Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lotteritråd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ärvde lite tavlor Sökte för att se var man kunde få hjälp och det fick jag Klart jag vill också vinna lite

Comment

Det dök upp en tanke hos mig för ett antal år sedan. Jag undrade hur mycket man orkar lära sig av allt. Detta forum är ett bra sätt att skaffa sig nya intressen och lärdom.

Comment

Alltid trevligt med tävlingar :-) Jo jag hamnade här för att jag inte kunde hitta vem som hade gjort en tallrik som jag hade köpt på auktion, tyvärr har jag inte fått några bra svar på mitt tallriksinlägg men jag såg ändå möjligheterna med sidan då jag ville lära mig mer om gamla saker och ting... Jag hittade er via Google... (ni som läser detta och som är experter på tallrikar får gärna gå in och gissa vad min tallrik kan vara för något)....

Comment

Hejsan! Tänkte berätta hur jag hittade hit till PES.Jag sökte information om en flaska som jag har i min ägo.Hittade den på på Fåglaviks hemsida,det är en tutaflaska.Så då var det bara att goggla på tutaflaska då fann jag PES, där kunde man läsa lite mer om den.Jag stortrivs på forumet är imponerad av all kunskap som finns bland medlemmarna.Ett stort + är den trevliga attityden mellan medlemmarna. Mvh. Jena.
          Last edited by Jena; 2009-01-28, 21:29.

Comment

Jag sökte och googlade i jakt på en hemsida eller ett forum där jag skulle kunna mata och mätta mitt nyvunna intresse. Och glad blev jag när jag hittade både och! Väl invand på denna sida har jag fått galet mycket informativa tips och hjälp från trevliga forumare, bra läsning i andra trådar och många länktips. Bästa sidan hittills!

Comment

Hmmmm hur var det nu? Jo, just det. Jag såg ett inlägg i ett annat forum där pes nämndes, och blev nyfiken *nyckelord; "jag skall bara....".
              Jag hade halkat in här via google vid tidigare tillfälle men uppfattade sidan som en reklamsida/försäljningssida och därför inte läst runt bland trådarna.

Comment

Snubblade in via Google, när jag sökte efter porterflaska från Götheborg i Höganäskeramik.
                Kunniga, trevliga medlemmar och snyggt forum!
                Lampa-såklart!!

Comment

Googlade FM Konstglas/Marcolin på nätet och hamnade ofelbart på PES. Hittade både intressant läsning och gedigen kunskap i många ämnen.
                  Det finns alltid något att rengöra så om jag vinner tar jag gärna Fulgentin.

Comment

Jaha, då var det dragning idag då!! När får vi resultatet?
                    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Inte så bråttom, Äjth!
                      En vill också vara med på ett hörn och den hörnan har jag trivts i, nästan alltsedan PES startade.

Först var jag kluven till PES-tipset Äjth kom med, eftersom det kändes som att antik & designintresserade personer delades i två läger. Men idag tycker jag att den största fördelen är att alla inlägg och bilder sparas för våra efterkommande, och inte deletas ut i tomma cyberrymden efter några månader.

Det pratas mycket om lampans fördelar, men är det ingen här som löst en stämpelgåta under tjock glasyr på en vas, med dess hjälp?
                      Fulgentinet vore en utmaning att prova! Som på mörknade allmogeskåp...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                        Jaha, då var det dragning idag då!! När får vi resultatet?

Jag säger som min bror sa för länge sedan......det var i första klass,
                        det var skolteater och han hade en replik!

" Du får lugna dig lite, rabarberknopp! "

Så mycket mer kommer ingen ihåg av denna skolpjäs men repliken
                        lever kvar för evigt!

Så vi får väl nu alla vara rabarberknoppar och invänta dragningen!

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                          Inte så bråttom, Äjth!
                          En vill också vara med på ett hörn och den hörnan har jag trivts i, nästan alltsedan PES startade.

Först var jag kluven till PES-tipset Äjth kom med, eftersom det kändes som att antik & designintresserade personer delades i två läger. Men idag tycker jag att den största fördelen är att alla inlägg och bilder sparas för våra efterkommande, och inte deletas ut i tomma cyberrymden efter några månader.

Det pratas mycket om lampans fördelar, men är det ingen här som löst en stämpelgåta under tjock glasyr på en vas, med dess hjälp?
                          Fulgentinet vore en utmaning att prova! Som på mörknade allmogeskåp...
                          Jasså du kommer i elfte timmen Gideon! God tur på dig!!!
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jag önskar alla lycka till med utlottningen!

Själv hoppas jag på en lampa

Mvh Pjotr

Comment

Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                              Jag önskar alla lycka till med utlottningen!

Själv hoppas jag på en lampa

Mvh Pjotr
                              Me 2.
                              I’m a real mean bitch!

Comment

Jag tar vad som helst bara jag vinner

Comment

Working...
                                X