Jag har knappt kikat runt efter förändringen så jag vet inte ännu hur funktionen är, anledningen är att jag inte klarar den starka oranga färgen. Jag tycker den är superjobbig för skallen... Jag tror att det är viktigt att en forummiljö är något sånär diskret om man ska orka läsa och om bilderna ska nå fram. Bättre innan förändringen, med andra ord!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad tycker du om det ”nya” PES?
Collapse
X
-
Angående svensk översättning har jag nu manuellt översatt cirka 90%./Admin
admin@precisensan.com
Comment
-
Nu vet jag inte riktigt hur det funkar i andra webläsare, men i Chrome så kan jag köra ctrl och + för att zooma in och ctrl och - för att zooma ut. Ctrl och 0 återställer till ursprungsläge.Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggFör mig är PES ett forum där bilderna överväger texten (trots att jag skriver en massa skit).
Egoistiskt vill jag därför kunna se bilderna utan att behöva scrolla ner till bottnen av inläggen för att kunna "rada upp" bilderna så det mesta kommer med.
Idén om att kunna förstora bilderna genom ett klick på desamma tror jag på.¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
nej, jag provade att lägga upp ett nytt album, och när jag klickar på detta album så ser jag en bild av fem, fyra bilder kommer upp som filnamn (bilderna finns där när jag klickar på filnamnet/texten).Ursprungligen postat av Bruce Visa inläggProblemet med albumen verkar vara svårt att komma tillrätta med. Fungerar det som det ska när ni laddar upp nya bilder?
Jag markerade en av bilderna (Perthshire 1) som 'album cover' men det fungerar inte, jag får inte någon bild som album cover.
Jag hämtade mina bilder i ordningsföljd 1-5, resultatet blev 2-4-3-5-1, jag lyckades inte ändra detta.
positivt med album är att nu kan man lägga in lite större bilder, 800x600.
-----------------------
när man skriver inlägg så är knapparna "submit reply, preview post samt Ladda upp bilder och filer" svåra att läsa. Vit text på en brun botten, första halvan av botten är väldigt ljus och sedan är andra halvan mörkare.
Är det förresten någon som vet hur alla dessa färger fungerar för en som är färgblind?
-----------------------
jag trycker på molnet men det händer inget, det finns ingen länk till hemsidanLast edited by alegni; 2011-03-06, 01:33.
Comment
-
Då jag för drygt ett år sedan med en äldre dator skrev inlägget Precis en sån - ett datorvänligt ställe! körde jag fortfarande nöjt med skärmupplösningen 640 x 480.Ursprungligen postat av Bruce Visa inläggOm det ska fungera med den upplösningen måste typsnittet minskas och då är det andra som har problem att läsa. Dessvärre är inte detta problem något som har högsta prioritet just nu.
Vi har mycket arbete att få alla specifika inställningar och anpassningar att fungera samtidigt som forumet ska vara öppet och fungera. Hoppas på förståelse för detta.
Comment
-
Sorry! Det är jag som varit inne för att kolla vad som var fel. Glömde att ändra tillbaka.Ursprungligen postat av alegni Visa inläggHoppsan! Nu lever mitt album sitt eget liv.....
I går markerade jag bild "Perthshire 1" som album cover.
I dag är bild "Perthshire 2" markerad som album cover.
Jag har inte gjort denna ändring!!!/Admin
admin@precisensan.com
Comment
-
Jag har nu varit inne och tittat några gånger och tycker det i stort är bra
. För en stund sedan i tråden "Fågelfråga" lade jag in bilder för första gången sedan ändringen. Jättebra att kunna ladda upp fler bilder samtidigt - MEN de kom inte alls i den ordning som var avsett. Förstår, efter att ha läst att fler har haft problem, att det finns ett sätt att få dem iordning. Försökte men kunde inte klura ut hur man ska göra. Det är inte helt enkelt när man är lite äldre (som jag) och inte född med dator
.
Jag läste någons inlägg, att man kan "dra och flytta" bilderna. Men hur då????
Vore ytterligt tacksam om någon vill ha vänligheten att med ORD beskriva hur man ändra om bildernas ordning.
Comment
-
Bildhantering
Så här ser det ut hos mig när jag klickar på "gemet", attachments, i svararutan. Om man lägger upp bilder hamnar de i den undre raden (den som är tom på min bild) om man lägger fler bilder samtidigt så går det att klickdra bilderna och byta ordning på dem. Tyvärr verkar det inte som att thumbnailfunktionen har kommit i gång än, men det ska den förhoppningsvis göra. Det är ju en skitbra funktion att alla ens upplagda bilder hamnar i ett sökbart arkiv, sen är det bara att klickdra ner de bilder man vill lägga upp igen.¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
Svårigheter för en "teknisk o praktisk" inkompentent, d v s JAG
Utseendet vänjer jag mig med ganska fort, men orange är den färg som jag gillar minst
Ni ser....börjar bra, men det är petitesser jämfört m mina år att försöka lära mig söka på arkivet
o klistra in sidor. Kaptenen, Engelssson, Alegni är några utmattade medlemmar som sett det ömöjliga, o nu ...............................
Jag ska se på min profil, brev osv, finns de kvar tro
Det är väl modernare, o då måste man hänga på.

Men en stor vanlig o ny PES kram från
Annestig
Comment
-
/Admin
admin@precisensan.com
Comment
-
Jag har varit borta några dagar och inte hunnit kolla alla funktioner så jag avvaktar några dagar med min bedömning.
Väldigt orange är det i allafall.
Jag minns när vi hade mörkbruna ramar till orange, (mycklet trist) däremot minns jag inte hur det såg ut förra veckan.
Jag har ett rysligt selektivt minne.
För er som lider av samma åkomma eller är relativt nya på PES så kan jag väl bifoga en gammal tråd.
Synd att jag inte kan visa hur sidan utvecklades.
Comment
Comment