Ursprungligen postat av Kim von Platen
Visa inlägg
växa och förnya
- sker det på naturlig väg så är det den väg vi vill gå
- sker det med påbud, tvång och pekpinnar så är det någon som vill fösa flocken in i en fålla, knappast en positiv väg att gå
Hur kan man då bemöta "kritikerkören" (som du väljer att kalla oss andra PESare).
Ja, man kan låta påskina att PESarna är rädda för förändringar, vi frodas i vårt eget beröm,och vi är självgoda.
Man kan på så sätt skuldbelägga en person, att en person är bakåtsträvare, här har vi den klassiska härskartekniken.
Förslag hur vi breddar PES, hur vi lockar fler att deltaga .... det är inte en dålig tanke men att börja med att lägga grunden att PES är "fattigt och tråkigt", hur det ska göras "rikt och roligt", det känns som en dålig grund för en diskussion.
Många tycker PES är bra som det är, och det får man faktiskt tycka utan att vara bakåtsträvare......
Om ändringar sker så får det inte "skrämma bort" de som redan deltar på PES.
Jag ser fram emot att höra dina idéer. Man blir ju lite hemmablind med tiden, och nya idéer är välkomna men man kan inte storma fram som en elefant i en glasaffär!
Du skriver att du fick dina fiskar varma! Var det för att jag skrev "Just do it!"
Jag travesterade ditt svar i äldreomsorgstråden.....
I den tråden skulle jag väldigt gärna höra mer om detta "Just do it!" Hur du tänker och vad du menade ...
.

Comment