Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sommar, sommar, sommar......

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tack för alla härliga bilder!
    Just nu visar termometern på 26,3° C i skuggan, så svamp är inte att tänka på. Här några bilder på sådant som egentligen hör hösten till. Fläderbär, gråpäron, björnbär, och tomater som mognar fint på friland.......
    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
      Tack för alla härliga bilder!
      Just nu visar termometern på 26,3° C i skuggan, så svamp är inte att tänka på. Här några bilder på sådant som egentligen hör hösten till. Fläderbär, gråpäron, björnbär, och tomater som mognar fint på friland.......
      Gott, gott i gott, gott, Lars! Fläderbärssaft försätter mig i nostalgi. Fick varm sådan mot astma när jag var barn.
      p-son

Comment

• Härliga bilder på sommarens frukter.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

"... en vacker afton efter en fin dag."

Solnedgång över Bottenhavet från grannarna i östers horisont sett.Foto G.N.
        Bifogade filer
        Last edited by Lars F; 2013-09-11, 17:20.
        - - - - - - - - - -
        "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Hallå Lars,
          Fin bild, sommaren gör som solen går ner i havet. I östra Sverige är bara Öregrund som kan beskåda detta skådespel, men man tröttnar på att se solen gå till sängs över Forsmarks kärnkraftverk... tck och so long...

Comment

• Tack Polsson och Lars F!
            Den fina sommaren har väl bidragit till att humlen fått många vackra kottar.
            Bifogade filer

Comment

• … ännu ett tecken på att sommaren börjar sjunga på sista versen.

Tranor som lyfter från Söderfjärden (Österbotten)

...eller ...

BILD: G.N.
              Bifogade filer
              - - - - - - - - - -

Comment

• Stork i tranedansen

Ingen sparv utan en stork i tranedansen och den spelar huvudrollen. Tranorna fick ej plats på bilden.
                Bifogade filer
                Last edited by Polsson; 2013-09-15, 12:41.
                p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                  Ingen sparv utan en stork i tranedansen och den spelar huvudrollen. Tranorna fick ej plats på bilden.
                  Maffig bild P-son.
                  - - - - - - - - - -

Comment

• Sommarminnen: Den vackra dovhjorten som stannade till under trädet, väl medveten om min närvaro men inte rädd - bara vaksam. Jag förnam hans själ, när en solstråle letade sig igenom lövverket och föll i hans öga.

Och så två, fullkomligt oemotståndligt söta småttingar som tycktes vara lite förälskade i varandra
                    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                      Sommarminnen: Den vackra dovhjorten som stannade till under trädet, väl medveten om min närvaro men inte rädd - bara vaksam. Jag förnam hans själ, när en solstråle letade sig igenom lövverket och föll i hans öga.

Och så två, fullkomligt oemotståndligt söta småttingar som tycktes vara lite förälskade i varandra
                      Fina bilder som avslutning på sommaren Tina.

En sommar som verkligen var fin och som uppskattades av de flesta som synes.
                      … men nu har vi haft nederbörd tre dagar i sträck. 107 mm enligt min regnmätare
                      Bifogade filer
                      - - - - - - - - - -

Comment

Working...
                      X