Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lotteritråd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Som så många andra så kom jag hit via ett annat forum.
    2005-10-26
    Trivs mycket bra här vilket väl syns av mängden inlägg.
    Innan jag hittade hit så samlade jag inte på så mycket...............tror jag.
    (Såg en 14 år gammal film förra veckan där jag, i och för sig, med hög röst, talade om att jag SPARADE PÅ ALLT.)
    Men i och med PES så SAMLAR jag på massor av saker. Det är otroligt smittsamt att läsa inläggen här.

Nu är det så att jag ju vunnit en tävling tidigare och har nog inte samma tur en gång till.
    Därför får jag nog införskaffa en ficklampa (jag har bara bordsmodell med sladd) själv.
    För säkerhets skull så väntar jag tills i februari.

Comment

Jag tycker PES är ett toppen forum!

Jag hängde på ett annat antikforum ett tag men tyckte det var så oseriöst så jag letade vidare efter fler forum och hittade PES.

Sedan den dagen har jag inte ens varit inne på det andra forumet igen!
      Jag trivs bra här alla är seriösa och hjälpsamma,ingen fråga är för dum och stämningen är god,kunde inte bli bättre
      Loppisadiktus

Comment

Jag hittade hit i nov. 2005 när vi hade utrensning hemma hos min mor, hon ville städa ur skåp och lådor och slänga gammalt "skräp" som hon sa.
        Ville då kolla så vi verkligen slängde skräp innan vi gjorde oss av med det.
        Kommer dock inte ihåg om jag googlade mig hit eller om jag snappade upp detta forum på det andra forumet, är inte här så ofta men trivs utmärkt de gånger jag är här!
        Om jag skulle vinna så är jag bortrest hela februari så vänta med att skicka något till mars

Comment

Väldigt trevligt forum och en enorm kunskapsbank.
          Har varit med sedan nov-05 fick tipset efter att vi ropat in 4 ölglas på Tradera som sedan hämtades i PES butiken ,där vi fick nys om forumet.
          Har faktiskt glömt vad glasen heter,men dom är fantastiskt goda att dricka öl ur.
          Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av bailey Visa inlägg
            Väldigt trevligt forum och en enorm kunskapsbank.
            Har varit med sedan nov-05 fick tipset efter att vi ropat in 4 ölglas på Tradera som sedan hämtades i PES butiken ,där vi fick nys om forumet.
            Har faktiskt glömt vad glasen heter,men dom är fantastiskt goda att dricka öl ur.
            sen 2005? har du då enbart varit en läsande PES-medlem?
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Letade efter Gullaskruf så hittade jag hit för så där 2 år sedan. Vill lära mig mer om glas eftersom min morfar dog när jag var 21 år och då hade jag inte en tanke på konst eller glas tyvärr, som jag har nu.

Vill vinna //Lotta

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                sen 2005? har du då enbart varit en läsande PES-medlem?
                Det är inte så tätt mellan gångerna.
                Senast var -06 då handlade det om en Rörstrand servis "Rättvik" som kommer fram en gång om året (julafton)

Comment

Ursprungligen postat av nisse 8 Visa inlägg
                  Jag hittade hit från ett annat forum som diskuterade PES, blev nyfiken och här blev jag.
                  Alltid trevliga människor
                  Naturligvis vill jag vinna en uv-lampa
                  Jag kan bara instämma med nisse 8.
                  Antydningar om detta forum på ett annat.
                  Kom hit i början av 2006, tror jag.
                  Trevligare stämning här, tycker jag.
                  Även jag saknar uv-lampa.
                  Last edited by Sladden; 2009-01-06, 16:40.
                  Gud gjorde några perfekta huvuden,
                  resten satte han hår på.

Comment

Har hållit en ganska låg profil ett tag. Annars har jag varit med sen Eldkvarn brann eller där omkring. Håller på att uppfinna en lampa som när man tänder den skapar mörker. Kan ta sin tid men doktorn säger att det nog ordnar sig.

Comment

Jag tror jag sökte något på nätet,
                      hamnade på Lars Kallins hemsida, sedan var det inte långt till PES,
                      jag håller mig här och trivs bra med forumet
                      Hirvi
                      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Vill också vara med i lotteriet, är inne på denna sidan varje dag nästan, har nog lärt mig en del på det. Har egentligen massa frågor om det jag köpt på mig, men utan kamera känns det lönlöst. Måste skaffa mig en snarast.

Comment

I agusti har jag varit med här i två år. Det går nog inte en dag utan att jag är in och tittar minst två ggr.
                          Det är suveränt att det finns ett sådant här forum.
                          Främst för att jag blev varse om att inte vara ensam filur.
                          Filur på det sätt att en oansenlig liten sak kan ge så mycket tillbaka genom sin historia. Sysselsättningen med att ta reda på ursprung, tillverkningssätt och användningsområde. Att sedan se den som en vän vilken ibland faktiskt verkar tala till mig. Inte konstigt att folk ruskar på huvudet och funderar.

Här kan jag dock känna mig "normal". det finns alltid ngn mer skönt insnöad filur än en själv.

Ps. Det vore faktiskt lite coolt med en sån däringa lampa.

Ds.
                          Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

jag var ute och googlade på ett glasföremål och läste i ett annat forum om pes, gick in och kollade gillade det jag läste, och är glad att jag gick med jag har haft stort utbyte av pes bla. lärt mig mycket och samtidigt roliga diskusioner, ibland med en räv bakom örat
                            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hittade hit efter lite påtryckning från PES-affären. Verkligen ett kanonforum, där man får svar på allt!! Har lett till nya samlarområden och mycket ny kunskap. Kan bara instämma med tidigare skribenter om att stämningen och attityden på forumet är så mycket mer vänligt och kamratligt än på liknande forum. Ingen "jag-vet-mest" eller "jag-var-först" attityd som ofta förstör andra forum. Alltid trevligt!!!
                              -------------------------------------
                              http://upsalaekeby.blogspot.com/

Comment

Titta vilket datum som jag skrev mitt första inlägg i denna tråd och titta på min profil vilket datum jag blev medlem
                                --eller hur det nu va.

Comment

Working...
                                X