Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker du om det ”nya” PES?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
    Antat att detta är en bug?, men denna text möter mig nu när jag surfar in på pes.

vBulletin Message
    wasistdas, you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?
    If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.
    Log Out Home
    Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
    Den mötte mej med idag.
    Detta berodde på att vi lagt in en ny funktion som ger forumet en startsida och som även ge en fungerande sidokolumn med information som vi hade tidigare.
    Jag håller på att strula med kontrollerna för att förstå funktionerna. Att felmeddelande kom berodde på att endast administratörer kunde se sidan. Nu ska detta vara åtgärdat. Hoppas jag.

Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
    Eftersom man väl i Sverige normalt skriver datum i följden ÅÅMMDD, alltså som i våra personnummer, känns det märkligt om inte även det här forumet skulle göra det.

Läs gärna på http://sv.wikipedia.org/wiki/ISO_8601#Datum ang standard.
    Datumformatet kommer att behållas som det är. Diskussionen därmed avslutad.
    /Admin
    admin@precisensan.com

Comment

• jag tycker nya pes är snyggt och jag gillar att det blivit liksom mer dämpat å lugnare för ögonen.........
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

• Album

Testade hur det nu fungerar med album, och det fungerar inte alls.

La idag upp ett nytt album: Test DIVERSE, laddade upp 5 bilder, ingen förhandsvisning av samtliga bilder utan det står text och/eller siffror (i detta fall filnamnet på mina bilder). Bilderna finns där om man trycker på text/siffror.
        Testade att lägga upp fler bilder, dom syntes inte alls i albumet, vad som syntes var mina ursprungliga bilder (5 st).

Kollade i mitt existerande album (FM Konstglas) som jag inte rört sedan 5 mars, innehållande 9 bilder.
        Där finns nu de bilder som jag lagt upp idag, dom hamnade alltså i detta album.

När jag klickar på min profil så att jag ser alla mina album samtidigt, så ser jag att det står 9 bilder för album FM Konstglas.
        Klickar jag upp albumet så ser jag 25 st klickbara bilder/text/siffror.
        Det står längst ner: Showing pictures 1 to 9 of 9
        Mina ursprungliga bilder syns inte alls men dom finns om jag går in på edit pictures.

Comment

• sortering bilder i inlägg

När jag skriver ett inlägg och ska ha med 5 bilder så laddas dom upp i en annan ordning än vad jag tänkt. Jag har döpt mina bilder 1-5.
          Jag sorterar bilderna i den ordning jag vill ha dom, och trycker på "done".
          Sorteringen på bilderna har inte ändrats.
          För att få det att fungera får jag klicka på "ladda bilder" en gång tlll, bilderna ligger sorterade i den ordning jag vill ha dom. Jag behöver inte göra något här utan det räcker med att trycka på "done", och nu fungerar sorteringen.

Comment

• Konstig svenska

Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
            Antat att detta är en bug?, men denna text möter mig nu när jag surfar in på pes.

vBulletin Message
            wasistdas, you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?
            If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.
            Log Out Home
            Håller med Wass ist denn das. Tycker tyska vore bättre och mer lärorikt. Det är inte så kul att hälsas välkommen med orden:
            You are not subscribed to any forums....

Auf Wiedersehen
            Kim

Comment

• Nu ska översättningen till svenska vara mer eller mindre komplett. ÄNTLIGEN!
              Dock kommer ni att se den engelska versionen då och då när teknikerna är inne och rotar. Ber om överseende med detta.
              /Admin
              admin@precisensan.com

Comment

• Sökte på Ystads Metall - avancerad sökning och bland svaren dök ett meddelande till Sladden upp, inte ett personligt men Besökarmeddelande tror jag det heter. Kändes som att läsa någon annans post och inte helt ok. De är ju offentliga men något som skulle kunna justeras längre fram, misstänker att ni har häcken full just nu.
                Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

• Antingen gör jag ngt fel eller så har sök funktionen ändrats?

Visst kunde man väl söka på 3 bokstäver innan?
                  Pes är mitt google.

Comment

• Var god sök..

Hallå Was...
                    Vi är nog lika korkade...jag har inte heller lyckats finna rätt ruta och den där med avancerad sökning är ju rena korsordet. Kan vi inte få tillbaka den där tydliga rutan som kommer ihåg bokstäver för det sällan man själv kommer ihåg rubrikens exakta formulering.
                    Tacksam för snabbt svar...so long...

Comment

• Bra...

Hallå Bruce, nu funkade sökningen, tack för det... so long...

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                        Testade hur det nu fungerar med album, och det fungerar inte alls.

La idag upp ett nytt album: Test DIVERSE, laddade upp 5 bilder, ingen förhandsvisning av samtliga bilder utan det står text och/eller siffror (i detta fall filnamnet på mina bilder). Bilderna finns där om man trycker på text/siffror.
                        Testade att lägga upp fler bilder, dom syntes inte alls i albumet, vad som syntes var mina ursprungliga bilder (5 st).

Kollade i mitt existerande album (FM Konstglas) som jag inte rört sedan 5 mars, innehållande 9 bilder.
                        Där finns nu de bilder som jag lagt upp idag, dom hamnade alltså i detta album.

När jag klickar på min profil så att jag ser alla mina album samtidigt, så ser jag att det står 9 bilder för album FM Konstglas.
                        Klickar jag upp albumet så ser jag 25 st klickbara bilder/text/siffror.
                        Det står längst ner: Showing pictures 1 to 9 of 9
                        Mina ursprungliga bilder syns inte alls men dom finns om jag går in på edit pictures.

Upptäckte en nyhet med album att man måste välja i vilket album varje bild ska ligga.
                        Man måste vara uppmärksam, när man lägger upp flera bilder samtidigt, att markera önskat album för varje bild, och då blir det rätt. Så då är det inga problem med den biten.

Övriga problem som jag nämnt kvarstår.

Comment

• Hur går det med möjligheten att "klickförstora" bilder?
                          Gud gjorde några perfekta huvuden,
                          resten satte han hår på.

Comment

• Var god sök

Hallå alla sökare,

Hur gör man egentligen för att finna rätt tråd eller ämne? Det där med avancerad sökning har jag aldrig lyckats med (trots många försök) och svar från adm har uteblivit. Kan någon ge en snabblektion?
                            Själv har jag valt at goggla på rubriken, då brukar man få svar i aktuella frågor. Tänk på det alla ni som skriver ämnesrubriker; var tydliga för då når ni en tusenfaldigt större publik och PES kanske fler användare. So long...

Comment

• Varför blir jag utloggad när jag skriver ett inlägg eller börjar en ny tråd?
                              Under tiden jag kommenterar eller skriver en ny tråd, kanske 10-20 minuter eller längre.

När jag skall förhandsgranska det jag skrivit får jag "beskedet" att jag inte är inloggad??

Gör jag fel när jag loggar in?

Det är mycket irriterande i alla fall.
                              - - - - - - - - - -
                              "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                                Varför blir jag utloggad när jag skriver ett inlägg eller börjar en ny tråd? Under tiden jag kommenterar eller skriver en ny tråd, kanske 10-20 minuter eller längre. När jag skall förhandsgranska det jag skrivit får jag "beskedet" att jag inte är inloggad??
                                Gör jag fel när jag loggar in?
                                När du loggar in, markerar du rutan "Kom ihåg mig"
                                Har för mig att detta ställt till problem tidigare.........

Comment

Working...
                                X