Roligt att du har fått din kamera nu, Kim och jag ser fram emot fler bilder. Skedand är inte helt ovanlig utan finns i södra delarna av landet (sådär upp till ungeär Gävle) samt utmed kusten längre norrut. Att man inte ser dem så ofta kan bero på, att de häckar i näringsrika slättsjöar med tät vegetation - eller i kärr. Kanske inte just den natur man vanligtvis befinner sig i, då det är lite oländig terräng.
Kråkor ja. De brukar ofta trakassera rovfåglar, i synnerhet om de kommer för nära kråkans revir. Idag på eftermiddagen var jag ute en runda i naturen och stod o njöt av anblicken av några kor och kalvar i en hage. Plötsligt såg jag något "lite större" komma farande. Hann kasta upp kameran och fick några "snap shots". Inte kvlitetsmässigt så bra men de visar en "kråkterrorist" som anfaller en vråk. Lite kul positioner i luften
Kråkor ja. De brukar ofta trakassera rovfåglar, i synnerhet om de kommer för nära kråkans revir. Idag på eftermiddagen var jag ute en runda i naturen och stod o njöt av anblicken av några kor och kalvar i en hage. Plötsligt såg jag något "lite större" komma farande. Hann kasta upp kameran och fick några "snap shots". Inte kvlitetsmässigt så bra men de visar en "kråkterrorist" som anfaller en vråk. Lite kul positioner i luften
i mina försök att dokumentera det hela på bild. De var högt upp i luften, så bilderna blev just bara det – dokumentationsbilder, dvs ingen hög kvalitet på dem.
Comment