När dörren stod öppen smög två katter in. Först katten Gabriel och sedan en från Västtyskland.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stolt, charmig katt
Collapse
X
-
Den tyska katten är fin!Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggNär dörren stod öppen smög två katter in. Först katten Gabriel och sedan en från Västtyskland.
Porcelain Marks & More - your one-stop resource for German and related porcelain marks and manufacturer history.
Edit: Ähh, evig tvåa...
Comment
-
Hade du, Lars M, varit lite mer offensiv, kunde du fått rasbestämt katten i Trelleborg.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggTack Gideon för rasbestämningen!
p-son
Comment
-
Lubiana Zakłady Przemysłu Ceramicznego, PP. i Lubiana, Polen. Stämpeln användes mellan 1969 och 1992.
Comment
-
Tack vare dig, Lars M, har tråden varit levande de två senaste månaderna.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggDet har varit lugnt på kattfronten men så dök det upp en äggkopp med en signatur som jag inte kan tyda.
Och tack vare dig, Kaptenen, vet vi nu att det är en polsk katt. Instämmer med Lars M: "suveränt som vanligt!"Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggLubiana Zakłady Przemysłu Ceramicznego, PP. i Lubiana, Polen. Stämpeln användes mellan 1969 och 1992.
http://www.lubiana.com.plLast edited by Polsson; 2011-08-08, 18:23.p-son
Comment
-
Kan tyvärr inte hjälpa dig med tillverkaren, men måste få säga att katten har en härlig uppsyn.Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg[ATTACH]100456[/ATTACH][ATTACH]100455[/ATTACH][ATTACH]100457[/ATTACH]
Här visar jag en i mitt tycke säregen och lustig "kattkruka". Höjd till översta öronspetsen är ca 10,5 cm.
Vore kul att få veta när, av vem och vad den har tillverkats!p-son
Comment
-
Helt rätt, Lars M! Fast den liknar med en mård på allt utom huvudet.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggDen här katten har visats på en egen tråd under Gullebarn men jag tycker att den hör hemma här också!p-son
Comment
-
På sidan 29 nämnde jag katten på boken som jag tyckte så mycket om som barn. Jag trodde den försvann när pappa flyttade från huset. Nu ska pappa flytta igen och han sa att vi fick komma och titta på saker som han inte kunde ta med sig, ifall det fanns nåt vi ville ha. så vi åkte dit och tittade. Det första jag ser när vi kommer in är katten!
Så nu är den äntligen min och jag tycker precis lika mycket om den som vuxen om inte mer. Den är sliten och har nog farit i golvet nån gång med tanke på skadan på ljushållaren men det gör inget.

Det finns ingen signatur eller stämpel under.
Eva B
Comment
-
Visst är det härligt att få återse och få tillbaka gamla saker, speciellt en svart, charmig katt!Ursprungligen postat av eawb Visa inläggPå sidan 29 nämnde jag katten på boken som jag tyckte så mycket om som barn. Jag trodde den försvann när pappa flyttade från huset. Nu ska pappa flytta igen och han sa att vi fick komma och titta på saker som han inte kunde ta med sig, ifall det fanns nåt vi ville ha. så vi åkte dit och tittade. Det första jag ser när vi kommer in är katten!
Så nu är den äntligen min och jag tycker precis lika mycket om den som vuxen om inte mer. Den är sliten och har nog farit i golvet nån gång med tanke på skadan på ljushållaren men det gör inget.
Det finns ingen signatur eller stämpel under.p-son
Comment
Comment