Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Forumet uppdaterat!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Forumet uppdaterat!

Under en MYCKET svettig timme på eftermiddagen uppdaterades forumet till den absolut senaste programvaran.

Vissa inställningar kommer säkert att behöva justeras och en del buggar kommer säkert att dyka upp.

Hjälp till med finjusteringen genom att rapportera observationer i denna tråd.

/Admin
    /Admin
    admin@precisensan.com

Ska det vara engelsk version nu? När jag kollar trådar visas bara fillänkar till bilderna inte själva bilderna.

Comment

Det har du rätt i E.B !
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
        Ska det vara engelsk version nu? När jag kollar trådar visas bara fillänkar till bilderna inte själva bilderna.
        Var hittar du engelska?

Har noterat problemet med bilderna. Vissa trådar visar filer, andra visar bilder.
        Förhopningsvis rättar det till sig när nya bilder läggs in.
        /Admin
        admin@precisensan.com

Comment

bland annt i denna tråd, på knapparna. på svara knappen så står det "post reply". Det är nog främst på knapparna.

Comment

Bildproblemet åtgärdat.

bland annt i denna tråd, på knapparna. på svara knappen så står det "post reply". Det är nog främst på knapparna.
            Jag ser den vanliga svara-knappen. Kollar detta med.

(här ovan har jag använt den nya citatknappen som tillåter att man markerar flera inlägg som man vill kommentera innan man klickar på "svara")
            /Admin
            admin@precisensan.com

Comment

Det strulade när jag skulle logga ut....hade problem att komma tillbaka till huvudsidan.

Så här står det när jag loggar ut utan att gå ur tråden till huvudsidan först:

vBulletin-meddelande
              An error occurred while attempting to log you out. Click here to log out.

Ja, som EB sa, en del knappar, bl.a. här under när jag är inne på "Edit", är på engelska...."Save" "Go Advanced".
              Last edited by Liljerik; 2006-12-01, 16:13.

Comment

Har inte hunnit lära mig de finesser som fanns. Nu finns det ytterliggare ett antal finesser som jag förmodligen inte lär mig. Men jag är nöjd med att skriva och lägga in en eller annan bild. Liten fråga. Vad innebär snabbsvar, står säkert någonstans vad det är men går förmodligen snabbare att fråga vad snabbsvar är istället för att söka svaret.

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
                  Det strulade när jag skulle logga ut....hade problem att komma tillbaka till huvudsidan.

vBulletin-meddelande

Ja, som EB sa, en del knappar, bl.a. här under när jag är inne på "Edit", är på engelska...."Save" "Go Advanced".
                  Har noterat problemet vid utloggningen. En enkel lösning är att alltid vara inloggad.

Vad gäller engelskan så ska vi ladda upp en ny svensk språkfil som är anpassad till denna nyare version. Kommer snart.
                  /Admin
                  admin@precisensan.com

Comment

Nu ska språkligheterna vara korrigerade.
                    /Admin
                    admin@precisensan.com

Comment

vBulletin-meddelande

Utloggingsproblemet ska var fixat.
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

Comment

Villl ju egetligen inte hålla på o gnälla men.....
                        Får fortfarande upp:
                        "vBulletin-meddelande
                        An error occurred while attempting to log you out. Click here to log out."
                        när jag loggar ut, och så klickar jag på "Click here to log out." och efter det en gång till på logga ut knappen....phhhuuu...sen är jag utloggad. Jag tycker att detta är mycket irriterande. Och jag kommer inte alls att lösa problemet genom att alltid vara inloggad.....det blir snarare så att jag drar mig mer för att logga in mig överhuvudtaget. Tror att många med mig resonerar så, det måste flyta på när man navigerar på sidan och vi kanske inte alltid vill visa alla andra var vi är o läser just för tillfället. Det får vara lite måtta på kontrollen.

Ett annat irritationsmoment som uppstått efter uppdateringen är att inlägg som jag varit inne och läst (som ej inloggad) även nästa gång jag kommer till PES är markerade som olästa....måste alltså hålla reda på klockslagen....mycket irriterande.

Comment

Villl ju egetligen inte hålla på o gnälla men.....
                          Självklart ska du "gnälla". Om medlemmarna inte "gnäller" har vi ju inte en chans att rätta till tekniska och mänskliga fel.

Vi trodde att problemet med utloggningen var löst. Så inte fallet.
                          Under dagen håller vi på med lite korrigeringar så det ska förhoppningsvis lösa sig snart.

/Admin
                          /Admin
                          admin@precisensan.com

Comment

Undrar om det bara är för mig som det strular med de oranga mapparna som ska visa om där finns nya inlägg?
                            Hade läst alla inlägg t.o.m. E.Bs' inlägg i tråden "formgivare av LO-katt" och stänger ner datorn och kommer tillbaka nu. En hel massa kategorier som jag läst är markerade som att där finns nya inlägg. Det spelar ingen roll om jag är inloggad eller inte. Måste alltså hålla reda på klockslag på det sista inlägget jag läst. (min klocka går fortfarande fel 1 timme när jag inte är inloggad)
                            Last edited by Liljerik; 2008-05-01, 07:40.

Comment

Hejsan! Webbmastern här.
                              Som vissa av er kanske vet gjorde vi en enorm uppgradering av forum-mjukvaran. I princip gick vi igenom 1.5 års programmuppdateringar på 1 timme.

Detta var för att ge er fler valmöjligheter i era kontrollpaneler, fler roliga funktioner osv.
                              Dock har vi märkt att en del har problem med saker som inte uppdateras osv.
                              Detta tros ha att göra med Cache-minnet och cookies, så jag uppmanar alla att rensa detta från er dator.

Explorer
                              1. Välj Internetalternativ under Verktyg-menyn (längst upp på sidan när du är inne på Internet).
                              2. Klicka på knappen "ta bort cookies" och sedan "ta bort filer".
                              3. Klicka även på knappen "rensa tidigare".
                              4. Klicka på "inställningar" (bredvid "ta bort filer") och kryssa i "varje gång sidan besöks".
                              5. Klicka på "ok", stäng ner alla internetfönster och starta upp ett nytt. Prova att logga in igen.

Netscape
                              1. Gå in under "Netscape" i menyn och välj Inställningar".
                              2. Gå in under "Privace and security".
                              3. Klicka på "cookies" och sedan "enable all cookies".
                              4. Klicka på "ok", stäng ner alla internetfönster och starta upp ett nytt. Prova att logga in igen.

Safari
                              1. Gå in under "Safari" i huvudmenyn.
                              2. Välj "Preferences" och sedan "Security"
                              3. Klicka på "Show cookies" och sedan "remove".
                              4. Klicka på "ok", stäng ner alla internetfönster och starta upp ett nytt. Prova att logga in igen.

Firefox
                              1. Gå in under "Firefox" i huvudmenyn och välj "Preferences".
                              2. Under "Privacy" finns fliken "Cookies". Klicka på "clear".
                              3. Klicka på "ok", stäng ner alla internetfönster och starta upp ett nytt. Prova att logga in igen.

Mvh
                              Beere
                              Webmaster
                              Problem? - Kontakta wiktor87@gmail.com

Comment

Working...
                              X