Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Forumet uppdaterat!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Vill komplettera Beeres inlägg då man kan få intrycket att updateringen är gjord för att lägga till roliga funktioner.

Anledningarna till uppdateringen är flera:
    • Ökad driftsäkerhet.
    • Fler och bättre styrfunktioner för webmaster och admin.
    • Hindra "spam-robotar" att registrera sig och göra inlägg.

Genom att uppdatera nu och kontinuerligt göra mindre uppdateringar undviker vi större problem i framtiden.

Som Beere så riktigt påpekade var uppdateringen i den större skalan och sett i det ljuset så är störningarna minimala.

Vi jobbar på att allt snart ska vara tillbaka till det normala och hoppas på ert tålamod.

/Admin
    /Admin
    admin@precisensan.com

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
      Har inte hunnit lära mig de finesser som fanns. Nu finns det ytterliggare ett antal finesser som jag förmodligen inte lär mig. Men jag är nöjd med att skriva och lägga in en eller annan bild. Liten fråga. Vad innebär snabbsvar, står säkert någonstans vad det är men går förmodligen snabbare att fråga vad snabbsvar är istället för att söka svaret.
      Ursäkta att jag missat ditt inlägg!
      Snabbsvar (svara-knappen i nederkant på inläggen) är en funktion där du kan göra en snabb kommentar direkt. Du sparar in något klick men kan å andra sidan inte bifoga filer. M.a.o. en funktion för snabba repliker.

/Admin
      /Admin
      admin@precisensan.com

Comment

Det är synd att man inte tydligt och klart kan se vilka nya inlägg som ligger under huvudrubrikerna inom varje kategori. För att se om där finns nya inlägg (förutom det sista inlägget) t.ex under Rörstrand måste man in och klicka på R-strand, nu när "blå pilen" kommit klickar man på den och är genast på sista inlägget vilket innebär att man struntar att gå in på Rörstrand och där ligger kanske ett inlägg som aldrig hann visas innan ett nytt inlägg la sig framför.Har ogillat detta sedan starten, men å andra sidan har vi ju växthuseffekten
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Är det någon som kan vara snäll och berätta om funktionen "nya inlägg" ( alltså att ikonen vid respektive rubrik blir orange när det finns nya inlägg) fungerar hos er?????
          Hos mig fungerar det inte
          Har varit inne och läst både "Lungan - Låne..." och "Precis en sån - Forumet uppd...", stänger sedan ner Explorer och går in på PES igen.....tror ni inte på f..n...rubrikerna är markerade som om där skulle finnas nya inlägg
          Last edited by Liljerik; 2008-05-01, 07:40.

Comment

Nää... bara jag som har det här felet alltså... jaha, får försöka hitta en datorkonfigureringsexpert för att lösa mitt problem

Comment

Jag har inte samma problem som du Liljerik men jag kan trots alla justeringar inte logga ut på normalt sätt, bara trassel. Därför är jag numera inloggad mest hela tiden. Underligt att detta problem inte går att lösa.

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                Jag har inte samma problem som du Liljerik men jag kan trots alla justeringar inte logga ut på normalt sätt, bara trassel. Därför är jag numera inloggad mest hela tiden. Underligt att detta problem inte går att lösa.
                Håller med om att utloggningsbuggen är mystisk.
                Vi håller på att ta in information från supporten för att rätta till detta samt några andra mindre problem.

Vi är glada för alla påpekanden ni gör.

/Admin
                /Admin
                admin@precisensan.com

Comment

Då verkar det som om problemet medutloggning samt navigeringsmenyn är löst.
                  Återstår att se om markeringen för olästa meddelanden också är fixat.

/Admin
                  /Admin
                  admin@precisensan.com

Comment

Nja, jag har fortfarande problem med utloggningen. Måste logga ut efter det att jag klickat på Logga ut. Dessutom har jag märkt att efter ca en kvart, loggas jag ut automatiskt?? om jag inte är aktiv på sidan.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                      Nja, jag har fortfarande problem med utloggningen. Måste logga ut efter det att jag klickat på Logga ut. Dessutom har jag märkt att efter ca en kvart, loggas jag ut automatiskt?? om jag inte är aktiv på sidan.
                      Här på "flight control" funkar allt normalt vid utcheckning. Har du kollat nyligen?

Att du loggas ut automatiskt är nog normalt och har snarare med dina egna inställningar att göra. Redan innan uppdateringarna loggades medlemmar ut regelmässigt efter 15 minuter.
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

Comment

Nej, det stämmer inte.
                        Jag har aldrig tidigare blivit utloggad trots att jag varit inloggad i flera timmar utan att vara aktiv.
                        Det här är första gången som jag blivit utloggad automatiskt.

Comment

Stämmer Kecke! samma här!

Comment

Nu fungerar utloggningen som vanligt. Tack!!!

Comment

Ja, utloggningen fungerar utmärkt men behövs ju inte när man så snabbt blir utkastad.

Comment

Då ska funktionen för olästa/lästa inlägg också fungera.
                                /Admin
                                admin@precisensan.com

Comment

Working...
                                X