Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker du om det ”nya” PES?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

jag har nu passerat 'vant mig' och tycker PES sidan är bra.....

ang. browser så använder jag Firefox Mozilla
    Last edited by jani; 2011-03-05, 09:28.

Comment

Ursprungligen postat av jani Visa inlägg
      jag har nu passerat 'vant mig' och tycker PES sidan är bra.....

ang. browser så använder jag Firefox Mozilla
      Kul att höra att den uppskattas.

Passar på att be om ursäkt för att den svenska versionen inte är igång än. Hoppas det ska vara löst med det snaraste.
      /Admin
      admin@precisensan.com

Comment

Jag har tagit bort möjligheten till ”snabbsvar” eftersom det i den nya versionen verkade vara förvirrande och svårt att hitta till ”avancerad” där man laddar upp bilder.
        Synpunkter på det?
        /Admin
        admin@precisensan.com

Comment

Det är svårt att sätta fingret på vad det beror på men överskådligheten är som bortblåst, visst kommer man vänja sig men jag tar paus från PES tills det är färdigmekkat och förhoppningsvis blivit bättre.

Comment

Jag har inte kollat så mycket än, men det ser bra ut än så länge tycker jag. Språket kommer ju att ändras till svenska så det kommer nog att underlätta en del för många.
            Bra att snabbsvarsrutan togs bort, den tog bara plats.
            Precis som vid förra uppdateringen så har jag ett önskemål om att knappen "Whats New?/ Nya Inlägg" även bör finnas i nedre delen av sidan för att kunna gå direkt dit i stället för att scrolla upp alt. använda "top"knappen.
            Kollade lite på bildinläggning. Det verkar som det numera finns ett litet "bibliotek" med de bilder jag lagt in tidigare. Jättebra! Tyvärr verkar det som inte bilderna finns där, bara filnamnet, thumbnails visas alltså inte. Är det en bug eller är inte kopplingen till databasen gjord än?
            Jag vill minnas att det var en liknande förvirring vid förra uppdateringen, men tillsammans så tycker jag att vi till sist fick till en design som passade de flesta, jag tror inte att det blir sämre den här gången om vi bara hjälps åt och kommer med synpunkter och idéer.
            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

+ praktiskt att kunna ladda upp flera bilder samtidigt, och bekvämt att kunna ändra ordningen på bilderna i inlägget.

- texten är fortfarande för liten

problem album: när jag klickar upp mitt album så ser jag 8 av 9 bilder, bild nr 2 är text. Bilden finns där om jag klickar på texten.
              Jag har tittat på några andra PESares album och jag får samma sak där, t.ex. Simco och Kim von Platen,

Comment

Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                Jag har tagit bort möjligheten till ”snabbsvar” eftersom det i den nya versionen verkade vara förvirrande och svårt att hitta till ”avancerad” där man laddar upp bilder.
                Synpunkter på det?
                Jag tycker allt det är bra att snabbsvarsfältet slopas, ett sådant resulterar nog bara i onödigt många slarvigt skrivna inlägg.

Egentligen tycker jag förhandsvisning borde vara obligatorisk innan det går att faktiskt posta sitt inlägg.

Bifogar igen en skärmdump. Denna visar att menytexterna under sökrutan överlappar varandra.

F.ö. tycker jag det borde vara i ert företags intresse att molnet strax ovanför med texten "Besök vår butik och näthandel" hade en länk som ledde dit.
                Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
                  Jag tycker allt det är bra att snabbsvarsfältet slopas, ett sådant resulterar nog bara i onödigt många slarvigt skrivna inlägg.

Egentligen tycker jag förhandsvisning borde vara obligatorisk innan det går att faktiskt posta sitt inlägg.

Bifogar igen en skärmdump. Denna visar att menytexterna under sökrutan överlappar varandra.

F.ö. tycker jag det borde vara i ert företags intresse att molnet strax ovanför med texten "Besök vår butik och näthandel" hade en länk som ledde dit.
                  Att menytexterna överlappar varandra har förmodligen att göra med att du zoomat upp forumet och/eller har ett litet browserfönster.

Om du klickar på molnet så är det länk.
                  /Admin
                  admin@precisensan.com

Comment

Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                    Jag har inte kollat så mycket än, men det ser bra ut än så länge tycker jag. Språket kommer ju att ändras till svenska så det kommer nog att underlätta en del för många.
                    Bra att snabbsvarsrutan togs bort, den tog bara plats.
                    Precis som vid förra uppdateringen så har jag ett önskemål om att knappen "Whats New?/ Nya Inlägg" även bör finnas i nedre delen av sidan för att kunna gå direkt dit i stället för att scrolla upp alt. använda "top"knappen.
                    Kollade lite på bildinläggning. Det verkar som det numera finns ett litet "bibliotek" med de bilder jag lagt in tidigare. Jättebra! Tyvärr verkar det som inte bilderna finns där, bara filnamnet, thumbnails visas alltså inte. Är det en bug eller är inte kopplingen till databasen gjord än?
                    Jag vill minnas att det var en liknande förvirring vid förra uppdateringen, men tillsammans så tycker jag att vi till sist fick till en design som passade de flesta, jag tror inte att det blir sämre den här gången om vi bara hjälps åt och kommer med synpunkter och idéer.
                    Tack för positiv feedback!

Modifieringen vi gjorde med ytterligare en menyrad längst ned var ganska komplicerad. Tyvärr är det inget vi prioriterar.

Vill du länka till ett ”bildbibliotek” så jag förstår vad du menar.
                    /Admin
                    admin@precisensan.com

Comment

Gjorde just ett inlägg men la det under fel rubrik. Hur ändrar jag på detta?
                      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                        + praktiskt att kunna ladda upp flera bilder samtidigt, och bekvämt att kunna ändra ordningen på bilderna i inlägget.

- texten är fortfarande för liten

problem album: när jag klickar upp mitt album så ser jag 8 av 9 bilder, bild nr 2 är text. Bilden finns där om jag klickar på texten.
                        Jag har tittat på några andra PESares album och jag får samma sak där, t.ex. Simco och Kim von Platen,
                        Jag är lite osäker på om textstorleken ändrats.

Problemet med albumen verkar vara svårt att komma tillrätta med. Fungerar det som det ska när ni laddar upp nya bilder?
                        /Admin
                        admin@precisensan.com

Comment

Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                          Att menytexterna överlappar varandra har förmodligen att göra med att du zoomat upp forumet och/eller har ett litet browserfönster.

Om du klickar på molnet så är det länk.
                          Det står 100% nere i hörnet på skärmdumpen. Och den visar hela bildskärmsytan.

Jag HAR klickat på molnet...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                            Gjorde just ett inlägg men la det under fel rubrik. Hur ändrar jag på detta?
                            Tråden flyttad.
                            /Admin
                            admin@precisensan.com

Comment

Tack, går det inte att ta bort ett inlägg. Såg ingen sådan funktion!
                              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
                                Det står 100% nere i hörnet på skärmdumpen. Och den visar hela bildskärmsytan.

Jag HAR klickat på molnet...
                                Då beror det på att du har för liten yta i förhållande till forumet. Om jag drar ihop mitt browserfönster så händer samma sak.

Länken funkar här. Är det fler som inte länkas vidare när ni klickar på texten i molnet?
                                /Admin
                                admin@precisensan.com

Comment

Working...
                                X