Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugglor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Snäckuggla nr 2 var en riktig höjdare, en riktig skräckuggla, tänk att vakna upp med en sådan stirrandes på en!!!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

• Här var ett par till
      Kan inget om keramik, den med två ugglor,
      i bak står (139 Jie och så något som slutar på ....tofta Sweden),
      vad kan det stå, det är så svagt i glasyren.
      Hirvi
      Bifogade filer
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Jie Gantofta, en keramiktillverkare.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

• Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Jie Gantofta, en keramiktillverkare.
          Tack Äjth, å vad jag har vridit och vrängt i släpljus,
          den ugglan du nämde, den hör nog bra
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Nu har jag tittat mej igenom hela uggletråden. Jättefina ugglar. Bergsten har en hel del ugglor med och här kommer min lilla blå ( c:a 7cm), i sällskap med en annan pippi av Bergsten. Det är kul att kolla gamla trådar med många inlägg.
            Bifogade filer

Comment

• Ugglelampa

En ganska tjurig uggla som blir ilsket gul i ögonen när lampan inuti tänds.
              Söffe
              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
                En ganska tjurig uggla som blir ilsket gul i ögonen när lampan inuti tänds.
                Söffe
                Går inte att ta miste på den ögonfärgen.

"låter de eldröda ögonen flamma...." som den gamle "mästerornitologen" Erik Rosenberg
                beskrev BERGUVENS (Bubo bubo) bärnstensfärgade ögon.

Väldigt naturtrogna.
                Häftigt söffe. Hur stor är den?

Lars F

PS Här är en av arten "Pytteuggla" (Strix minor).

DS
                Bifogade filer
                Last edited by Lars F; 2009-11-24, 17:20.
                - - - - - - - - - -
                "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Lars F! Den är 16 cm hög. För mycket länge sen träffade jag Rosenberg på pippiskådning. Då var jag morgontrött vilket fåglarna inte var så jag hängde inte kvar så länge.
                  Söffe

Comment

• Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
                    Lars F! Den är 16 cm hög. För mycket länge sen träffade jag Rosenberg på pippiskådning. Då var jag morgontrött vilket fåglarna inte var så jag hängde inte kvar så länge.
                    Söffe
                    Tack för det söffe!
                    En liten "junioruv" alltså.

Tyvärr fick jag inte tillfälle att träffa Erik Rosenberg.
                    Han var ju en guru för oss fågelskådande ungdomar "för mycket länge sen".

Lars F
                    - - - - - - - - - -
                    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg

Lars F
                      Läste någonstans att Erik Rosenberg gick en förtidig död tillmötes mycket pga av att han inte var rädd om sig utan var ute och skådade oavsett om han var frisk eller sjuk. Minns också, läste det någonstans, att han en gång fick ett tips om att en ovanlig fågel befann sig på en viss ort. Rosenberg åkte dit och fann direkt fågeln sittande på ett broräcke. Så lätt får det inte vara, tänkte han, gick en runda med den förhoppningen att fågeln inte skulle vara kvar när han kom tillbaka till bron så att han kunde börja leta efter den.

Någon uggla har jag inte att komma med och jag fick inte heller träffa Rosenberg.
                      p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg

Lars F
                        Läste någonstans att Erik Rosenberg gick en förtidig död tillmötes mycket pga av att han inte var rädd om sig utan var ute och skådade oavsett om han var frisk eller sjuk. Minns också, läste det någonstans, att han en gång fick ett tips om att en ovanlig fågel befann sig på en viss ort. Rosenberg åkte dit och fann direkt fågeln sittande på ett broräcke. Så lätt får det inte vara, tänkte han, gick en runda med den förhoppningen att fågeln inte skulle vara kvar när han kom tillbaka till bron så att han kunde börja leta efter den.

Någon uggla har jag inte att komma med och jag fick inte heller träffa Rosenberg.
                        p-son

Comment

• Gissa på årets första uggla

Såg denna Uggle-lampa på en vagn full med diverse auktionsgods. Sade till auktionisten på visningen, att om den varit separat skulle jag ha bjudit på den.
                          -Ställ den på bordet, så säljer vi den separat, fick jag till svar.
                          Lade ett bud på 500 kronor, fick den för hälften av summan. Lampan är 32 cm hög och bottendiametern är 15 cm.

Lampan är signerad, med vad?
                          Bifogade filer
                          p-son

Comment

• Ingen som vill gissa på ugglelampstillverkaren?
                            p-son

Comment

• Ingen aning, men du kan få byta den mot en alive hornuggla som sitter på min parabol (30-40 cm utanför sovrumsfönstret) och skriker vid 4 -5 tiden på morgonen, den håller på att skrämma slag på mej

För några år sedan häckade dom i tujabuskarna utanför sovrummet, (ca 3 meter från huset) det första man såg när man vaknade och satte sej upp i sängen och tittade ut var 3 små duniga och ulliga bollar, men vilket liv dom höll på natten.
                              I’m a real mean bitch!

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                                Ingen som vill gissa på ugglelampstillverkaren?
                                Gissar på Danmark, kanske Söholm ?

Comment

Working...
                                X