larger version

Name:	Foto-0350.jpg
Size:	39,2 KB
ID:	549971

Comment

• Bloel2 medlem nummer 49

Ursprungligen postat av bloel2 Visa inlägg
                                Hej på er! Jag älskar katter, får jag vara med i klubben? Jag har en Helig Birma Albin och några figuriner. Letar speciellt efter en figurin från goebel. Det är en flaska och har ett huvud som man kan ta bort. Kattfigurinen är av porslin och är svart.
                                Hej, Bloel2! Du har ju en hel kattskatt och i den fastnade jag extra mycket för den svarta smideskatten. Kan tyvärr inte hjälpa dig med Goebel-katten, men kanske kan någon annan i klubben hjälpa dig. Birmakatten är naturligtvis i en klass för sig själv. Välkommen till kattakademin som medlem nummer 49.

Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen 40) Banjo 41) eawb 42) Äjth 43) Kim von Platen 44) Aardwolf 45) Fnusfröken 46) Rosino 47) Katzl 48) Bizan och 49) Bloel2
                                p-son

Comment

Working...
                                X