Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Järnbrist.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jodå jag såg damen fastän jag är kvinna. Såg även Madonnan och barnet under näsan.

Comment

• Denne lider ikke af nogen brist omend den mangler et par skruer og så mangler jeg lidt sortkrudt.
      Bifogade filer

Comment

• Jeg har til gengæld denne som ikke er af jern, men den er god at have hvis jeg skulle finde noget sortkrudt.
        Bifogade filer

Comment

• Skjutjärn är också järn. Köp lite svartkrut och återkom med rapport från skjutningen när du blivit utskriven från sjukhuset. Denna burk som inte är järn innehåller faktiskt lite svartkrut.
          Bifogade filer

Comment

• Återgår till ordningen. Tar en knippe ta(c)kjärn.
            Bifogade filer

Comment

• Det vil jeg gøre. Den mangler et par skruer - dem finder jeg nok. Så mangler der en forbindelse mellem aftrækker og slagstift. Jeg prøvede at skrue fingerbøjlen af -så forsvandt forbindelse mellem fjeder og slagstift. Den lykkedes det mig at reetablere.

Svigersønnen er ivrig jæger og god med en skruetrækker - så han skal have lov til at reparere det sidste.

Jeg har fået det råd, at lade den med papirkugler og sortkrudt. Og jeg vil starte der.

Comment

• Lycka till Hose. Viss personlig skyddutrustning och en förnyad kontakt med försäkringsbolaget vad gäller livförsäkringen anbefalles. Testamentet har du säkert redan klart. Vet inte om livförsäkringen gäller vid plötsligt frånfälle förorsakat av skjut med krut.

Comment

• tak - jeg skal være opmærksom.
                  jeg har konstateret at det (sandsynligvis) er en tysk revolver. Prøvemærket er et kronet N - jeg kan ikke læse stemplerne udover det N + revolverens nummer.
                  Det er en Colt 1849 lommerevolver som har dannet forlæg.

mvh Snaphanen, hose-kræmmeren
                  Bifogade filer

Comment

• Här skjuter vi med lite grövre don Och så är det riktigt järn i den.
                    En mörsare från Åkers styckebruk
                    DG
                    Bifogade filer

Comment

• Har varit mycket kulor och krut ett tag, Nyss hemkommen från västkusten och ett och annat loppisbesök. Inget skjutjärn men ett järn i alla fall. Det rolig med detta järn är att både sulorna finns med. Pressa med det ena medans det andra värms. Med ett enklet handgrepp snäpper man bort det ena och byter till den andra. Ser att jag glömde sätta på det lilla reglaget som man byter med. Skall försöka tyda all text som står på järnet. Antagligen är det amerikanskt.
                      Bifogade filer

Comment

• Tycker det verkar vara vacker masurbjörk i handtaget.
                        DG

Comment

• Lite järn, ganska rostigt Finns någon liten stämpel Skall försöka tyda den någongång. Hittade den här på en stenmur när jag var barn
                          DG
                          Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                            Lite järn, ganska rostigt Finns någon liten stämpel Skall försöka tyda den någongång. Hittade den här på en stenmur när jag var barn
                            DG
                            Välkommen hem, östsidan har fått smaka på vintern redan,
                            kan saxen vara till glas tro, kanske skräddare,
                            dom var ganska lika dessa klippsaxar.
                            Hirvi
                            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Den här saxen är mycket troligt en skräddaresax. Ja vi hade en jobbig resa från Småland igår.
                              DG

Comment

• Vad är detta för slags tång? Mannen hojtade hem en låda med verktyg på en auktion i helgen. Det enda som han var ute efter var en liten vinkelslip men det låg diverse annat i lådan med. Vad användes nederdelen på denna tång till?
                                Bifogade filer
                                Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Working...
                                X