Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugglor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tack för hjälpen med NIe-signaturén och namnet på två av ugglorna, Engelsson!

Tack för bekräftandet av NIE-signaturen och namnet på den tredje ugglan, brodertuck!
    Om jag hittar billiga EL-ugglor (100-150 kronor), ska jag köpa dem till dig då, brodertuck?
    p-son

Comment

• En brun FM-uggla.
      Söffe
      Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
        Tack för hjälpen med NIe-signaturén och namnet på två av ugglorna, Engelsson!

Tack för bekräftandet av NIE-signaturen och namnet på den tredje ugglan, brodertuck!
        Om jag hittar billiga EL-ugglor (100-150 kronor), ska jag köpa dem till dig då, brodertuck?
        Tackar för erbjudandet, men lite av tjusningen tycker jag ligger i att själv leta och hitta det man söker efter.
        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

• Klot var det ja..tack Broder Tuck..ja det brukar landa på hiskeliga summor på Tradera..

Comment

• Tredje ugglan

Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
            Tackar för erbjudandet, men lite av tjusningen tycker jag ligger i att själv leta och hitta det man söker efter.
            Ok!
            Hade ingen aning om att ugglorna hette Burr, Knip och Klot. Är det namn som kommit ur folkmun eller är det Gustavsbergs officiella namn på dem. Är den tredje ugglan den som har vingarna i flygställning?
            p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
              Ok!
              Är den tredje ugglan den som har vingarna i flygställning?
              det är "burr" som har vingarna ut

Comment

• Loppisugglor

Mina samlingar innehåller inte många alster inköpta på loppis. Loppisfynden de senaste 5 åren kan räknas på den ena handens fingrar. Av den anledningen tillhör loppisbesöken inte "vardagsrutinen" vilket auktioner och mässor gör.
                Ändå kan man säga att idag fyllde jag upp loppismånadskvoten genom att besöka tre loppisar. Inspirerad som jag är av brodertucks uggletråd samt med kunskap om Nie tack vare engelsson och uggletrådsigångsättaren, upptäckte jag bifogade charmiga uggletavla av Ninnie. Jag förmodar att en sådan har visats i u-tråden tidigare, men visar ändå mitt "klipp". Säljaren ville ha 10 kronor, men eftersom det var två ugglor betalade jag dubbelt så mycket.
                Bifogade filer
                p-son

Comment

• En kunglig dansk uggla

Trots att Danmark är ett eget land, är deras fågelpopulation i stort sett identisk med vår, men det är ju knappast någon ny vetenskapligt upptäckt.
                  Med tanke på deras latitudläge, skulle det vara en vetenskaplig sensation om så inte voro fallet.

Håller på att samla ihop diverse saker att lämnas till auktion och hittade denna uggletallrik från Royal Copenhagen 1974. "Vinterskumring" heter den på danska.
                  Bifogade filer
                  Last edited by Polsson; 2009-05-22, 15:46.
                  p-son

Comment

• Tennugglor

Hittade ytterligare två tennugglor som tillhör skrivsetet. Den flaxande ugglan är lock till ett skrin.
                    Bifogade filer
                    p-son

Comment

• Uggleabstinensbesvär

Vaknade tidigt i morse och kände oro i kroppen. Upptäckte efter ett tag att det berodde på att mina ugglor var slut. Åkte till en auktionsvisning och vad finner jag, jo, tre charmiga ugglor. Jag köpte inte dem, utan nöjde mig med ett foto. Förmodar att de visats tidigare i uggletråden, men orkar inte kolla.
                      Bifogade filer
                      p-son

Comment

• Uggleplattan ovan och sex plattor till med Blommor och annat från JIE gick på 150 kronor + 20%. Hade man nu tillhört Tradera-maffian, kunde man köpt dem, fotograferat dem och frågat på PES hur mycket de var värda.
                        Last edited by Polsson; 2009-05-25, 23:07.
                        p-son

Comment

• Här är ytterligare två bidrag till uggleparaden.
                          En blåögd och en brunögd
                          Bifogade filer
                          - - - - - - - - - -
                          "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• den andra var härlig.. vet du varifrån den kommer???

Comment

• Dessvärre har jag ingen aning om ursprung.
                              Den inhandlades av min sambo, som är den som "vurmar" för djurfigurer, på en loppis för några år sedan.
                              Här en bild i profil. Kanske någon "uggleexpert" kan ge ursprunget.
                              Bifogade filer
                              - - - - - - - - - -
                              "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Ninnie på höjden

Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                                Dessvärre har jag ingen aning om ursprung.
                                Den inhandlades av min sambo, som är den som "vurmar" för djurfigurer, på en loppis för några år sedan.
                                Här en bild i profil. Kanske någon "uggleexpert" kan ge ursprunget.
                                Någon uggleexpert vill jag inte kalla mig när det gäller "döda" ugglor, men jag funderar på om den är av keramik eller glas?

Vilken tur att man en gång upptäckte uggletråden! De få gånger jag är på loppisar hittar jag oftast ugglor. För tio kronor inhandlades Ninnietavlan på höjden. Förra gången var det på längden. Denna har nummer 118 och den förra 173. Gjorde/gör hon så många olika uggletavlor?
                                Bifogade filer
                                p-son

Comment

Working...
                                X