Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Järnbrist.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Absolut, det är billigare att lyfta runt sin egna saker än att gå på gym Här kommer ett roligt våffeljärn avsett för vedspisar köpt på en ladugårdsloppis. Man lyfter bort den ordinarie plattan och ersätter den med en ställning. Själva järnet hänger sedan i den med hjälp av 2 piggar i skåror på sidan. På så sätt kan man vicka på järnet och få smeten fördelad jämnt.
    Bifogade filer
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

• Man vände dem till och med för att få en jämn gräddning. Det var häftigt när min mormor (där är hon igen) gräddade våfflor och på den tiden smorde man in järnet. När hon snurrade runt järnen så brukade fettet ta eld och en låga slog upp Men goda våfflor blev det
      DG

Comment

• Ja, jo det är klart att man vände dem, glömde det Kan du inte lägga in en bild på din mormor, hon verkar/verkade vara en riktig järnlady så hon borde platsa i denna tråden

Comment

• Hej!

Måste få visa min lilla "järnbit" också.
          Den har varit i min pappas ägo och troligtvis kommer den från hans föräldrar.
          Hur många figurer kan ni se i gubben?
          Bifogade filer

Comment

• Jag tror 4 st

Comment

• Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
              Ja, jo det är klart att man vände dem, glömde det Kan du inte lägga in en bild på din mormor, hon verkar/verkade vara en riktig järnlady så hon borde platsa i denna tråden
              Ska se om jag hittar någon bild. Jag var mycket hos min morfar och mormor när jag växte upp Bodde där de första 6 åren så man fick väl ett speciellt förhållande till dem.

Comment

• Ursprungligen postat av Flexvya Visa inlägg
                Hej!

Måste få visa min lilla "järnbit" också.
                Den har varit i min pappas ägo och troligtvis kommer den från hans föräldrar.
                Hur många figurer kan ni se i gubben?
                Jag ser åtminstone den lättklädda kvinnan
                DG

Comment

• Ännu ett inlägg raderat.

Bidrag till tråden välkomnas, allmänt kverulerande och uttryck av martyrskänslor kring moderering undanbedes i tråden och hänvisas istället till PM.

/cjf

Comment

• Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                    Ska se om jag hittar någon bild. Jag var mycket hos min morfar och mormor när jag växte upp Bodde där de första 6 åren så man fick väl ett speciellt förhållande till dem.
                    Jag hade också ett speciellt förhållande till min mormor för jag bodde där i 2 år innan jag flyttade till farmor och farfar för resten av min uppväxt.
                    Och du Lasse...Jag såg 4 figurer tror jag men ingen lättklädd kvinna. Det skall vara en karl att se det

Comment

• Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
                      Jag hade också ett speciellt förhållande till min mormor för jag bodde där i 2 år innan jag flyttade till farmor och farfar för resten av min uppväxt.
                      Och du Lasse...Jag såg 4 figurer tror jag men ingen lättklädd kvinna. Det skall vara en karl att se det
                      Precis som Lasse så ser jag bara den lättklädda kvinnan som lutar sig tillbaka
                      Last edited by Liljerik; 2008-05-07, 12:35.

Comment

• Hmmm. Ser det nu går, ju inte att undvika.

Comment

• Visade denna en gång!
                          Då var ni tysta!
                          Abraham Lincon med fru!
                          Hirvi
                          Bifogade filer
                          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Nu har du lite jobb Hirvi, Vet i tusan hur du skall få konservgubben naken och dessutom få Lincolns näsa intresserad av honom.

Comment

• Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                              Nu har du lite jobb Hirvi, Vet i tusan hur du skall få konservgubben naken och dessutom få Lincolns näsa intresserad av honom.
                              Ha ha ha,Hjälp mig Hektor!
                              Hirvi
                              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Det finns en liknande bild som användes av psykologer för att testa vad människor ser först.
                                Det klart att vi män ser den lättklädda kvinnan först
                                DG

Comment

Working...
                                X