Ursprungligen postat av Bruce
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad tycker du om det ”nya” PES?
Collapse
X
-
-
Jag har inte "dragit ihop" men använder som sagt skärmupplösning 800 x 600? Har du provat forumet i den?Ursprungligen postat av Bruce Visa inläggDå beror det på att du har för liten yta i förhållande till forumet. Om jag drar ihop mitt browserfönster så händer samma sak.
---
Comment
-
Inget händer när jag klickar på molnet. Endast en liten textruta med texten HOME PAGE följer min pil när den är på molnet.Ursprungligen postat av Bruce Visa inläggDå beror det på att du har för liten yta i förhållande till forumet. Om jag drar ihop mitt browserfönster så händer samma sak.
Länken funkar här. Är det fler som inte länkas vidare när ni klickar på texten i molnet?- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
Nu har jag testat och då ser det likadant ut här. Varför kör du med den upplösningen.? Det är inte särskilt vanligt idag.Ursprungligen postat av Curious Visa inläggJag har inte "dragit ihop" men använder som sagt skärmupplösning 800 x 600? Har du provat forumet i den?/Admin
admin@precisensan.com
Comment
-
Så här ser texten ut emellanåt, åäö försvinner.
"D� beror det p� att du har f�r liten yta i f�rh�llande till forumet. Om jag drar ihop mitt browserf�nster s� h�nder samma sak.
L�nken funkar h�r. �r det fler som inte l�nkas vidare n�r ni klickar p� texten i molnet"
Comment
-
Vi håller på och mixtrar med språkversionerna. Sorry.Ursprungligen postat av Maria Visa inläggSå här ser texten ut emellanåt, åäö försvinner.
"D� beror det p� att du har f�r liten yta i f�rh�llande till forumet. Om jag drar ihop mitt browserf�nster s� h�nder samma sak.
L�nken funkar h�r. �r det fler som inte l�nkas vidare n�r ni klickar p� texten i molnet"/Admin
admin@precisensan.com
Comment
-
Ja, det funkar inte att klicka på molnet hos mig heller, det enda som händer är att texten "homepage" kommer upp. Muspekaren borde väl ändras om man är på en länk, men det gör den inte. Använder XP och Chrome.
Angående bilderna så ska jag försöka göra en skärmdump och en förklaring senare, ska på årsmöte med middag nu så det lär inte bli i kväll. Men lite snabbt kan jag försöka beskriva problemet iaf. I svarsrutan, klicka på gemet attachments och man hamnar i en slags katalog med bilder man lagt in tidigare, Hos mig så visas det bara en ruta med ett frågetecken i och ett filnamn under.¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
Ok. Ser problemet.
Var inte medveten om det nya sättet att ladda upp filer. Tack!/Admin
admin@precisensan.com
Comment
-
Jag har endast 800 x 600 och 1024 x 768 att välja på och med den sistnämnda upplösningen blir det alldeles för smått och ansträngande för mig.Ursprungligen postat av Bruce Visa inläggNu har jag testat och då ser det likadant ut här. Varför kör du med den upplösningen.? Det är inte särskilt vanligt idag.
Min 800 x 600 skärmupplösnng har fungerat väl tidigare på Precis en sån.
På de uppemot tio andra diskussionsforum jag använder fungerar den fortfarande.
Comment
-
Om det ska fungera med den upplösningen måste typsnittet minskas och då är det andra som har problem att läsa. Dessvärre är inte detta problem något som har högsta prioritet just nu.Ursprungligen postat av Curious Visa inläggJag har endast 800 x 600 och 1024 x 768 att välja på och med den sistnämnda upplösningen blir det alldeles för smått och ansträngande för mig.
Min 800 x 600 skärmupplösnng har fungerat väl tidigare på Precis en sån.
På de uppemot tio andra diskussionsforum jag använder fungerar den fortfarande.
Vi har mycket arbete att få alla specifika inställningar och anpassningar att fungera samtidigt som forumet ska vara öppet och fungera. Hoppas på förståelse för detta./Admin
admin@precisensan.com
Comment
-
Jag tycker att det ser väldigt bra ut. Jag har postat bilder och skickat PM och kollat runt och det mesta ser smidigt ut. Bilduppladdningen krävde en viss tankeverksamhet (det handlar om sekunder iofs, men i dagens tempo...
) men det löste sig. Det enda som "stört" mig lite var att RSS-feeden kom upp när man tryckte på "What's New" men det verkar åtgärdat (eller så kanske det ska vara så?).
En önskan från min sida, om det går att ordna, är att det ska vara lättare att se vilken kategori en tråd postats i när man trycker på "What's new". Hur det ska ordnas, om det går, vet jag dock inte.
Annars ser det bra ut i Firefox med 1920x1080!
MvH
Emil
Comment
-
Egentligen tycker jag inte om att klaga, och förstår att det är ett enormt jobb som läggs ner på det nya upplägget.
Det är starkt gjort.
Ändå, läsbarheten är fortfarande jobbig för ögonen, och det vore önskvärt med starkare färg på all rubriktext (om nu vi ska glömma det svarta). Ansluter mig även till alegnis synpunkt om textstorleken. Den har minskat.
Likväl har det här påskyndat mitt långtidsprojekt med att skaffa en 22 tums skärm... ;-)
Sedan förstod jag problemet med bildföljden. Att lägga upp t ex fyra bilder på raken, i rätt ordning är inte lätt. Någon liten tomte bakom panelen kastar om dem, så att minsta kb-storlek hamnar först och den största sist. Efter lite snärjigheter med att dra och släppa bilderna och ett par efterkontroller gick det bra.
Men det tog tid, och det ska inte behöva göra det.
Kämpa på, Bruce!
Comment
-
Håller helt och hållet med.Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggJag skulle fortfarande uppskatta om det gick att se hela bilderna då forumet är uppförstorat till t.ex. 125 eller 150%.
Den här ramen/rutan som fotona ligger i uppskattar jag inte.
Det är ofta som jag scrollar upp bilderna, för att se på märkningar och signaturer till exempel. Nu har det blivit bökigare med att också behöva dra fram och åter den liggande stapeln för att bilden ska "glida".
Enkelt och rationellt är önskvärt.
Comment
-
För mig är PES ett forum där bilderna överväger texten (trots att jag skriver en massa skit).
Egoistiskt vill jag därför kunna se bilderna utan att behöva scrolla ner till bottnen av inläggen för att kunna "rada upp" bilderna så det mesta kommer med.
Idén om att kunna förstora bilderna genom ett klick på desamma tror jag på.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
Comment