En gjuten skylt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Järnbrist.
Collapse
X
-
Kan nog vara riktigt när jag tänker efter. Min far kom från Åseda och talade ofta om Klavreström.Ursprungligen postat av cjf Visa inläggTack Lasse!
Nu råkar det vara just Huseby jag jobbade på, och jag kan inte påminna mig att jag sett nåt liknande därifrån. Undrar jag om inte Klavreström är en mer tänkbar kandidat...
DG
Comment
-
Får kontra med den blank och mattförkromde varianten av Småland. Något kupad i formen och hålen lite annorlunda placerade än Lasses.Långsidornas kant är vågformad. Vet inte vilken som gjort dom annat än att min är köpt på auktion i Västergötland. Ett småländskt ursprung är säkert rätt och riktigt.
Comment
-
Liknande reklam har jag inuti min köksspis. står bl.a. "Norrahammars mest brenslebesparande spislar" och "mest effektiva plogar".Ursprungligen postat av Lars H Visa inläggEn gjuten skyltGud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Jag vet en sak som Ulferic inte har...............................gott om platsUrsprungligen postat av LasseC Visa inläggDu är makalös Ulferic. Du kontrar på allting Kul
DG
--eller hur det nu va.
Comment
-
Rånjärn.Ursprungligen postat av Liljerik Visa inläggFormen säger väl att det inte är något våffeljärn ändå
Comment
-
Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
-
Dom var bra Björn. Fick i dag oväntat besök. Utan kaffe. Med sig hade personen en liten trefotad gryta med rätt märkning. Forsvik alltså. Blev en bytesaffär. Nackdelen var att grytan var lackad i högblank svart färg
Fram med värmepistolen och bränn bort. Utsidan nästan klar. Lite skavstål får ta det sista. Kul att det finns folk som tänker på en.
Comment
-
ett tydligt underdokumenterat ämne verkar vara rosforsbruk uppe i norr fantastisk natur,fynd att göra vid sidan om stigarna superläckra slaggstenar (turkosa) i vattnet och brukshistoria som är väldokumenterad. får jag varmt rekommendera en tur dit...livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!
Comment
-
Ebeling, i mitt tycke en av våra mångsidigaste konstnärer, sorgligt underskattad !Ursprungligen postat av Ulferic Visa inläggFortsätter att slå ett slag för järnet innan tråden kallnar. Läste att du numer tänder på sten. En stenbit smakar fågel. Vi får väl öppna en stentråd vad det lider. Åter till järnet. Järnplatta, 23 kilo. Signerad i hörnet Allan Ebeling. Lite modernare järn, men ändå.
Comment
Comment