Hallå Masen, jag gillar när man skojar lite med kompisar. "Plattan" är ett nytt smeknamn, tack för det. Däremot hade jag en annonsbyrå, Söderqvist&Platen
som kallades Söderqvist&Platten bara för att en artdirector älskade att lägga texter i plattor. Platen (plejten) fick jag heta bland kompisarna på Antikrundan efter en intervju i Radio Stockholm där reportern envisades med att uttla med namn på engelska.
Tack också för att du ryckte ut när jag behövde assistans. So long...
Hallå Masen, jag gillar när man skojar lite med kompisar. "Plattan" är ett nytt smeknamn, tack för det. Däremot hade jag en annonsbyrå, Söderqvist&Platen
som kallades Söderqvist&Platten bara för att en artdirector älskade att lägga texter i plattor. Platen (plejten) fick jag heta bland kompisarna på Antikrundan efter en intervju i Radio Stockholm där reportern envisades med att uttla med namn på engelska.
Tack också för att du ryckte ut när jag behövde assistans. So long...
Har inte så mycket att komma med i Pesanien-debatten, men vill ändå tillägga:
Jamen, snälla -snälla -snälla. Kärt barn har många namn, betyder väl inte att man är ett barn.........Snarare att man håller Dig kär, precis som att man haver barnen kär.
Personligen tycker jag ”Precis en sån” är gott nog det har en tendens att förmedla tankar om retro tycker jag, på något undrligt sätt.
Och som sagt, hur snoriga ungarna en är håller man de sina mycket kära, det är riktigt.
Men nu ska jag loppa och blogga, trevlig dag.
Fråga: Varför ska de gäster som läser PES registrera sig?
Om man inte ämnar göra ett inlägg så finns det faktiskt ingen större anledning att registrera sig!
Det går lika bra ändå, inlägg och bilder finns till beskådande.
Till och börja med måste man skapa incitament för att registrera sig, och hur gör man det?
I många sammanhang så får medlemmar någon fördel med att vara medlem, och hur gör man då det på PES.
En variant är att bara medlemmar kan se bilderna i ett inlägg/en tråd.
Gäster kan läsa frågeställningen och kommentarerna men inte se bilder (i tråden) på föremålet som diskuteras.
På så sätt blir det som en bonus för alla som registrerar sig. Man får full tillgång till forumet.
Så ett förslag att diskutera:
För att få full tillgång till forumet, att kunna se bilder på PES, dvs. i inläggen/trådarna, så måste man vara medlem.
Som gäst blir man helt utan bilder. Detta ska locka fler att registrera sig på PES.
Är detta en väg att gå för att locka fler att registrera sig?????
[QUOTE=prylsnubben;128880]Jamen, snälla -snälla -snälla. Kärt barn har många namn, betyder väl inte att man är ett barn.........Snarare att man håller Dig kär, precis som att man haver barnen kär.[/QUOTE
Ja, jag syftade på Kim! När han skrev om olika "smeknamn" som han hade, fick jag idén att citera ett ordspråk, vilket jag också gjorde. Jag menade inte att Kim var ett barn.
För att få full tillgång till forumet, att kunna se bilder på PES, dvs. i inläggen/trådarna, så måste man vara medlem.
Som gäst blir man helt utan bilder. Detta ska locka fler att registrera sig på PES.
Är detta en väg att gå för att locka fler att registrera sig?????
Detta tror jag kan vara en väg Alegni.
En fråga:
Vad är det första de flesta på PES vill ha för att kunna/vilja diskutera ämnet?
En lång beskrivning av föremålet?
Att den har varit i släkten och att den är i fint skick
Personligen känner jag obehag inför ordet "incitament", ty det har jag endast noterat tidigare i sammanhang där politiker använder det som en omskrivning för åtgärder i syfte att mer eller mindre tvinga människor.
Vad jag förstått kan man väl inte skriva något alls på det här forumet förrän man registrerat sig?
Isåfall finnes väl redan en självklar och avgörande fördel med att registrera sig?
Förslaget att förneka här icke registrerade surfare möjligheten att se bilderna, är jag helt emot!
Om människor inte är naturligt motiverade att registrera sig här av den anledningen att de faktiskt vill deltaga i forumet, varför ska man då försöka tvinga dem?
När jag någongång stött på något diskussionsforum där bilderna varit spärrade för oregistrerade, har jag upplevt det mycket inskränkt, osympatiskt och därmed ointressant.
Det som charmade mig allra mest med det här Precis en sån-forumet var just den rikliga förekomsten av bifogade bilder - det verkade vara ett verkligt trevligt forum att bli medlem i för mig, som verkligen älskar bilder och att fotografera!
Många andra diskussionsforum tillhandahåller inget eget serverutrymme att ladda upp bilder på vilket jag tycker känns lite ogästvänligt, och ibland även kränkande när motivet uppges vara att användarna då skulle missbruka möjligheten.
Men här på Precis en sån-forumet upplever jag det vara suveränt smidigt att ladda upp och visa bilder!
Och kan ALLA som besöker forumet, direkt - utan krångel - få se det precis som det är med alla våra bilder är jag övertygad om att det fungerar som bästa reklamen för forumet!
Jämför t.ex. med forum som http://www.byggahus.se/forum/
Här kan man inte se bilderna, vilket jag varit lite arg över som icke registrerad användare. Men så har jag funderat ett tag på om jag ska registrera mig, men låtit bli. Och om mitt enda syfte med registreringen har varit att se bilderna så har ju mitt medlemskap inte alls kommit forumet till del (mer än att de fått fler medlemmar, vilket de kanske kan använda i förhandlingar med annonsörer?).
Jag tror inte alls att fler medlemmar är lösningen på något på PES, men att fller skulle vilja delta i diskussionerna. Jag tror vi är tillräckligt trevliga för att visa att vi inte bits.
Personligen tycker jag dock att det är roligast om man tillför lika mycket som man utnyttjar, dvs berättar det man vet och inte bara frågar om det man inte vet.
Jag håller med Dig Peter.
Att spärra bilder för icke medlemmar tror jag har motsatt effekt. Det är väl bilder och text som kan attrahera folk att vilja vara med och skriva själva.
Ett stort medlemsantal är väl inte alltid en säkerhet att det blir flera inlägg.
Ibland märker man väl en nedgång i antalet inlägg för att sedan snabbt öka igen. Den trvliga tonen tycker jag är det bästa med PES, även om vi kan vara lite "bitska" mot varandra ibland
Med hälsning Er DG
Comment