Snäckuggla nr 2 var en riktig höjdare, en riktig skräckuggla, tänk att vakna upp med en sådan stirrandes på en!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ugglor
Collapse
X
-
Comment
-
Tack Äjth, å vad jag har vridit och vrängt i släpljus,Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggJie Gantofta, en keramiktillverkare.
den ugglan du nämde, den hör nog bra
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Går inte att ta miste på den ögonfärgen.Ursprungligen postat av söffe Visa inläggEn ganska tjurig uggla som blir ilsket gul i ögonen när lampan inuti tänds.
Söffe
"låter de eldröda ögonen flamma...." som den gamle "mästerornitologen" Erik Rosenberg
beskrev BERGUVENS (Bubo bubo) bärnstensfärgade ögon.
Väldigt naturtrogna.
Häftigt söffe. Hur stor är den?
Lars F
PS Här är en av arten "Pytteuggla" (Strix minor).
DSLast edited by Lars F; 2009-11-24, 17:20.- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
Tack för det söffe!Ursprungligen postat av söffe Visa inläggLars F! Den är 16 cm hög. För mycket länge sen träffade jag Rosenberg på pippiskådning. Då var jag morgontrött vilket fåglarna inte var så jag h
ängde inte kvar så länge.
Söffe
En liten "junioruv" alltså.
Tyvärr fick jag inte tillfälle att träffa Erik Rosenberg.
Han var ju en guru för oss fågelskådande ungdomar "för mycket länge sen".
Lars F- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
Läste någonstans att Erik Rosenberg gick en förtidig död tillmötes mycket pga av att han inte var rädd om sig utan var ute och skådade oavsett om han var frisk eller sjuk. Minns också, läste det någonstans, att han en gång fick ett tips om att en ovanlig fågel befann sig på en viss ort. Rosenberg åkte dit och fann direkt fågeln sittande på ett broräcke. Så lätt får det inte vara, tänkte han, gick en runda med den förhoppningen att fågeln inte skulle vara kvar när han kom tillbaka till bron så att han kunde börja leta efter den.Ursprungligen postat av Lars F Visa inläggTyvärr fick jag inte tillfälle att träffa Erik Rosenberg.
Lars F
Någon uggla har jag inte att komma med och jag fick inte heller träffa Rosenberg.p-son
Comment
-
Läste någonstans att Erik Rosenberg gick en förtidig död tillmötes mycket pga av att han inte var rädd om sig utan var ute och skådade oavsett om han var frisk eller sjuk. Minns också, läste det någonstans, att han en gång fick ett tips om att en ovanlig fågel befann sig på en viss ort. Rosenberg åkte dit och fann direkt fågeln sittande på ett broräcke. Så lätt får det inte vara, tänkte han, gick en runda med den förhoppningen att fågeln inte skulle vara kvar när han kom tillbaka till bron så att han kunde börja leta efter den.Ursprungligen postat av Lars F Visa inläggTyvärr fick jag inte tillfälle att träffa Erik Rosenberg.
Lars F
Någon uggla har jag inte att komma med och jag fick inte heller träffa Rosenberg.p-son
Comment
-
Gissa på årets första uggla
Såg denna Uggle-lampa på en vagn full med diverse auktionsgods. Sade till auktionisten på visningen, att om den varit separat skulle jag ha bjudit på den.
-Ställ den på bordet, så säljer vi den separat, fick jag till svar.
Lade ett bud på 500 kronor, fick den för hälften av summan. Lampan är 32 cm hög och bottendiametern är 15 cm.
Lampan är signerad, med vad?p-son
Comment
-
Ingen aning, men du kan få byta den mot en alive hornuggla som sitter på min parabol (30-40 cm utanför sovrumsfönstret) och skriker vid 4 -5 tiden på morgonen, den håller på att skrämma slag på mej
För några år sedan häckade dom i tujabuskarna utanför sovrummet, (ca 3 meter från huset) det första man såg när man vaknade och satte sej upp i sängen och tittade ut var 3 små duniga och ulliga bollar, men vilket liv dom höll på natten.
Comment
-
Gissar på Danmark, kanske Söholm ?Ursprungligen postat av Polsson Visa inläggIngen som vill gissa på ugglelampstillverkaren?
Comment

Comment