Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pesanien, ett hotat rike?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
    Jag har som sagt noterat att på några forum visas bilder bara för medlemmar, och det är en väg att locka gäster att registrera sig.
    Men personligen vill jag inte gå denna väg. Jag framförde förslaget för att pejla läget.
    Det skulle inte kännas välkomnande, det ger ingen 'feelgood' känsla. Jag tror inte PES är betjänt av detta. Och tanken är ju att forumet PES ska vara bra reklam för butiken / dra trafik till butiken!

Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
    Vårt "Länkarkiv" är från och med nu öppet även för gäster. Fortfarande gäller att endast medlemmar kan lägga till nya länkar.

Om ni tittar på Bruce inlägg här ovan så har administrationen ingen avsikt att stänga ute gäster.

Då uppfattar jag att den här vägen ska vi inte gå med vårt forum PES.

.

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Pålle,
      Hoppas du inte blev sur, men det tror jag inte. Man måste få skoja
      lite här i livet, därmed inget illa sagt om hönsgårdar.
      Pjaten? Kärt barn tycks få flera namn, det här låter som småskolan.
      So long...
      Nej, Kim!
      Jag blir inte sur. Visst får man skoja! Om jag voro känslig, skulle jag inte ge mig in i leken. Eftersom tråden har fått så många inlägg från olika Pesare,
      har den ju engagerat i allra högsta grad. Om så inte voro fallet, hade tystnaden varit näst intill total. Att vi tycker olika tyder på pluralism och jag ser inget fel i det.
      p-son

Comment

• Demokrati?

Hallå alla RESare,
        Välkomna till valurnan. Frågan gäller i grunden demokrati, yttrandefrihet och tyckandefrihet. Hoppas på gott valdeltagande. So long...och tyck gärna till.

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Hallå alla RESare,
          Välkomna till valurnan. Frågan gäller i grunden demokrati, yttrandefrihet och tyckandefrihet. Hoppas på gott valdeltagande. So long...och tyck gärna till.
          Motivet tycker jag administration klart beskrivit, det handlar om antikt, konst och design och trafik till butiken.
          Första klass x2000 till Malmö kostar bara tur och retur cirka 3200 kronor. Men vi kanske kan samåka?

Comment

• Om man tycker att PES är bra som det är men att man naturligtvis kan diskutera saken som ju sker i den här tråden, vilket alternativ väljer man då?
            Nej, det är inget loppspel.

Comment

• Ursprungligen postat av Mochens_gubbe Visa inlägg
              Om man tycker att PES är bra som det är men att man naturligtvis kan diskutera saken som ju sker i den här tråden, vilket alternativ väljer man då?
              PRECIS, alternativen känns något diffusa, ett diskussionsforum kan man tycka är bra men det behöver INTE nödvändigtvis leda till några förändringar. Man kanske bara vill lufta sina åsikter och pejla läget

Comment

• Hallå alla Pesare.
                Valdeltagandet har varit svagt denna första dag, än så länge.
                Många har bidragit med inlägg och synpunkter:
                Tallen, Äjth, Peter S, TinaSand, Kecke, Lasse C, alegni, Susiflätan, Prylsnubben, Obeslutsam, Legion, Rosa, Rubus, Bruce, Gideon, Surmasen, Curious, Magna, Hose, Lars F, Maria och Mochens gubbe och jag själv.
                Jag har röstat. So long...

Comment

• Kim, jag vet inte riktigt vad du vill uppnå med denna omröstning?

Vill du att vi ska välja mellan att vara för eller emot utveckling?
                  Vill du att vi ska välja mellan att vara för eller emot demokrati, yttrandefrihet och tyckandefrihet?

PES har inte stått stilla sedan starten, PES har utvecklats!

Det kommer inlägg/förslag löpande i denna avdelning som heter:
                  FORUM: Övrigt > Om precis en sån (PES)

Man behöver bara läsa inläggen i denna avdelning så ser man att det har diskuterats. Det har löpande kommit olika förslag, undringar, och vi har diskuterat dessa och sedan har det kanske blivit en ändring, ibland inte.

Är det viktigt att allt diskuteras i en tråd? I din tråd?
                  Är det inte naturligt att när någon kommer på ett förslag till förändring/förnyelse så gör den medlemmen ett separat inlägg om detta?
                  Att samla allt i en tråd blir svåröverskådligt?

Så jag ger mitt gillande till följande:
                  - Bra med trådar där vi kan komma med förslag och diskutera utveckling.
                  - Bra att PES utvecklas löpande via olika trådar, i sin egen takt.

Vi behöver inte ha utveckling i en enda stor Big Bang!

Kim, du kanske blir sur på mig nu?
                  Jag tycks ha för mycket åsikter men eftersom detta är, som du säger, en fråga om demokrati, yttrandefrihet och tyckandefrihet, då kan du väl inte misstycka?

Detta blir det 158:e inlägget i denna tråd.
                  Jag misstänker att kommande inlägg nu kommer att avhandla synpunkter på själva omröstningen, mitt inlägg, vem som är glad, positiv, bakåtsträvare, gnällspik, kreativ ....

Men då säger jag bara - fokusera på det som denna tråd är tänkt att avhandla!

Jag ser fram emot förslag och idéer att diskutera, och kommer med spänning att titta in i denna tråd imorgon!

Om denna tråd då innehåller bara käbbel fram och tillbaka .... ja, då är det dags för malpåsen! Då kommer vi ingenvart i denna tråd.

.

Comment

• Det är viktigt och bra att forumet ifrågasätts och att förslag på förbättringar och förändringar kommer fram. Det är också roligt att se att så många är engagerade i forumets väl och ve.

Dock har denna tråd blivit både svåröverskådlig och och tappat fokus. Tråden låses därför och vi uppmanar alla med idéer och synpunkter att starta nya ämnestrådar där gamla förslag och nya friska idéer kan diskuteras.

/Tråd låst
                    /Admin
                    admin@precisensan.com

Comment

Working...
                    X