det håller jag med om. dom har hedersplatsen i vitrinskåpet
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ugglor
Collapse
X
-
Hur stora är dina ugglor? Jag har också två, en liten omärkt som är 8cm och en större på 11cm som är märkt KOSTA 95860 LINDSTRAND ev. kan det stå S5860. Hur som helst så kan man tycka att det i så fall skulle finnas en på ca 9,5 cm som heter 95859.¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
Bornholms jätteuggla
Med tanke på storleken, får man hoppas att den inte "hoar hela natten", denna danska, bornholmska, söholmska uggla. Höjd 13,5 cm och bredden framifrån 12 cm. Trodde från början att det var Simon som designat den, men upptäckte sedan någon otydlig signatur vilken jag hoppas att någon PES:are
klargör.p-son
Comment
-
Joseph Simon har formgett flera fåglar, liksom Gerd Hiort Petersen, samt ett par till, hos Söholm, men Du har lyckats hitta en uggla av Maggi Edsböcker.
Om henne finns det tyvärr inget skrivet, inte heller på nätet (vad jag kan se) så hon kanske gjorde ett tillfälligt inhopp?
Din storögda uggla finns med på en produktbild över figurer, som utbjöds året 1972 och har nummer 639.Last edited by Gideon; 2010-09-10, 00:52.
Comment
-
Tackar för informationen, Gideon!Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggJosph Simon har formgett flera fåglar, liksom Gerd Hiort Petersen, samt ett par till, hos Söholm, men Du har lyckats hitta en uggla av Maggi Edsböcker.
Om henne finns det tyvärr inget skrivet, inte heller på nätet (vad jag kan se) så hon kanske gjorde ett tillfälligt inhopp?
Din storögda uggla finns med på en produktbild över figurer, som utbjöds året 1972 och har nummer 639.p-son
Comment
-
Är det en liten uggla det där? Jag har ett gäng som är 3-4cm höga och i samma stil. Bild på dem finns tidigare tråden. http://www.precisensan.com/antikforu...2&postcount=75¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
Min uggla är knappt 5 cm hög. Kollade bilden på dina och det måste ju vara samma som designat dina och min. De är ju nästan identiska.Ursprungligen postat av brodertuck Visa inläggÄr det en liten uggla det där? Jag har ett gäng som är 3-4cm höga och i samma stil. Bild på dem finns tidigare tråden. http://www.precisensan.com/antikforu...2&postcount=75Utmaningen börjar där vägen slutar
Comment
-
Hej lillulf och välkommen hit! Ett tips i all välmening, när du svarar på ett inlägg i en gammal, lång tråd, klicka på "citera" i stället för på "svara" så kommer frågan upp tillsammans med svaret och även en länk( den gröna pilen) till platsen för den ursprungliga frågan.Ursprungligen postat av lillulf Visa inläggHej!
Den som tillverkat din uggla är den välkände keramikern Birger Åström, Örnsköldsvik, tror att han är fortfarande verksam.
lillulf
Jag citerade ditt inlägg här som exempel.¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
Comment