Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugglor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Ingen aning, men du kan få byta den mot en alive hornuggla som sitter på min parabol (30-40 cm utanför sovrumsfönstret) och skriker vid 4 -5 tiden på morgonen, den håller på att skrämma slag på mej

För några år sedan häckade dom i tujabuskarna utanför sovrummet, (ca 3 meter från huset) det första man såg när man vaknade och satte sej upp i sängen och tittade ut var 3 små duniga och ulliga bollar, men vilket liv dom höll på natten.
    Att ungarna resp modern kan hålla liv på natten, upptäckte jag för några år sedan. Några av husägarna i villaområdet var störtförbannade över livet, men jag tyckte att det var upplevelse utöver det vanliga. Kanske hade jag inte tyckt detsamma om jag hade haft det som du, Maria.

Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
    Gissar på Danmark, kanske Söholm ?
    Surmasen, du räddade min dag/natt!
    Danmark är rätt. Söholm är fel.
    Last edited by Polsson; 2010-01-04, 23:13.
    p-son

Comment

• I mitt kök hänger tre ugglor ovanför en dörr - det är tre av Ninni, vilka redan visats här - och dessa tre ovanför den andra. Inköpta på loppis "bara på tok" för en femma, men nu är jag riktigt förtjust i dem. Först en bild där se sitter på plats, odammade... Sen lite närbilder, för att försöka visa att de är gjorda av papper. Sist en baksidebild. Ser ut som någon försökt gissa datum m m.

Kanske, kanske är jag ensam i gänget om dessa?
      Bifogade filer

Comment

• Här en makraméuggla som jag gillar skarpt. Hade en till av annat snitt men den blev en syster så förtjust i så hon fick den.
        Bifogade filer

Comment

• Och så en liten kylskåpsuggla. Med värre blåögon än jag lagt märke till förut.
          Bifogade filer

Comment

• Till sist ett halvdåligt foto på en uggla som inte är min, men som jag köpte på typ loppis som present till min särbo (som själv är en uggla ) för några år sedan. Den är i rökfärgat glas och svår att fånga...
            Bifogade filer

Comment

• En 10 cm hög, rundlagd uggla av Ester Wallin UE.
              Bifogade filer

Comment

• Mer uggla

Som den nattuggla jag är känner jag mig manad att visa mina båda... en i glas från Eneryda som är 11,5 cm hög och en liten emaljuggla på 5,5 cm.

Någon som känner till vem som ligger bakom enerydaugglan?

Kan emaljugglan vara rysk tro?
                Bifogade filer
                Last edited by brattensby; 2010-01-23, 03:14.

Comment

• Åh, en uggletråd! Här är mina finaste bevingade vänner:

Comment

• Den här lille rackaren vet inte var han kommer ifrån.
                    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                      Den här lille rackaren vet inte var han kommer ifrån.
                      Carl Lundholm?
                      p-son

Comment

• Ursprungligen postat av brattensby Visa inlägg
                        Som den nattuggla jag är känner jag mig manad att visa mina båda... en i glas från Eneryda som är 11,5 cm hög och en liten emaljuggla på 5,5 cm.

Någon som känner till vem som ligger bakom enerydaugglan?

Kan emaljugglan vara rysk tro?
                        Med vid sannolikhet tror jag att emaljugglan kan vara kinesisk. Cloisonné , som tekniken kallas, tillverkas mycket ofta där.
                        Söffe

Comment

• Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
                          Med vid sannolikhet tror jag att emaljugglan kan vara kinesisk. Cloisonné , som tekniken kallas, tillverkas mycket ofta där.
                          Söffe
                          Åh, Tack Söffe! Då får jag "guggla" lite och läsa på om cloisonné - ett nytt ord och en för mig ny teknik. Kul!

Comment

• Här kommer "mina" ugglor - några honor i olika åldrar - och två alldeles "nytillverkade"
                            Bifogade filer

Comment

• Wow, det där var häftigt. Vackert.
                              Pes är mitt google.

Comment

• Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                                Här kommer "mina" ugglor - några honor i olika åldrar - och två alldeles "nytillverkade"
                                Kan man *ha* såna ugglor? Så häftigt! Tror aldrig jag sett en bild på så nytillverkade. otroligt... hm, söta? Nja, speciella i varje fall!

Berätta gärna mer om "dina" ugglor!

Comment

Working...
                                X