Var flitig besökare på ett annat forum länge. Sedan blev det en otrevlig stämmning där, så jag goglade och hamnade här, och tips från en vän.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lotteritråd!
Collapse
X
-
Hej!
Hittade hit till detta enastående forum tackvare, att loppisbiten som jag är, hittat ett fint glaspäron på Myrorna utan signering eller etikett. Jag hade ingen aning om vart jag skulle leta efter information så jag googlade glaspäron på bildsök och några träffar dök upp med bilder liknande mina. Vips hade jag hittat hit och kunde med glädje ta del av den mest omfattande tråd och information jag skådat om FM-glasbruk. Fick snabbt reda på att mitt päron var designat av bröderna Marcolin och har i och med det fått kontakt med människor med oerhörda kunskaper. Tack för ett suveränt forum!
Mvh Simco i Norrland!
Comment
-
Jag gjorde nog som många andra, sökte runt på nätet efter uppgifter och hamnade på PES, började läsa olika trådar, och fann det både intressant och trevligt. En fördel med PES är att trådarna ligger kvar och inte försvinner efter ett tag, och det är ju en stor bonus för oss som skriver i FM tråden...
.
.
.
Samlarförbundet Nordstjärnan har som sitt motto:
Samla - Lära - Veta
och jag skulle vilja lägga till här - Dela med sig
för om vi inte delar med oss till varandra ... om det vi lär oss/tar del av stannar i den egna vrån så kommer inte samlandet vidare för någon av oss, vi sitter då alla med olika pusselbitar men ingen har hela bilden klar för sig.
Här fyller PES en viktig funktion för alla oss vetgiriga!
Appropå ev. vinst? Ja, jag har inga borttappade golfbollar så jag tar gärna rengöringsmedel!
.Last edited by alegni; 2009-01-08, 12:18.
Comment
-
Jag vill minnas att jag hamnade här när jag letade info om Glimma glasbruk en gång. Inte blev jag mycket klokare vad gäller Glimma men jag har lärt mig en massa annat. Bland annat har jag upptäckt att Gefle har gjort massor av läckra kaffekoppar. Ännu är jag bara i intressefasen men jag känner att samlarfasen närmar sig med stormsteg även om en riktig karl naturligtvis inte samlar nåt så kärringaktigt som kaffekoppar men jag kan ju gömma dom bakom virapullorna kanskeNej, det är inget loppspel.
Comment
-
Blev sugen på att identifiera lite av min mors ärvda glassamling och hamnade på den helt underbara sidan www.glasboden.nu och sen genom deras länk hittade jag hit och blev kär.
Comment
-
Jag hittade inte hit, jag har alltid varit här
from the very start. Besökte tidigare ett annat antikforum, men den vördige Bruce kom på idén om ett forum med registrering and here I am...still...och det är tack vare den goda stämningen och höga kunskapsnivån på en hel drös med PES:are, ingen nämnd och ingen glömd.
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Jag hittade nog hit när jag letade mer kunskap om porslin och fler forum som det ovan nämnda, fast med mindre nonsens bland allt det goda...
Jag är inte säker på om jag googlade eller hittade det via det gamla forumet...men ett klart lyft blev det ju! Fantastisk kunskapsbank och mycket trevliga kontakter som jag fått under min tid på PES!
http://www.porslinsbloggen.se/
Comment
-
Jag vill dra mig till minnes att det var undringar ang flaskor som ledde mig hit. Sedan dess så har jag breddat mitt intresse när det gäller främst galas men även annat. Div kuriosa.Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!
Comment
Comment