Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugglor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hm, jag konstaterade just nu att den tavlan som jag har med två ugglor på är inte lika dan som din. Mina ugglor är mer grå i färgen och så saknas trädgrenen i rött. Ska försöka få till en bild på mina Ninnie-ugglor senare i kväll. En av dem finns redan här i tråden http://www.precisensan.com/antikforu...8&postcount=44
    Bifogade filer
    Last edited by brodertuck; 2009-06-13, 18:37. Anledning: Bilder tillagda
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

• FM Konstglas/Marcolin, Ronneby
      Bifogade filer

Comment

• FM Konstglas/Marcolin, Ronneby

Samma uggla igen men nu med neutral bakgrund.....

.
        Bifogade filer

Comment

• Tycker ugglan likanar Helge!
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

• Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
            Oj, Helge tänkte jag inte på, jag såg bara Jakob Uggla!

Ännu fler ugglebilder finns nu i FM Konstglas tråden:

simma lugnt!

Comment

• Den här lilla betongugglan fick följa med hem från dansveckan i Malung.
              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                Den här lilla betongugglan fick följa med hem från dansveckan i Malung.
                Vilken söööt, han ser ut som han har haft en rolig vecka i Malung, helt sömnig!

Mitt bidrag till uggletråden, ett halsband, nytt, en liten uggla som bor i en glasask, han springer lös därinne.
                Mvh
                Bifogade filer
                Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

• [QUOTE=Polsson;109280]Någon uggleexpert vill jag inte kalla mig när det gäller "döda" ugglor, men jag funderar på om den är av keramik eller glas?

Hej Polsson!

Jag missade din fråga här ovan.

Den är gjord av glas är ihålig med c:a 8 mm glas nertill.

Lars F
                  Bifogade filer
                  - - - - - - - - - -
                  "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• undrar om den kan vara gjord av Vicke L

Comment

• Här är mina två senaste uggletillskott. En liten tungviktare i stengods, ca 9 cm hög - och en lättviktare, 1 cm hög och 1,5 mellan vingspetsarna, i sterlingsilver med bärnstensmage
                      Bifogade filer

Comment

• Är det verkligen stengods i den vänstra ugglan? Jag har en från Norrmans i Motala som är väldigt lik din, men med skillnaden att den är i lera, har röd glasyr på framsidan och är 13 cm hög. Ska se om jag har bild på den annars så ska jag fota och lägga in en på den.
                        Den fanns redan representerad här i uggletråden http://www.precisensan.com/antikforu...1&postcount=66
                        Last edited by brodertuck; 2009-08-21, 17:15.
                        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

• Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                          Är det verkligen stengods i den vänstra ugglan? Jag har en från Norrmans i Motala som är väldigt lik din, men med skillnaden att den är i lera, har röd glasyr på framsidan och är 13 cm hög. Ska se om jag har bild på den annars så ska jag fota och lägga in en på den.
                          Den fanns redan representerad här i uggletråden http://www.precisensan.com/antikforu...1&postcount=66
                          du har alldeles rätt, brodertuck, det är säkert lera i min uggla också - eftersom det står Norrmans undertill. det är jag som inte vet skillnaden mellan materialen . leran "känns liksom stenhård" - och ser ut så också. Därför trodde jag att det var stengods. Jag måste nog läsa på om skillnaderna

Comment

• Tog en liten tur på stan och såg följande uggla i ett skyltfönster.

.
                            Bifogade filer

Comment

• Här kommer en av mina favorit ugglor. Ugglan är från UE (Mari Simmulson).
                              Jag såg den inte när jag kollade igenom den fantastiska uggletråden.
                              Bifogade filer

Comment

• Oj vad ugglor det visas i denna tråden, hittade några som jag inte tror var med.

2st gjorda av snäckor.
                                Den svartvita med måne har min mamma målat på porslin.
                                Ugglan i trädhålet har min dotter målat 2001.
                                Och en broderad eller något sådant.
                                Hirvi
                                Bifogade filer
                                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Working...
                                X