Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stolt, charmig katt
Collapse
X
-
Hade tänkt lägga upp den här katten på en egen tråd och fråga om någon kände till designer (djupstämplad JIE SWEDEN) men så ramlade jag in på den här tråden. Jag har inte orkat titta igenom alla sidor än så jag vet inte om min keramikkatt redan finns med. Någon som däremot inte finns med i denna tråd är knäkatten Selma (efter Lagerlöfs hårknut), här i en något ovärdig position - hoppas hon förlåter mig!
Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
Comment
-
Katzl och Bizan nya medlemmar i katteriet
Det tror jag att katten kryper upp längs bringaren. Det kanske är mjölk i den. Välkommen i gänget! Du blir medlen nummer 47.Ursprungligen postat av Katzl Visa inläggHär en liten mjölkkanna med en katt som handtag! ]
Hej, Bizan!Ursprungligen postat av Bizan Visa inläggHade tänkt lägga upp den här katten på en egen tråd och fråga om någon kände till designer (djupstämplad JIE SWEDEN) men så ramlade jag in på den här tråden. Jag har inte orkat titta igenom alla sidor än så jag vet inte om min keramikkatt redan finns med. Någon som däremot inte finns med i denna tråd är knäkatten Selma (efter Lagerlöfs hårknut), här i en något ovärdig position - hoppas hon förlåter mig!
På denna tråd får eventuella dubbletter plats ävensom levande katter i vilka positioner som helst. Välkommen till katteriet! Du får klösbräda nummer 48.
Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen 40) Banjo 41) eawb 42) Äjth 43) Kim von Platen 44) Aardwolf 45) Fnusfröken 46) Rosino 47) Katzl 48) BizanLast edited by Polsson; 2013-02-25, 19:35.p-son
Comment
-
Hej Rosino!Ursprungligen postat av Rosino Visa inläggMånga fina katter!
Jag som räknar mej som kattmänniska får väl skämmas lite att jag inte postat i den här tråden tidigare
Jag kan inte sätta in bilder av alla mina katter, så idag får det bli två levande och en lite mindre levande.
Är det Ragdolls du har?Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
Comment
-
Hej Koala!Ursprungligen postat av Koala Visa inläggPå idrottsloppis i Vollsjö igår hittade jag de gulliga kattljusstakarna. Och en liten kattskål, som blev perfekt till lördagschipsen.
Skålen med den blå katten. Är det möjligen Gabriel? Jag har två muggar med svarta katter och har även sett kaffekoppar med grå och randiga katter.Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
Comment
-
Hej! Jag har 7 ragdolls och en norsk skogkattUrsprungligen postat av Bizan Visa inläggHej Rosino!
Är det Ragdolls du har?
Comment
-
Du kan väl peta in en bild på resterande sex missar, gärna med namn, någon gång lite då och då? Älskar alla katter oavsett ras men föredrar att ha huskatter inneboende, och gärna en i taget...Ursprungligen postat av Rosino Visa inläggHej! Jag har 7 ragdolls och en norsk skogkatt
Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
Comment
-
Det gör jag säkert, men det är säkrast att inte ta i för mycket på en gångUrsprungligen postat av Bizan Visa inläggDu kan väl peta in en bild på resterande sex missar, gärna med namn, någon gång lite då och då? Älskar alla katter oavsett ras men föredrar att ha huskatter inneboende, och gärna en i taget...
Däremot visar jag det här något udda paret från loppis idag. Den lilla katten är Stilia, den stora har en etikett med Stenwreth. Är det en importfirma/grossist eller vad står det för? Jag har försökt googla men med klent resultat.
Det spelar ingen roll för mej egentligen, jag köpte katterna för att jag tycker om katter, men man mår inte sämre av att öka sin kunskap
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Bloel2 medlem nummer 49
Hej, Bloel2! Du har ju en hel kattskatt och i den fastnade jag extra mycket för den svarta smideskatten. Kan tyvärr inte hjälpa dig med Goebel-katten, men kanske kan någon annan i klubben hjälpa dig. Birmakatten är naturligtvis i en klass för sig själv. Välkommen till kattakademin som medlem nummer 49.Ursprungligen postat av bloel2 Visa inläggHej på er! Jag älskar katter, får jag vara med i klubben? Jag har en Helig Birma Albin och några figuriner. Letar speciellt efter en figurin från goebel. Det är en flaska och har ett huvud som man kan ta bort. Kattfigurinen är av porslin och är svart.
Sedan den 28 april 2009, då tråden påbörjades, har vi tillsammans visat åtskilliga katter vilket lett fram katteriet: 1) polsson, 2) eje5666, 3) TinaSand, 4) surmasen, 5) Kolmårdstrollet, 6) luchur, 7) Agda, 8) Lars M, 9) Lea, 10) Gaspadin, 11) guygil, 12) Lars F, 13) Kecke, 14) Maria, 15) Brodertuck, 16) söffe, 17) umeubbe, 18) curious, 19) Im not batman, 20) Gustav 53, 21) Gideon, 22) Andres, 23) Bengt H, 24) EB, 25) SylwiaK, 26) Gitte, 27) Eaglewomen, 28) Cjf, 29) samlartrollet, 30) BerNils, 31) Skogsmänniskan, 32) prylsnubben, 33) Ulferic, 34) The Ocarinas 35) Staffordshire 36) Christoffer85 37) brattensby 38) Alegni 39) Kaptenen 40) Banjo 41) eawb 42) Äjth 43) Kim von Platen 44) Aardwolf 45) Fnusfröken 46) Rosino 47) Katzl 48) Bizan och 49) Bloel2p-son
Comment
Man blir ganska fånig när det gäller katter ibland...
Comment