"På spaning efter gökbössa den som...." IX
Jag tar tillbaka det jag skrev i mitt förra inlägg! Fick följande mail idag:
Hej Per-Åke, Jag har letat i vår databas och den enda noteringen jag fann var om ett instrument som heter N154356 (Lergök komb med sparbössa) Instrumentet tillhör Nordiska Museet och är enligt våra noteringar kvar hos dem. (alltså inte deponerat hos oss) Om du kontaktar Nordiska Museet igen och uppger inventarienummer 154356 så bör de kunna lokalisera instrmentet. Vänliga hälsningar Dan Johansson Intendent Musik- och Teatermuseet Box 16326 103 26 Stockholm
Ska bli spännande att höra vad Nordiska museet svarar!
Jag tar tillbaka det jag skrev i mitt förra inlägg! Fick följande mail idag:
Hej Per-Åke, Jag har letat i vår databas och den enda noteringen jag fann var om ett instrument som heter N154356 (Lergök komb med sparbössa) Instrumentet tillhör Nordiska Museet och är enligt våra noteringar kvar hos dem. (alltså inte deponerat hos oss) Om du kontaktar Nordiska Museet igen och uppger inventarienummer 154356 så bör de kunna lokalisera instrmentet. Vänliga hälsningar Dan Johansson Intendent Musik- och Teatermuseet Box 16326 103 26 Stockholm
Ska bli spännande att höra vad Nordiska museet svarar!
. Man kan ju lägga slantarna i en påse som man knyter runt halsen
.
Att få fram ljud går faktiskt på traditionellt sätt, men jag har svårt att få fram olika toner på den.
Comment